Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under oktober 2011

Av AG Ylander - 12 oktober 2011 20:13

Favorithästen genom tiderna är ju helt klart absolut min gamla älskade

♥♥♥þróttur frá Bakkakoti ♥♥♥

Min första islandshäst nånsin! Han va ingen bra första häst som så, men allt ja kan ha ja lärt mej med honom!! Proppen va den underbaraste som fanns, kommer aldrig mera att komma en häst som honom... Han va speciell på alla sätt å vis! Vi hann uppleva mkt under våra ca 7-8år ilag! Ja va delägare på honom först. Men sen funkade inte det samarbetet så då köpte ja loss henne å va mitt i allt ensam hästägare!! Skrämmande tanke i början! Men ja ha alltid omget mej med hästkunnigt folk, så ja fick ju all häjlp ja behövde =)

Proppen o ja va me om mycket =) Två galoppkurser, en dressyrtävling, en hoppträning, uppvisning i hästparad samt ett otaligt antal tävlingar på hemmaplan på ovalen =) En gång va vi bort å tävlade o de va när vi kvalade till Finska Mästerskapen =) DET var en upplevelse, såå roligt =) De gick ju såklart inte någe vidare bra poäng eller placeringsmässigt!Men vi kom dock inte sist =) Ja, o ett x antal träningar o kurser för Jökull, Sirpa Brumpton, Palli, Thilde Höök etc...

Mycky roligt ha vi också haft tillsammans, absolut!!

Han gav flera juniorryttare tävlingsrutin, han bara ÄLSKADE barn och var som lyckligast när en liten juniorryttare tävlade honom. Han var som en ängel, bara pinnade på där på ovalen med öronen fullt framåt å va lycklig =) Flera juniorryttare har även fått sin första förstaprisrosett med honom =) Fine Proppen ♥

Våra grenar var V1 fyrgång samt T2 tölt. Han va en så rolig T2 häst, när man gav honom lösa tyglar töltade han bara fortare o fortare (han hade en ENORM ökning kan ja lova) de va bara att åka med =) aldrig att han slog upp i galopp eller ner i trav, nej han for på som ett JEHU =P

Throttur va personligheten själv identifierad, jo ja vet, alla säger ju såklart de om sina hästar ;) Men han va speciell!! En riktig klippa i alla lägen! En auktoritär gammal man med skinn på mulen. Han höll koll på ystra unghästar tex.

Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om honom men ids inte trötta ut er med det =) Nu e han 23år gammal och firar pensionärsdagarna i Hammarland på Östergårds Islandshästar!


         

Av AG Ylander - 12 oktober 2011 02:02

som jag hittade på en annan blogg, handlar ju dock bara om hästar, men so what?? De e ju en stor del av min vardags å, vi kör väl =)


1. En bild på favorithästen

2. När och varför Jag började rida

3. Detta behöver Jag träna mera på

4. Detta är Jag bra på

5. Favoritbilder Jag tagit

6. Alla hästar i stallet

7. En sak som aldrig får hända!

8. Min största rädsla inom ridsporten

9. Någon Jag skulle vilja byta liv med för en dag o varför

10. 10 saker DU inte visste om Mig

11. En låt som påminner om en häst Jag älskar

12. Min favoritgren

13. Min högsta dröm

14. Saker Jag gör vardagligen (i stallet o till vardags)

15. Varför får hästar och ridning Mig att må bra?

16. En bild som gör Mig lycklig

17. Låtar Jag lyssnar på när Jag är arg, lessen eller glad

18. En bild Jag aldrig publicerat förut

19. Bild på Min bästa vän och varför han/hon är det

20. Något Jag vill göra

21. Någon Jag vill träffa

22. Någon Jag vill träffa igen

23. Hoppning eller dressyr??

24. Mitt motto

25. Någon Jag träffar vardagligen

26. Hur Mina vänner beskriver Mig

27. Såhär vill Jag att Mitt liv ser ut om ca 20år

28. Någon som älskar Mig

29. Någon Jag skulle riskera livet för


Vi ska se sen HUR långt ja denna gång lyckas hålla på med listan!! Eller så helt kallt hoppar ja över de punkter som e ointressanta =P


Nu e klockan 03.15 här hemma, ja steg upp kl.01 typ för det åskade så ja måsta springa ut i regnet o kolla till hästarna samt lägga på elen i hagen, men dom stog nog helt nöjda å käkade i sin höbal o va int moxis heller över vädret =P SKÖNT att dom inte är åskrädda. Eller janå, dom där tre verkar nog inte vara så överdrivet rädda för nått alls =P


Nej nu, en sista cigg å sen e de helt enkelt BUMS i säng. Kan ju inte sitta här å uggla hela natten heller...


Längtar till morgondagens ridtur kan ja lova iaf!! *WIIHUUU* sååå sugen på att se hur Freyr e att rida ut på!! På banan va han ju... njaa... INTE så imponerande dock =P *hahahaha*


Denna underbara varelse ska ja nu gå å krypa ner bervid

  MIN underbara älskade, varma mjuka make ♥


Älskade Ängel

Du är sann

Älskade ängel

Du är en man

Du e stor o stark o snygg

Hos Dig så är jag trygg

Och du är MIN

Älskade Ängel

Bara MIN


Av AG Ylander - 11 oktober 2011 21:18

Tisdag kväll är det nu... Sitter i soffan och tittar på Cesar Milan The Dog Whisperer, SÅ fenomenal människa!! Man blir så inspirerad av honom så de int e klokt!! Det mesta han visar funkar ju, men de e ju så individuellt o allt funkar ju inte på alla hundar, man måste ju plocka lite här o lite där o sätta ihop nått som passar just DIN hund =)


Idag va Corinne ut o red med mej! Ja ville att hon skulle komma och titta när ja rider hennes häst så vi va ut på en timmes tur tillsammans! Corinne ha inte ridit ordentligt sen april, så hon va lite ringrostig och osäker, men Freyr skötte sej suveränt bra med henne!! Laufa va så fin idag =) Hon va pigg o energist, lyhörd o mjuk! Att Corinne sen tyckte att JAG rider hennes häst BÄTTRE än HON SJÄLV värmde kan ja lova =) OJOJOJ va glad ja blev! De e så roligt med beröm!! Corinne tyckte vi passade bra ihop jag och Laufa, och jag tycker ju verkligen om den lille märren!! Hon e så okomplicerad liksom. Uppsittningen gick bättre än vad ja räknat mej faktiskt!! Hon va nog rätt hyper direkt som jag satt upp, stressade iväg, men ja styrde henne på en liten volt så vi snurrade runtruntrunt ett antal varv tills hon stannade o slappnade av, sen va de inga problem alls!! Mysiga lille ponnin!! Satt o lekte lite på paint idag ;)

  jag VET att de e löjligt, men tillika tycker ja de e lite gulligt att leka med paint å rita sånt härnt =P Men de e jag de!!


Ja menar, visst,  ja ha fyllt 30, ja e gift sen 7år tillbaka, vi bor i hus och har hund. Men MÅSTE livet bli tråkigt när man passerat 30 då?? MÅSTE man bli så grymt "vuxen"?? Btw, VAD är VUXET då?? ja menar, får man inte behålla sitt barnasinne kvar då?? Allt blir ju så tråkigt om du MÅST bete dej på ett visst sätt, uppträda si å så för att accepteras som "vuxen".... Näää, men allvarligt, DÅ får faktiskt folk tycka att jag e barnslig då, de rör mej inte i ryggen!! Ja gör sånt JAG tycker om att göra, listar väl lite barnsliga saker ja GILLAR

* rita gulliga teckningar på paint

* lämna små lappar åt Tom med hjärtan på

* säger "pusspuss" i telefon när vi ska avsluta ett samtal

* skriver åt mina vänner puss o kram

* kan klottra ner en kalendersida åt en vän med hjärtan puss puss osv


SEN vet ja ju int huruvida vissa tycker de e barnsligt eller inte, jag tycker abra de e gulligt att säga säga Puss o Kram i telefon innan ja avslutar samtalet med en nära vän eller skriva en lapp åt Tom som han hittar på morgonen innan han ska fara på jobb där de står tex att ja önskar honom en bra dag och älskar honom massor. De visar ju bara uppskattning! Desstuom e de ju bra att efter många års förhållande vara lite barnslig och gullig, de väcker ju bara nyförälskade känslor till liv igen =) Vi har en ritual som vi ALLTID gör på kvällen, när vi släckt lampan så lägger jag mej med ryggen mot Tom, han lägger ena armen under mej o andra över, så ligger vi så en stund i sked, bara kramas o njuter av varandras närhet. De e så mysigt att bara ligga så helt tyst och slappna av. Sen säger vi godnatt och Jag Älskar Dej. jag KAN inte sova bra, om ens alls, om inte Tom ha sagt att han älskar mej innan vi börjar sova... Jag blir orolig i sinnet om ja inte hör dom tre små orden!!


  De e viktigt för mej. Visst, ja VET ju att han älskar mej, men de e viktigt att få HÖRA det också!!


Jag tror nog faktiskt att man MÅST få behålla en viss barnslig sida i sej hur gammal man än må vara... Sen får faktiskt folk då tycka att ja e löjlig eller nått, faktiskt inte mitt problem, snarare deras!! Ta mej som jag är eller ha inte med mej att göra, ja ändrar mej ALDRIG för en annan människas skull,

I am what I am, take it or leave it!


  Hellre hatad för det jag är än älskad för något jag INTE är... Så e de bara!!


Satt o försökte fundera lite på tjejbastukvällen också idag som ja ska ha om en dryg vecka, att de kan va så SVÅRT att försöka matcha ihop folk som ska komma överens sen =P Ja menar, vi då som ha träfats några gånger KAN va lite knepiga, ja menar:

Mikkiz: vill inte hon bli vän me någon, så blir hon inte det!! Så enkelt är det, man måste kunna med henne för att få de å funka

Jag: ha blivit sviken så många ggr av "vänner" så mej e de svårt att komma inpå livet, man måste ta mej på rätt sätt för att de ska funka...

Maria M: Är också jättesvårt att komma nära inpå livet

Corinne: ska man också ta på rätt sätt för att de ska funka


OJ va knepiga vi måst va *hahahaha* MEN i mitt tycke ha ja fått ihop ett bra gäng, å de va redan sist ja titta på FB 6st som tackat ja! Så de blir en trevlig tjejkväll men middag, bastu, hårinpackning, ansiktsmasker ody, efter det film eller spel eller bara skvaller me chips, salta kex, ostar o vindruvor! Kommer att bli så mysigt =) Ja skrev även att den som vill får väl dricka, men de som inte vill e nyktra! Jag dricker hellre cola i bastun numer än öl!! Ja tycker de e så mkt skönare att va nykter, man mår bättre å slipper baksmällan dagen efter ;)


Nu ska ja fortsätta me Tv tittandet. Uppdaterar säkert imorgon efter ja varit på ridtur me Tamira =)


Puss o kram


 

Av AG Ylander - 10 oktober 2011 11:37

Sådärja, nu e ja hemma igen efter läkarbesöket, medicinhämtning och handlat lite tillika!! De va trevligt att träffa min läkare igen, han e jätteduktig å bra, så kanon att prata med!! Han e den ENDA läkaren på Godby Hälsocentral som faktiskt begärde från stan mina gamla läkarfiler från min ryggoperation och verkligen gick till BOTTEN med mitt bekymmer med ryggen! Det var tacksamt =) Han fixade tid åt mej för magnetröntgen och därifrån fick ja ju svaret att ovanför det diskbråck jag opererat för 15år sen så har ja början till ett NYTT diskbråck.... Nåja, min rygg börjar bli lite bättre nu när ja rider mera, ja ha märkt att de stärker faktiskt jättebra!! Sen ska ja ta kontakt med fysioterapin o se OM ja sku få börja på vattensjukjympa! De sku va jätteroligt faktiskt!! Ja gillar ju att simma så, så om man får jympa gratis så varför inte ;)


Igår provred ja förresten Freyr =) Han va riktigt trevlig! Lite bufflig i hanteringen, att gå med o när ja sku sitta upp, men sa ja åt honom ordentligt så stog han som ett ljus när ja satt upp!! Laufa däremot visade nog banne mej vad sadeltvång av den värre sorten innebär!! STACKARS Micaela som red... Herregud!! Ja ha väl aldrig sett en så lite ponny kunna bocka o STEGRA på det viset!! MEN, hon höll sej kvar!! Vi kom fram till att de va sadeln de berodde på! Körde på bomlösa Karls Lunden igår å hade JR Specialen (aprumpan) på Freyr, men Laufa e ju så rund, att den bomlösa åkte fram å hamna på manken o ut på halsen lite o de e ett BIGBIG NONO för fröken fräken o jävvlar va hon protesterade! Micaela fick sej nog en åktur utan dess like... Ja tyckte hon sa nått om att de va bland de värsta hon varit med om... MEN ja e GRYMT IMPAD över henner balans!! Hon e ju så fantastiskt duktig tjejen! Sen longerade Tea henne lite å så satt ja upp barbacka, då va Laufa sitt vanliga, lugna jag =) SÅ ja töltjobbade henne barbacka lite o sen kastade ja upp Micaela barbacka så hon int sku få en "jyss f*ttan" feelis om ponnin, ja gick me en bit tills båda slappnade av, sen red Micaela själv, både töltade o travade =) Stort smile =) Sen va vi nöjda!!

Janå, Freyr då, han va en envis gammal gubbe som nog gav mej en match i envishet =P men ja skrittjobba honom mest, testa lite hur han lyssnade på skänklar o hur han va i mun, sen töltade ja lite å travade också, han har fina gångarter!! Nu ska jag utvecklas med honom bara så blir de fint! Men så fruktansvärt tjurskallig han e!! *HAHAHAHAHA* Stanna han så då STOG han också =P gick varken fram eller bak ;) Så ja fick mej en match! Men de gick bra i de stora hela faktiskt!!

  Redan här ser Laufa lite missnöjd ut...   Här börjar de gå illa.....   ... liten ponni är INTE på speaking terms at all =(   Sen medans jag red barbacka på Laufa så passade Tea på att longera Freyr lite så han fick LITE mera motion =) Min ridning blev ju varken hackad eller malen egentligen när ja höll koll på Micaela o Laufa...   Såhär avslappnade o nöjda var dom i slutet av ridningen =)

Micaela tackade nog mej sen att ja kastade upp henne igen! För JAG om nån vet hur de e att bli rädd för en häst o inte våga rida fast man vill!! MEN oftast finns de svar på deras beteende, hästar e ju rätt primitiva djur så till vida att dom säger nog dom när nått e fel! Som Laufa igår, hon bara meddela att sadeln satt fel o de va obehagligt! SÅ man kunde ju int gärna bli arg på henne heller!

Hästar e roliga varelser att hålla på med tycker ja, dom e såna olika personligheter! Frayr vart int stressad eller nått fast Laufa for på som ett CP, *imp*


Vi avslutar väl då med lite "fjortisbilder" ;)

      ni får väl ursäkta mej bara, men JAG gillar att ta ego bilder iaf =)


puss o kram

 

Av AG Ylander - 10 oktober 2011 09:08

De verkar vara ett ganska...hmm... Intressant(??) debattämne just nu!! Ja vet, ja blir väl lite tudelad när det gäller detta med VAD som är fjortis o VAD inte!! När ja läste en blogg här om kvällen skrev hon väldigt tydligt VAD som HON anser e fjortis och jag är beredd att hålla med på vissa punkter! Tex:

* VARFÖR skriver vissa chey istället för tjej??

* VARFÖR skriver vissa sneel heest när de faktiskt heter snäll häst??

* VARFÖR skriver vissa med så många medvetna felstavningar?? De e sant att de blir svårt för tex dyslektiker som ändå har svårt att läsa ÄNNU värre!!


Sen finns de va ju vanliga förkortningar som "alla" använder som mej, sej, dej, e, de å sånt. DET tycker ja inte är fel!! Men de tycker vissa...


Ja måst säga att jag tycker INTE de e häftigt med medvetna, påhittade stavningar o egna ord som INGEN fattar sej på...


Sen till sak nr.2 o de e ju att jag e ju ÅLÄNNING och vi har ju i stort sett ett EGET språk. E de att misshandla det svenska språket?? Näj issing jååla någgi nu pallervant. Hämt ett ämbar o sätt på batteriet!! Ja ska barra sätt på byket först, sen ska vi ut på fää å tää, När ni inga täär någgi?? DE e Åländska, DE E ett riktigt svenskt språk!! isf vore ju ALLA dialekter med sina egna ord att misshandla de svenska språket, ja ALLT som INTE är akademiskt rätt, så e alltså fjortis?? VADDÅ??


Vilket är fjortis:

Är detta fjortis:

     
  


  Eller är detta fjortis:

      JAG anser inte att de e typiskt fjortis att ta egobilder eller att ha som jag ofta har "AG of the day" eftersom JAG SJÄLV tycker de e roligt att se vad folk har på sej å hur dom klär sej!! VARFÖR i hela fridens namn skulle DET vara FJORTIS?? Gå in på Youtube o sök på Amandavardet... DÄR har ni fjortis!!! En blond, uppsminkad brud som står å ruggar tuggummi, snurrar en hårslinga runt fingret å gör videoblogg... "mmm, aaaaa, asså...mmm...KOLLA ja kan göra ett hjärta me läpparna, coolt va?? aaaa....asså...nuuu ska vi ut på stan dårå å dricka oss fulla, fast vi e inte myndiga, men de gör inget HIHIHIHIIIIIIII" DET är fjortis...


Jag erkänner om mitt utseendekomplex, ja e i nån 30års kris... ja KAN inte fara nånstans utan "rätt" kläder o smink... FATTAR int vad som hänt me mej! Ja brydde mej väl aldrig förut om hur ja såg ut, men nu e de jätteviktigt för mej att va klädd o sminkad för att se representativ... =P


Ja anvönder smileys, ordet "typ", tar egobilder, använder förkortningar å lite annat... E ja en fjortis då?? Okej!! FINE!! Vi säger så!!

 

Av AG Ylander - 8 oktober 2011 21:02

... oftast ja, men så va inte fallet idag då såklart!! Idag anlände då

Freyr frá Mosfellsbae

  E han inte gullig då?? Ett riktigt skogstroll =) Ska bli så roligt att börja rida honom också nu, så då har ja en femgångare att träna med

    Lille Laufa och så Freyr som e fyrgångare =)

I övrigt firar vi en väääldigt lugn lördagkväll!! Sitter o dricker kaffe o glor på TV:n. Rätt mysigt faktiskt! Såååå skönt å va nykter en helg! Inte för att vi nu festar mera i samma utsträckning alls som en gång i tiden. Vi ha blivit väldigt dåliga på det numer faktiskt =P Men de e så mkt skönare å man mår så mkt bättre dagen efter!

Var dock o handlade idag såklart!

  Hittade ett par ursnygga mönstrade strumpbyxor när ja rotade lite i min byrålåda. Var månne dom kommer ifrån?? Vart iaf snyggt me lila strumpisar under =) Ha blivit HELFÖRÄLSKAD i denna klädstil nu. Den heter väl egentligen inget speciellt som så, men ja tycker de e snyggt iaf!!   Detta var då slutresultatet. AG of the day =) OBS: Nya benvärmare ;) *hahaha*

Nå på tal om klädstil... Ja vet int riktigt om ja har nån riktigt STIL som så... Tittar lite vad andra har o sen skapar ja min egen stil av det! Nu har ja apat lite väl mkt efter Ika tycker ja dock *sorry Gull, hoppas de int gör nått??* Men ja trivs me att ha shorts å så snygga strumpisar av nått slag under. Mina lila skor e absoluta favoriterna o sen kombinerar ja helst med benvärmare. En orsak är ju också min förbaskade fläckarna ja har på benen, dom där fettcellerna i huden som dött o klumpat ihop sej... JAG ha ju lärt mej leva med det men när vissa pekar, glor o viskar om dom... VUXNA MÄNNISKOR!!! Fattar dom inte bättre?? De e väl inte så underligt då att jag täcker benen?? Klart att jag också skulle vilja ha vackra, släta, bruna ben UTAN stora fläckar på... Såhär ser dom ut nu:

  Vänster                                           
                Höger   och såhär stora är dom i jämförelser med mina vadben... HATAR dem verkligen, men vad göra?? *suck*


Nåja, nu ska jag ta och börja ta natt här. Klockan är snart 23.30 finsk tid så de börjar kännas så. Lägga sej i sängen o lösa ett korsord innan man inväntar en påhälsning av John Blund =) Så måst ja va pigg o utvilad imorgon bitti så jag kan provrida Freyr också!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 7 oktober 2011 13:35

Så e de!

Fredag är det idag... E int riktigt säker på OM ja har nått vettigt att skriva ännu. Men de brukar lösa sej tids nog ;) *hahahaha*

Idag va Maria o lillemannen Elias hit på lunch! Vi skrattade gott, han e int mkt blyg lillgossen int. Att äta från mammas tallrik o gaffel dög då rakt INTE, men att smyga fram till mej å äta från min gaffel, de gick hur bra som helst de *hahahaha* Han e verkligen ett charmtroll, när han e på de humöret alltså. Sen belev han lite pirrig, men efter en stund visade han sitt intresse till alla dessa valreklamblad som man blir bombad av i postlådan:

  Haha, lille sötnöten ♥ de va riktigt trevligt att ha dom över. Tror Maria verkligen behövde de också! Komma bort hemifrån lite å få prata av sej i lugn o ro! Inget blir ju bättre av att sitta hemma mellan fyra väggar o grubbla... Ska JAG säga... Ja e nog universums största grubblare ja... Blörp... Och de värsta: ja lär mej ALDRIG att sluta!! Ja grubblar o stressar över småsaker... Som nu, stressar som fan över hyran, o då e de en VECKA kvar tills den ska betalas... VARFÖR kan int bara varva ner för fasen... Blir så trött på mej själv!! MORR...


Nu ska ja ta å gå ut å möta Tamra som sku komma å provrida Laufa, men med tanke på att de ösregnar å stormar ute så återstår de å se OM de blir nått... De hinner ju ändra väder på 5minuter i och för sej.... Detta Åländska väder e rätt lusitgt på sitt sätt...


Uppdaterar mera senare!!


Puss o kram


 

Av AG Ylander - 4 oktober 2011 08:31

...är det nu ja... Sitter här med min ytterst nyttiga frukost:

    Hahaha =P dator, kaffe, cola, cigg o lite godis... *fiint* eller nått typ...


Klockan e 9.30 o nu e ja halvvägs iaf i min förvandling från morgontrött zombie till pigg o fräsh tjej som ska på tjejlunch om 1½ timme ;) sminket e på o hälften av kläderna... Bara håret o resten av kläderna kvar nu ;)


Btw: Bild på plattången ja hitta på loppis:

  och här ha ja provat den lite... Ändrade benan bara å plattade lite till, vet int riktigt HUR den ska användas ännu... Plattade även håret på Tom ;) Jessus va rakt å rint hår han fick då *hehehe* han mummla nått om att alltid måsta vara provkanin men gick snällt me på de ändå =)   Idag ska ja då på tjejlunch me Mikkiz å Corinne! Vet inte OM de kommer nå flera, men de kan bli riktigt trevligt ändå =) Mikkiz e en raring som orkar sitta ut hit o hämta mej å sen tibaka till stan!! TACK VÄNNEN ♥♥ visst, man sku väl egentligen kunna ta bussen också, men de kräver ju att man ska ha kontaner hemma o de e inte ofta som det händer... Man handlar ju typ allt med electronkortet ändå!!


Ha även mailat lite mera med XX om det som är på gång att hända snart! Allt verkar fint o bra o fixat, nu ska vi bara då invänta tidpunkten! Ja berättar mera detaljerat sen när de verkligen hänt o e 200% säkert ;) Nyfikna?? Men blir de som tänkt så blir de riiiktigt nice kan ja lova!! Ja e så glad just nu så ja bara går omkring å ler! Visst känner man som vanligt lite oroskänslor också, men de går nog över tids nog. Bara de skett så lugnar sej nog nerverna också!!


*hälla upp mera kaffe å vakna till liv*


Igår kväll hade vi♥ lite värmeljusmys framför tv:n o åt pizza

    E de int fint me värmeljus så säg??


Nej om ja sku ta å laga mej färdigt i ordning nu då. Mikkiz kommer om en 45minuter å ja har LITE beslutsångest angående kläderna... Dock är de rätt skitväder ute idag också så ja tror ja kör på jeans o nån långärmad jumper... De blir nog bra! Har ju trots allt en HEL DEL snygga, långärmade jumprar!!


Ha en fortsatt bra tisdag för de ska jag ha me mina tjejor =)


Puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards