Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under februari 2012

Av AG Ylander - 8 februari 2012 05:47

Finns det någon annan sida som är typ liknande som Glitterfy.com?? Där man kan göra just ord å texter?? Ja e helförälskad i glitterfy å deras Glitterwords, men skulle ju vilja förändra mej lite!


SÅ SNÄLLA NÅGON SOM VET,

KLUDDA NER EN KOMMENTAR MED ADRESSEN!!

PLIIIIS!!!


Dessa har ja gjort på Glitterfy.com


     


Visst e dom ju fina! E mest kär i den första som Ni kanske märkt eftersom jag alltid har den i slutet på mina inlägg, men nu skulle jag ju vilja ha något nytt!!

Av AG Ylander - 8 februari 2012 00:55

...Jo de gör det, för ja vet int VAD ja sku skriva som rubrik!! *hahaha* Världssämst på det juh ;)


Klockan närmar sej 02... Vaknade för en timme sen ca med hypoglycemi å ett blodsocker på 3,3... HATARHATARHATAR att få sockerfall, men TUR e ju ändå att ja faktiskt vaknar när de håller på å sjunka så ja inte hamnar i koma eller nått sånt som de kan gå också! De sku ju nog vara hemskt... Usch!!


Satt å tänkte här för mej själv att Lever vi verkligen i ett sånt samhälle ännu där mannen ska få bestämma vad kvinnan ska ha på sej osv?? Ja blev chockad när ja fick veta om ett bekant par till oss (vi umgås in me dom alls men vet vilka det är å ha känt den ena parten i många år) där HON ska klä sej så som HAN vill... Hon får inte ha för korta kjolar, om kjol alls, inte för urringade tröjor, inte använda högklackat eller smink för de e horigt tex... WHAT??? Aldrig att Tom sku få bstämma hur ja sku gå klädd å sminkad heller... No WAY!!! Alltså, ja brukar ALLTID fråga honom när ja klätt upp mej å sminkat mej om hur ja ser ut såklart å om ja sminkat mej bra eller om de e för mkt. Tycker han att jag ahr för mkt smink så säger han det, men på ett fint sätt tex."Du e jättefin, men du har lite för mkt smkink runt ögonen att kan du LITE minska ner på det e du snäll?? De sr int bra ut" som ett exempel, men han skulle ALDRIG drömma om att börja säga åt mej hur ja får å inte får klä mej... Tom gillar min klädstil!! Han tycker jag ser bra ut i allt typ. Dessutom gillar jag att klä upp mej å tänka på VAD ja sätter på mej, Han ska inte behöva skämmas över sin fru o dessutom, så ska han inte behöva höra om nån sett mej på stan tex att "Jo ja såg han där Ylanders fru på stan å HERREGUD va sjaskigt klädd hon var..." NEJNEJNEJ, sånt ska han behöva slippa!! Men nån måtta får de väl ändå vara... Ett av mina ex kunde kläcka ur sej om ja va uppklädd å sminkad att "Tänker du VERKLIGEN gå klädd/sminkad sådär?? Aja, ja de e ju ditt val" men man hörde ju på ironin å sarkasmen i rösten hans att de NOG INTE var bra... =( Har lovat mej själv efter honom att ALDRIG mera låta en man trycka ner mej psykiskt, så har heller int hänt...

   

   

Några av mina stilar som då Tom INTE skulle accptera om han vore en sån som ska bestämma vad ja ska klä mej i... Dock är han tvärtom nudå och ÄLSKAR hur jag klär mej =)

     

Ja vet iaf om EN person som bara HATAR min klädstil å även sagt det åt mej... Men de e int mitt fel att hon är en mjukisbyxemänniska å ja inte är det!! Ja är som jag är å klär mej så som jag vill THAT'S IT!! Take it or leave it!! Om du nu stör dej så mkt så titta inte på mej då för f*n!!! Svårare än så är det inte bara!!


Dagen igår va riktigt lyckad! Bilder kommer upp bara ja hittar min kamera nånstans i kojan... Mamma å pappa kom där vid 14 tiden, började med att laga lasange å medans den var i ugnen så byttes det gardiner i kök å vardagsrum å mamma torkade bokhyllorna å allt som fanns i dom... De va inte illa med tanke på att hon HELST sku sitta å titta på TV bara när hon e här å inte gör NÅTT medans pappa å jag tjosar på med diverse saker =P När darling kom hem var det bara för honom att slå sej ner vid ett dukat bord med maten serverad o de va såååå gott!! Denna gång var det faktiskt JAG som lagade allt i lasangen å pappa va me som moraliskt stöd bara ;) *hihihi*  Sen for vi å handla men glömde ju såklart det som vi SKULLE ha... Kom dock hem med en massa annat bra å ha saker =P de e nog så typiskt oss det ;)


Nu börjar klockan närma sej 2.15 så nu ska ja avsluta för denna natt. Fortsättning följer samt bilder från igår såklart =)


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 7 februari 2012 07:42

YES dt gör det =) NU har ja varit dååålig på att uppdatera IGEN här då... Fy skämmas på mej då =P *hahaha*


I lördags tog vi en "slira-runt-på-stan" dag jag och älskling♥! Va till Bettans Bod, Emmaus, Tjäna å Sparhallen! Loppisfyndade faktiskt en del iaf ;)

                     

1:     Trikåklänning från Bettans, synd bara att min FETA MAGE gör att ja ser gravíd ut i den...

2:     En nice väst som passade PERFFA på darling♥

3:     Skilda Världar volym 1 =)

4:     Halternecklinne

5:     Rosa mjukisbyxor, sååå sköna!!

6 & 7: Jumprar med det klassiska rutmönstret, bara ÄLSKA dem, sååå snyggt ♥

8 & 9: Fram o baksidan av Slipknot t-shirten

10 & 11: Fram o baksidan av Metallica t-shirten


Sen var vi till sparhallen på mat å så bar det av hemåt för lördagsmys =) Köpte filmen "Return to the house on the haunted hills" på Tjäna, en riiiiktigt skräckis, har första delen, "House on the haunted hills" på VHS, sökte den på DVD men hittade inte, men 2:an va nog lika skrämmande som 1:an... Dock var nog 1:an LIIITE bättre eftersom skräckkonungen Vincent Price är med i den, men denna va nog scaaaryyyy den med ;)


Söndagen bar det av till Eckerö. pappa firade 30år i tjänst i Eckerö så de var kaffe å fika efter gudstjänsten hemma hos mamma å pappa, allt gick jättbra å folk nöjda å glada å de va gott fika =)

       

Bara ÄLSKAR denna bild på mej och Tom♥ den blev verkligen lyckad!!


Idag är det då tisdag... Ska snart käka frukost å sen blir det att ställa sej å stryka gardiner... *Wuupiii* (eller så int... *hahaha*) Pappa å mamma kommer på eftermiddagen å hjälper mej med att sätta upp gardinerna i vardagsrummet å sen ska vi laga mat, LASANGE♥♥♥ Tänkte köra på gul/vita gardiner i vardagsrum och kök denna vår/sommar. LITE tidigt kanske att sätta upp sommargardinerna, men de får nu bli såhär bara!! Ja tror de blir bra, har ju lite gul/brun/beigt tema i vardagsrummet å kökt har ju gult i tapeterna så de blir nog att matcha FINT. Men som sagt... MÅSTE få dom stykta först... Tack å lov behöver inte vardagsrumsgardinerna strykas =P LITE lindrigare... Men ja måst byta gardiner uppe på vinden också så... Aja, strykbrädan framför TV:n bara så ser man på TV tillika som man stryker så blir de riktigt bra!!

   

Två bilder på mina sockermätningar!! Tycker ja blivit riktigt duktig på att hålla koll nu, jämfört med hur det HAR varit förut... Väldigt hoppigt är det ju dock, mitt mål är ju att ha en relativt jämn blodsockernivå, men de kommer väl... Vi hoppas på det iaf!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 2 februari 2012 13:28

Är det idag ja! Sitter här för mej själv o surfar på nätet. Ha inte gjort SÅ mkt ansträngande idag, fixat  sängar åt hundarna så nu har dom en varsin säng att tutta på, DET blev poppis kan ja lova =) Förut ha dom haft en normalstor madrass att dela på, men med tiden ha ju dn blivit så grymt sunkig å äcklig, så nu ett tag har dom bara haft ett tjockare täcke att ligga på, men NU, mjuka, varma, mysiga sängar att tuttis på, OJ va dom njöt! Dom låg å sov där i 2timmar ca, sa inget, bara låg å myste!

  Såhär fint blev det =) Sen kläckte ju Tom♥ ur sej den briljanta idén att vi ska dra en sopsäck på dom till under påslakandet så blir dom inte blöta heller! De va en GRYMT bra idé! Han kan ibland, min älskling! Han e eg riktigt smart, men en jävel på att dölja det ;) *hahahahaha*

Sen ha ja tvättat så bykkorgarna e snart tomma! Skönt när de e gjort =) Ja BORDE dra på mej pälshalaren å laga mej ut för å öppna en ny ensilagebal åt hästarna, men de hinner ja nog ännu!


Jo, igår va ja med Mikkiz, Ellie o Micaela (å Adis samt Cecilia såklart, men dom e ju alltid med) först å lunchade på Time Out å sen till loppis Tjäna en sväng, men de va grymt dåligt faktiskt fast det var bytesdag igår =/ Hittade nu iaf två lampor, en väska å sn en långärmad t-shirt, helt vanlig, enkel, rosa! Riktigt skön!! Sen var vi ju i tisdags å hämtade ett klädpaket som ja budade in på fb å igår fick ja min kjol som ja ockaå budat in!! Tröjpaketet så va nog... hmmm... VISSA var väl min stil men en del var nog att min mamma passar bättre i dem än jag ;)

                  Första bilden än tröjan ja hittade igår, bild 2 å 3 är kjolen som ja budade in, Visst var den snygg?? Resten är tröjor ur tröjpaketet... Den som nu VERKLIGEN inte är min stil är nog tröja nr.2 URK... Men ja måsta ju prova den iaf! Men ja misstänker att min mamma sku nog gilla den mera än vad ja gör... Samma gäller skjortan nr.3 (vit med små blåa blommor på) å skjortan nr.5 1:an, 4:an å 6:an passar mej riktigt fint!! Gillar tunikan faktiskt!


              


Annars då?? jo, jag känner mej just nu som den absolut lyckligaste kvinnan på jorden! Jag har nog den underbaraste make som finns! Min Tom♥ är absolut härligaste som finns!! Finns INGEN som nånsin ställt upp, stöttat, hjälpt o älskat mej så som han gör. Han gör verkligen allt för mej o finns vid min sida i nöd och lust! Han är ALLT jag önskat mej å mer därtill. SÅ mkt som gjorde här hemma medans jag låg på sjukhuset! Han fick ju dra hela lasset själv då men hundar, hästar, katter å huset! Men han gjorde det utan att klaga! Min tappra, fina, duktiga älskling! Finns inga ord som kan beskriva mina känslor för honom! Därför tänker jag inte ens försöka!! Det är helt enkelt Tom♥ och jag tills döden skiljer oss åt! Jag har äntligen hittat min pusselbit och utan den är jag inte hel... Varje gång han är ifrån mej så fattas det mej något, en del av mej är borta, när han är med mej så är jag hel igen!!


              


 


Puss o kram

från en MYCKET kär, lycklig o lite galen

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards