Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under september 2014

Av AG Ylander - 28 september 2014 19:03

Med allt vad det innebär! Vackra färger, sval luft, mys inomhus med levande ljus...

Men hösten har även med sej ångest, depression, dåligt mående.

Det blir grått, mörkt å regnigt...

I takt med att solljuset minskar ökar ångesten. Ensamheten. Rastlösheten.

Ja får inget gjort. Ja blir som förlamad o ligger mest i soffan under en filt o har panikattacker.

En svart scarf som drar sej runt min själ, varv på varv, runt runt, tills det mitt i allt dras åt å jag kan inte andas. Det förvarnar aldrig, inga små tecken som säger

"Hello, get ready bitch, my name is anxiety and now I'm here!!"

å så PANG, där va den...

Mr.Ångest

Alltid lika ovälkommen...

Som en stor fet smäll i magen...

Ja försöker vara

 

Fast ja innerst inne känner mej betydligt mera

   

Ännu har det inte slagit till med full effekt. Hade en duktig panikattack i lördags men det var framtriggat.

Men jag bara väntar.

Väntar på smällen

På scarfen som snörs runt själen och får mej att hyperventilera och bara känna mej låg. Deppig.

Jag kan inget, vet inget, duger till inget...

Så KÄNNS det när ja mår som sämst...

Då är det underbart med vänner som finns! Även fast ja typ aldrig ändå säger när de e nått, ja tiger o lider, fel ja vet! Men de e inte så lätt att få ur sej saker när man mår skit! Inte för mej iaf...


Så, medan ja väntar på smällen njuter ja ändå lite av höstmörkret

 


Ja ÄLSKAR värmeljus! Ja helt enkelt ÄLSKAR att tända MASSOR med ljus överallt i lokalen o mysa in under en filt. Det är bland det härligaste ja vet!

När ja MÅR BRA!!

När ja får göra det för att ja VILL, inte för att min ångest tvingar mej ner i soffan in under filten...

Men under tiden så...


Until Next Time

Fridens

 


Av AG Ylander - 14 september 2014 11:37

Eftersom jag hittade appen till bloggen så måste jag ju testa nu om de funkar som det ska ;-)
Ja har funderat mkt på den där stackars patetiska människan som ska jämt klanka ner på mej!
Eller ja ska väl ta de positivt egentligen, jag måste ha något som hon VILL ha när hon e så svartsjuk!
Pia sa de så bra: Genom sej själv känner man andra! Därför kan inte hon fatta att man faktiskt kan ha manliga vänner UTAN att ligga med dem ;-) Det går hur bra som helst faktiskt!
Men detta är ett ämne som jag skrivit mycket om, så jag lämnar det med detta nu!
Söndag, till kvarnbo på fika om nått tag!
Until Next Time
Fridens
?

Av AG Ylander - 4 september 2014 15:25

Nu börjar de vara en vecka sen ja operera mej, vissa dagar är riktigt bra o en del helt från röven... Har nog haft ganska mkt ont men pratade med HC i Godby igår å hon sa att de e helt normalt att ha ont till å från, dom ha ju trots allt skurit upp mej så ja har ju som ett skärsår i handen!

Men de e HELVETE vad handikappad man e!! Herreguuud!! Alltså på riktigt, du avänder både handleden o musklerna i händerna så mkt mer än man kan tänka sej!! Tex att skära något är snudd på omöjligt om ja inte har en RIKTIGT vass kniv, idag när vi var till Time Out å luncha så fick ja lov att gå å be Linka om en bättre kniv för att kunna skära kycklingen!

Eller att dra fast en dragkedja... Gylfen i jeansen är en riiiiktig utmaning i sej!

Att köra manuell bil kan ja bara ta o glömma ett tag till... Var till Godby med en kompis i måndags på förmiddagen men nä, ja kunde fan inte växla ordentligt! Att få i backen va helt uteslutet eftersom på forden är det en ring som ska upp å sen ska spaken ner o till höger, de gick inte! Så min hjälpchaufför fick vackert sköta den biten ;)


 

I tisdags så filmade vi lite för Kentaurs hemsida!

Såkken fick agera elev o Freja fick va lektionshästen =) Först visade Rebecca lite NH hantering å sånt, Freja ha ALDRIG gjort något sånt men oj vad duktig, lyhörd o känslig hon var =) Sen visade Såkken från ryggen lite western grejer, SÅkken e ingen westernryttare o Freja e nu DEFINITIVT ingen westernhäst, men tusans TUSAN va duktiga dom var!! Ja va sååå stolt över frejan =)


 

Vissa saker ska vi nog öva lite mera på, men i det stora hela gick det absolut helt kanonbra!!

Såkken tränade Freja även på måndagen! Ja ha sagt att hon får rida henne så mkt hon bara orkar, vill o hinner nu när inte ja kan rida! Ja blir så lycklig varje gång ja ser henne med en duktig ryttare, hon e så fin att se på =)

             

Ganska coolt om man tänker att för ett år sen när hon kom till mej så va hon typ bara inriden men kunde inget! Hon gick knappt fram, totalt energifattig o töltade inte ett steg...

NU, nu har hon en sån energi att de e helt otroligt! Dock är hon alltid kontrollerbar till 150% men hon har en sån framåtbjudning! Sen töltar hon nu, i tre tempon o klockrent! Ibland blir hon lite lätt passtaktig nog, så ja e inte riktigt säker på att hon tänker vara bara en fyrgångare utan det kan nog vara att hon blir femgångare! Men de ser vi sen ;) Hon e vad hon e just nu o hon ha blivit superflott!


 

Jag tycker att det ska vara samma lika villkor för båda om man är i ett förhållande!

Får jag fara på krogen med mina väninnor så ska Tom få fara med sina killpolare!

Får jag ha manliga kompisar så ska han få ha kvinnliga!

Jag har då RAKT inga problem med det!

Jag har en par manliga kompisar som jag kan prata om ALLT med!

Men det blir så himla lätt problem vad det verkar. Tydligen så KAN inte en tjej o kille vara VÄNNER utan att de ligger med varann!! De e nog bara så!!

Skumt.... Mej veterligen så ha jag aldrig legat med varken Slode, Viggen ELLER Strömmen!

Om så är fallet, så måste de ju antingen har varit så inihelvetes dåligt ligg, att ja förträngt de

eller så har ja varit så packad (å dom också) att ingen av oss minns det!

Så ja, tydligen så har ju jag något ihop med en av mina närmare killkompisar! Just så! Va ju trevligt att få veta det! Eftersom de va mer än jag visste. Jag har t.om fått veta ALLT vad vi gjort!!!

Spännande, minst sagt spännande =P

Men vill DU verkligen sitta o hata mej, varsågod!! De bjuder ja på!! Ja menar, är det någon som BORDE vara svartsjuk då så e de väl Tom! Men det är han inte, vi vet spelets regler! Samma lika villkor för oss båda! PUNKT!


Until Next Time

Fridens

 


Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards