Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under december 2011

Av AG Ylander - 30 december 2011 22:46

...börjar lida mot sitt slut nu... Klockan är 23.46 Jag sitter i köket o bloggar och älskling sitter i vardagsrummet och spelar elgitarr(eller va de bas??) till Tellus låtar =) Han e GRYMT duktig när han väl kommer igång! Min finaste ♥   Bara ÄLSKAR att sitta och lyssna när han spelar =) Han har ju varit med i ett hårdrocksband på mååånga år sen! Där spela han bas o sjöng, men efter att han bröt armen så funkar inte finmotoriken i ena handen riktigt som den ska, så de sätter lite käppar i hjulet för att han sku kunna spela gitarr så bra som han EGENTLIGEN kan, men bas funkar bättre, där behöver han ju inte vara lika fingerfärdig så att säga =)


Dagen idag ha varit helt bra! For med Tom imorse för att ta bilen, sen via Godby för å ta emot två par skor som ja köpt via facbook, nå stiger ur bilen så ska ta ut pengar... AUTOMATEN STÄNGD.... GUUUUUUUUD... Snajja va PINSAMT de var?? och Nordea har bara öppet måndag->onsdag i godby... Men kvinnan va shysst så ja sku få betala in på kontot!! Men sen lyckades ja springa på henne på kvällen så DÅ fick ja betalat åt henne!! De va ju inga SUMMOR som så, men pinsamt ändå...

Kommer hem, intrnettar o dricker kaffe, slänger mej på soffan för att SOVA en timme innan Uffe kommer me ensliage... Jo eller hur?? Höll juuuuust på att sjunka in i en uuuunderbar skön sömn när telefon ringer... Då var det Uffe som skulle meddela att han va just på väg... *morrr* Nåja, klär på mej igen då å går ut å fixar klart där balarna ska stå, sätter mej i bilen en stund för å värma mej... O SOMNAR DÄR!!! Vaknar med ett ryck när de liksom blir "morkt" framför ögonen, en stor jäävla traktor som står nos mot nos med mej =P Undrar om han märkte att ja satt å sov... Iaf skrattade han gott =P

Skorna ja hämtade:    


Sen in igen då, byta kläder, sminka sej, plocka ihop allt som ska me ti stan, slänga i sej en bit paj då INGEN ville lunchdejta me mej =( va ledsen jag blev... Jo AM hade skrivit men de såg ja inte innan ja for såklart! Nåväl, iväg till stan igen då, möta upp med försäljare nr 2 som jag också sku köpa två par skor av!! Det blev dessa:     Snygga va?? Sen va ja runt på stan o trynade å tråkade för mej själv... KappAhl, Emmaus, Tjäna, Sparhallen... Sen mot Time Out, möta upp S o P för å ge pengs o deras sena julklapp (som blev MYCKET uppskattad *lycklig* ) nå sen iväg med älskling på rall... For till Svarta Katten å käkade först, jag åt min ♥ räktoast med chilidressing o älskling tog paj med parmaskinka o fetaost! Mätta o belåtna rännde vi på vidare. Var till Tillfället en sväng o sen sparhallen(IGEN)... Sen bar de av ut mot Lemland, jag skulle hämta upp en kjol ja köpt o Tom en stereo han budade in, en sån därn med LP spelare å sånt =)

Kjolen ser ut såhär:   Av märket Poizon, ja e KÄR!!! Ignorera dock min fläskpaddamage =( så jag var riiiiktigt nöjd med den =) Stereon e nog också helt bra! Nån gummisnodd som ska snurra skivspelaren bara som verkar vara slut =( Aja, man kan inte räkna med att få toppgrejjer när de e begagnat, men för DET PRISET så har man ju ändå rätt höga förväntningar...

  Så ser den ut =) Men kolla in lilla löjliga högtalaren som hörde till!! Fick med 2st såna därna pikkusmå =P Men dom spelar nog riktigt bra!! '

  Här har ni dagens AG! ;) Btw fixade ja lite med ett par örhängen som ja fått av Linda för många år sedan... Det ena gick slut, de va rosa blommor o silvriga pärlor som hängde innanför "ramen" av silvr från början, men eftersom det ena lossade så tog ja bort från den andra också, så nu kan man själv kombinera med andra örhängen som man bara hänger in i mitten av "ramen" så har man nya, fina örhängen =)   Tyckte de va rätt smart påhitt faktiskt!! IBLAND lyckas jag också ;) *hahahaha*


Imorgon vankas det nyårsfest ute i Eckerö hos bästa vännerna Sara o Patrik♥ Ska bli såååå kul!! Tyvärr dock att det kommer "en viss" person jag inte riktigt drar jämt med.. Men de ska nog gå bra ändå =) e ju bara att glömma allt tjafs för en kväll å hålla sej på det mognare planet helt enkelt!! Dessutom ska vi dit tidigare på dagen å hjälpa tillo fixa i ordning eftersom vi inte (TYVÄRRRRR) kan stanna till midnatt så man e där färdigt o behöver inte vara rädd att bli synad av ett gäng när man stövlar in. nu e de VI som kan syna istället ;) *hehehe* Nåmen iaf, vi har valt att fara hem till tolvslaget eftersom jag inte alls VET hur hästarna reagerar på fyrverkerier, så hellre står ja hemma på backen å skålar in de nya året med skumppa och min ♥ å kan hålla koll på hästarna ÄN sitter ute i Eckerö å får ett telefonsamtal ett tu tre att ja har tre hästar skenandes i panik på stora Getavägen!! NEJ TACK!! Sånt klarar ja mej så RYSLIGT bra utan ska ni veta =P Så ikväll har jag packat o donat, satt ihop mina festkläder etc. Vi har temar Glitter o BlingBling på kläderna. De e ju trots allt NYÅR, o NYÅR = Glitter o BlingBling ;) Så vi var via Alko idag o köpte en flaska "skumpa" som heter "Rebelle raspberry" den e rosa o ser riktigt god ut =P *hahaha* Nåja, de visar sej imorron!! Köpte samtidigt ett 4pac Smirnoff ice, 2st Vodka orange drinkar o en hela Leijona, samt att vi hade en hel del hemma ännu, så nog kan vi supa oss FULLA alltid nog om de bara var det de handlade om ;) MEEEEN de får vi se också, beror på hur de känns när man kommer hem från festn som vi kommer att vara nyktra på! Eller om jag kanske tar med mina vodkadrinkar, återstår att se!!


Men nu gott folk är det sängen o John Blund som kallar!!


Puss o kram

   


Av AG Ylander - 29 december 2011 00:16

HAHAHA, men alltså ALLVARLIGT vilken seriös rubrik ;) *hahahahaha*


Nu har dagen hunnit bli till torsdag, klockan är 01.17, älsklingen min ligger och sover så sött men jag va inte trött ett dugg ännnu, o då har ja ju trots allt varit upp sen 8.30 i morse o varit igång HELA dagen!! Börjad med att Mikkiz o Adrian kom efter mej o så bar de av först till Jomala o dumpa Adis hos sin mommo å sen for vi ti stan. Luncha på Hesburger eftersom vi som vanligt inte orkade med något mer avancerat, sen gick vi en sväng igenom nya torggallerian, så blev de Magique, kappahl o zooligan, ja GeFoto också då!! Sen åkte vi vidare, via Bettans bod en sväng men de va hemskt dåligt med saker där IGEN =( Så tråkigt =( fattar inte varför folk föredrar Tjäna framför Bettans då de e dyrare att ha bord på tjäna menmen... Hittade iaf en t-shirt     och på Kappahl hade dom fortfarande "Ta 5 produkter för 5€" nere på sminkavdelningen, så då blev det 2st glittermascaror en silvrig o en guldig(får se om dom ens e någe bra!!) ett läppglans i bronzaktig färg å två stiftögonskuggor i glitter, ena blått o andra bronzigt. Kajalerna som  me på bilden köpte ja tidigare också på "köp fem produkter för 5€" för de behövs ALLTID!!

På Tjäna hittade Mikkiz o ja vårt drömbord!! Ett med BARA utsvängda jeans, I VÅRA STORLEKAR!!! Eftersom vi båda har så stora fötter, så vill vi ha utsvängda jeans, för byxor med smalt benslut/Stuprör får våra 41:ans fötter att se ÄNNU större ut =( Hittade även en kavaj/blazer som ja vart kär i. SORRY IKA!!! Nu blir väl jag din värsta copycat ;) *hehheh*

         

sista bilden är Tillfället fynden, köpte ett silver hårband o så hårspännen!! Sånt bhövs ALLTID!! Riktigt nöjd faktiskt med dagens shoppingtur och med tanke på att ja int ens slösade någe övrigt mkt pengar heller, på Tjäna blev de 11€ för 3par jeans, blazern o en reflexväst! Riktigt bra pris tyckte jag =) ÄLSKAR jeansen i "mitten" som har blommmöstrat blingbling på låret samt nere på vänster ben. DOCK är dom ju för långa som vanligt, men jaja, ett par klackar bara så blir de finmang!!


JA just de, i förrgår hade vi ju tjejmiddagen här!! Eller ja, tjejmiddag med Tom då, men han trivdes nog riktigt bra md att vara tuppen i hönsgården!! Adis va ju också med, men han räknas nog mera som en tuppkyckling isf ;) *hahaha* Det bjöds på pastasallad med ost o skinka som jag vevat ihop, Ika hade lagat en skink o ostpaj o en tacopaj och till det vatten, julmust o saft. Till efterrätt blev det äppel o blåbärskvargpaj o kaffe/the! Allt verkade riktigt uppskattat o folket verkade vara mätta, nöjda o belåtna!! Å så fick vi ju tjöta av oss lite tjejsnack!! Ja tror nog att Tom blev bra underhållen när han lyssnade på vårt kacklande!! *HAHAHAHA* Lät nog bitvis som en riktigt hönsgård ;) Men de e sånt vi e bra på, vi kärringar!! =P


Samma idag när vi drog omkring på stan, jävvland va vi skvallrade o snackade skit Mikkiz o jag =P Sen till på de när vi sku fara ut mot krokis igen så for vi å köpte kaffebröd å så tog vi en kaffe/the fika hos oss innan Mikkiz for hem. Så nu har man nog skvallrat så de räcker ett BRA tag framöver!! Men de va vansinnigt roligt tillika!! Men vi har oftast(alltid) roligt me Mikkiz när vi hittar på nått bus ;)


       

Jag på tjejmiddagen o så en bild från den. Sen beslöt vi oss för att lämna köksbordet i vardagsrummet å ta de mindre bordet till köket! Blev mycket bättre å bättre me rum i köket också!! Så e de mkt enklare att släpa lilla bordet till vardagsrummet när man ska ha nån middag än att hålla på å kånka stora, runda matbordet av o an till vardagsrummet!


Men NU har jag kläderna till nyårsfesten klara iaf =) Temat är ju glitter o blingbling! De ska bli riktigt roligt att se HUR och OM folk ansträngt sej att klä sej enligt temat! Ja vet ju att de finns såna som riktigt går in för det hela o sen såna som tycker att sånt e onödigt o int ids anstränga sej de minsta lilla... DET är trist =( Men ja har mitt(vårt) klart iaf o TROR de kommer att bli riktigt bra!!


 

Den här bilden tycker jag är SÅ VACKER på pappa in action på julaftonens kristvesper (alltså de vuxnas gudstjänst) Tyvärr att den är lite suddig, men överlag gillar ja den MASSOR!!


Nåväl, nu har ja slut på ideer ti att blogga om för nu! Borde börja ta mej uppåt till sovrummet o få lite sömn, upp kl.9 imorgon o ta in hästarna så dom inte är så blöta å äckliga när de e dags för pedikyr på dem! La ju snösulor o vinterskor sist dom blev skodda bara utifall att de sku komma nån snö... Men de va ju egentligen lite lätt onödigt när man ser på hurdan "VINTER" vi haft hittills!! Ja menar, döm om min förvåning när ja gick igenom vinterhagen o där hade GRÄSET VUXIT!!! Ja herregud... Men de positiva e ju iaf de att vi har 200€ billigare elräkningar nu än förra vintern! DE e riktigt trevligt tyckr jag =)


Längtar lite till fredagen nu... Då ska vi på lite shopping igen o loppissöka åt Tom denna gång, så vi får hans nyårskläder kompletta! Sku fara på nyårsaftonen tidigare till Skag o hjälpa till med förberedelserna inför kvällens middag!! Eftersom vi måste hem före 12slaget när ja inte kan lämna hästarna utan uppsikt så bestämde vi såhär nu då =) Sen e de nog som vi diskutrade med Sara: jag kan INTE ha vem som helst att hjälpa till med förbredelserna inför tex.just en finare middag, förutom Sara, eftersom vi tänker på rätt lika sätt när det gäller dukning, detaljer osv. De ska matcha, vara snyggt o prydligt! Hon e som mej o ja som henne när de kommer till dom där SMÅ detaljerna som gör hela festlighetem komplett =) Dessutom e de nog inte alla som sku klara av vårt temperament när de kommer till att göra såna saker! *hahahahaha* Aja, ska de va perfekt så SKA de!! Inget mera med det heller!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 27 december 2011 01:41

... japp... Klockan är 2.41 o ja ha legat o lyssnat på stormen som viner i knutarna och på älskling som sussar så sött ♥  så vart ja toanödig å sen hamnade ja här... Hur nu det kan komma sej?? förstår inte... =P *hahahaha*


Förrsten ska ja härma en nära vän nu när ja skriver detta(inte ordagrannt, men ditåt), men ja tyckte de var så bra men tyvärr ingen självklarhet för vissa:


MIN blogg

MINA åsikter

MINA tankar

MINA ord

RESPEKTERA DET


Med tanke på hur mkt skit ja fått för vissa saker jag skrivit, och hur SNABBA vissa är på att författa sina egna meningar om det ja skrivit om... MEN jag har ALDRIG nånsin namngett eller knappt ens könsangett NÅGON jag skrivit om. Dessutom så MODIFIERAR jag om hädelser o platser!! Tex när ja skrev en gång om en MÖhippa så fick vissa för sej att ja skrev om en nära bekants FRUhippa, o då blev de e sjujävla helvetiskt liv... De e ju för tusan två HELT OLIKA saker!??! Sen av ett annat inlägg fick ja hotmess då en person kände sej påhoppad, men de stog FORTFARANDE varken namn eller kön på personen ja skrev om... Ja förstår inte, HUR kan man då vara så säker på att de just e DEN man skriver om?? Nej ja tänker inte älta det mera, ville bara få den klargjort!!! SÅ nu vet ni alla DET!!


Faen va gott de e me polkagrisar!! Såhär på tal om bananer ;)


Ja ha kommit på mej själv här med att sitta o titta på Tom♥ och bli att fundera: VAD ha ja gjort för gott som gjort att jag förtjänat en sån underbar make? VISST har vi våra downs, de har väl alla i sina förhållanden o den som INTE har det har nog inget hälsosamt förhållande heller ;) man MÅSTE ju ventilera å få ur sen sånt man e missnöjd över. Nå iaf. Efter dom nitar ja gått på så har ja ÄNTLIGEN n underbar man som verkligen älskar mej och BARA mej, han finns verkligen för mej, ställer upp på mej i alla väder, han är mitt allt och jag älskar honom mer än livet självt! Känns så underbart att ha sin älskare, själsfrände, tvillingsjäl, partner in crime, bästa vän... Finns nog INGET jag inte vet om Tom♥ eller han inte vet om mej! Jag har hittat min pusselbit! Det är han som gör mej hel, han gör mej komplett... Utan honom är jag bara halv! Tänk att vi redan varit ett par i 8år!! Herregud tiden går fort... Nästa år e de 8års förlovningsdag, 8års bröllopsdag o 9år ihop ♥ UNDERBART!! Jag älskar dej bara mer och mer för varje dag som går!!


 

Japp, jag är KÄR, jag är LYCKLIG, jag är ÄLSKAD!! Det är känslor som INGEN kan ta ifrån mej, förutom han♥ själv då... Hur illa en del än må tycka om honom, så är han ändå MIN Tom♥ och för att acceptera mej så måste man acceptera faktum att ja e me honom, så enkelt är det!!

Nothings gonna change my love for you, you oughta know by now how much I love you ♥♥♥


 

Sen alkoholen försvann ur detta äktenskap så har desto mera lycka o kärlek kommit in! Tro mej, ja längtar INTE tillbaka till det livet... Räcker bra som nu att dricka lite typ en-två gånger i mån MAX!! Man mår så mkt bättre, jag har inget emot att sitta i soffan, nykter en hel helg o bara mysa å se på film tex!! Sååå mkt trevligare!! Alkohol är ett jävla SKIT rent ut sagt, o ett helvete o va beroende utav... Men ja tror tillika att en persons beteende på fyllan ha fått mej att rycka tillbaka, vuxna människan som inte ens kan kontrollera sina behov på fyllan =( USCH =( de e nog tragiskt när de gått så LÅNGT anser jag... DÅ har man nog problem... Varför vill man inte ta tag i det då?? ja... bra fråga... Vet ju bara själv hur det var när vi kämpade med det... Kan ju vara därför som en del int tror på mej när ja säger att ja faktiskt KAN dricka EN ÖL till bastun, eller att ja inte har nått behov av att dricka!! Ja bevisade nog det på Toms 40års fest, gänget aspackade, utom AG som va lite salongsberusad... Där ser ni!! ja KAN nog ;) men tillika förstår ja ju dem som ja ljög för på den tiden... Önskar bara att ja kunde få en chans till att blir TRODD!! få VISA att ja faktiskt klarar det!!


Nej nu tänker ja gå upp igen o lägga mej med min underbara älskade♥ och försöka sova lite!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 26 december 2011 14:32

Sakta men säkert tar sej utseendet på bloggen!! Bara en bild till som ja måste arrangera o lägga på headern så e ja nöjd sen =) Men de tar vi när de e tids nog!!


CATTA: NU borde alla stavfel va åtgärdade?? Eller hittar du fler?? ;)

ja tycker de bara e bra att nån påpekar för ja e också rättstavningspolis nr.1 men ibland har ja för bråttom när ja skriver... Som igår när ja skreb bloggPLASTEN istället för bloggPLATSEN... de går så fort att kasta om två bokstäver... INTE blir lätt ITNE o BARA blir ABRA... bara som exempel!! Dessutom så vill inte bokstaven E funka som den ska på denna dator, så de kan fattas nångång ibland... Men ja BRUKAR nog kontrollera rätt noga INNAN ja lägger upp nått =P


Nu ha vi just kommit hem från stan o shoppingen... Ska ha middag här hemma imorgon o lite som "Hej DÅ" åt Ika så måsta ha ingredienserna till salladen! å så lite cigg o annat nyttigt som behövs hit hem såklart =P


 

Våra julklappar =) Som sagt: RIIIKTIGT nöjd!!


Men nu måst ja fixa vidare o så ska ja dricka kaffe!! Intressant va?? HAHAHA!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 25 december 2011 21:15

Jepp, snart  ja väl nöjd också HOPPAS jag =P Men ja e ju som ja alltid brukar vara, ALDRIG nöjd med nått som ja gör själv... Hittar ALLTID saker ja kunde göra annorlunda osv... Hittad lite stavfel på headern gjorde jag *PANIIIK* Hitta DU det var ja skrivit fel?? För de e så att ska ja fixa de så måst ja göra om HELA alltihopa och det skulle ja nu inte riktigt ha ork med =P så om inte NI ser det så blundar ja för det också... ;) Vad tycker ni annors förresten?? Ha den blivit bättre?? Ja e faktiskt riktigt nöjd (hör å häpna) nu med headern =P faktiskt!! ja LOVAR!!! *hahaha*


Vi sitter här nu o e grymt sociala me varann Tom o jag... Jag sitter i köket med laptopen som vanligt o han vid stationära datorn... Nåja, bara ja skrivit detta klart så ska ja gå å sätta mej i soffan o fortsätta se på Desperate Houswifes ♥♥ Ha kommit till säsong 3 nu!! Jag saknar dock säsgong 4!! Annars har ja 1-3 och 5:an, men inte 4:an o jag bara MÅSTE ha den!! Dom e ju så jääävla bra, t.om att älskling ha börjat intressera sej för DH =P inatt när vi satt o tittade så fråga ja om vi sku börja släcka o stänga "Nej, vi kan int gå mitt i avsnittet, vi måst ju se de klart först!!" o idag va de samma när vi satt o tittade o han sku gå till köket "kan du lägga på paus en stund?? De här börjar ju bli spännande" så de e mys att titta gemensamt =)


En sak ja blev å fundera på här o som jag o en annan diskuterat om på bilddagboken, är detta med egentid tillsammans!! Ja menar såhär nu, att "alla" säger ju hela tiden att man MÅST ha skilda intressen och skilda vänner man MÅST umgås med så man inte tröttnar på varann... MEN, som ta oss, Tom o mej nu som exmpel, han jobbar o e borta 8-17 på vardagarna, om vi sen ännu när han kommit hem ska fara på skilda håll för å idka våra skilda intressen med våra skilda vänner, NÄR ska vi då umgås med varann?? NÄR ska vi då ha tid att vårda äktenskapet?? JAG tycker de e minst lika viktigt att umgås för att hålla förhållandet vid liv ju. Eller har ja fel?? Ja menar, han ha ju redan varit borta från mej 9h ca, ska vi då vara ifrån varann ÄNNU MERA för att vi ska kunna ha ett BRA äktenskap?? Nej vet ni vad, ja ha ju haft all den egentid ja bara behöver medans han varit på jobb så sen när han kommit hm så VILL ja ju verkligen vara med Tom, umgås med honom, prata om dagen, mysa osv... DET är nog viktigare för ett förhållande än någon ensam tid ifrån varann ÄNNU... Hur andra gör, de e helt upp till dem, men VI njuter av varandras sällskap, de e ju klart ja vill umgås med min make!! Han e ju trots allt min bästa vän som vet ALLT om mej. Tom e inte "bara" min äkta hälft, han är min själsfrände, tvillingsjäl, bästa vän, älskare, partner in crime... Varför sku ja inte då vilja vara med honom?? De två översta bilderna är från Församlingens personaljulfest där vi var å hjälpte till med servringen!! Inte ofta som VI är sådär uppklädda va?? ;)


     

Bild från julafton!! Firade hos mor å far md dem o mormor. SÅÅÅ roligt att min ♥ mummi faktiskt är såpass pigg att hon orkade komma hit över julen =) hon kämpar ju trots allt med aktivrad cancer på 4 ställen i kroppen... Magen, levern, lungorna o skelttet... Stackars mummen... Ja känner på mej att detta kommer att vara hennes sista jul med oss... Ja vet int varför, men det är bara n känsla som jag har... MÅSTE vara stark o fara dit o hälsa på henne lite oftare inkommande år... Bara MÅSTE det... Med min tur så om ja INTE far dit i typ januari-februari nått så kommer hon att gå bort utan att jag hunnit träffa henne efter julen.... Ja VILL INTE ATT MIN MORMOR SKA DÖ!!! Fast å andra sidan: VEM vill nått sånt då?? Det som är "bra" i denna situation e ju iaf det, att gamla människor har så långsam, nästan oexcisterande celldelning, så cancern sprids iaf inte nästan alls hos henne... De e ju därför det oftast går så snabbt när barn får cancer, för barn har såpass snabb celldelning att där sprids det snabbare...

NEJ nu lämnar vi det ämnet!! Man blir bara så ledsen av att tänka på det!!


Hhur som haver så va vi riktigt nöjda md julafton o tomten va riktigt snäll!! Fick bla:

Långkalsonger

Lång jumper med BIG SIZE krage (har en från tidigare, men denna e mörkblå)

Annan svart jumper

En skum röd tröja ;)

FIN jack, typ kavajliknande men hette nått annat

Tjockasockor

Handduk

Bastutermometer o bastudoft

Ljus

Kastrull

Grillset

Lovikavantar

Sockor o strumpor

Ljus

Tom fick 2 GRYMT snygga jumprar, en i nån asgrym grön färg o en rutig

Pengar


Bild på jumprarna ja fick! Resten av bilderna har ja på mobilen så ja måst bara lägga in dom hit på bloggen när ja hinner ;)


     

Visst var den översta jumpern SNYGG?? Jag bara ÄLSKAR såna därna långa tröjor *mmmyyys*


Men nu hörrni vart de lite längre än vad ja tänkt mej detta, men ja LOVAR att vara aktivare att blogga nu, därför ha ja hållit på å fixat så mkt på bloggen också att den ska vara SNYGG så ja själv VILL skriva i den =P


Ha en fortsatt trevlig jul!!


Puss o kram

 

Av AG Ylander - 25 december 2011 19:45

...som Queen Of Darkness =) Kände bara för att byta namn o header o utseende på bloggen. Orsaken till att ja inte skaffade en HELT NY blogg e att ja inte vill förlora mina gamla inlägg, så då blev de enklare såhär =) Snart e de ju nytt år och ja ser detta som n ny, fräsh start!! Måste bara laga om headerna. Om ni inte märkt det så är den alldeles för kort för bloggen efter att dom ändrat storleken på bloggen!! Så det ska ja ta itu med snart. Men nu e de kaffe o TV som gäller en stund! Ha inte gjort NÅTT vettigt idag, men så e de juldagen också å då SKA man int göra nått vettigt ;)


Så ja säger

Puss o kram


 

Av AG Ylander - 9 december 2011 19:17

Ja de va verkligen LÄNGE sen ja skrev här sist =P men ha inte riktigt haft nån motivation direkt... Visst jo, de ha hänt saker i mitt liv sen sist!! De handlar inte om det, bara om att ja ha inte haft lust helt enkelt!!


Detta mest eftersom de finns en männsika i mitt liv som tydligen livnär sej på att tracka ner på sånt JAG gillar... Säger ja att ja satt upp julbelysningar, ja då får ja mej en skopa skit om att h*n minsann INTE vill betala min elräkning o att h*n inte fattar hur ja orkar hålla på osv... Säger ja att de sku va gott me EN öl till bastun får ja mej en skopa skit igen, då fattar inte h*n hur vi orkar hålla på å dricka osv... va faaan?? Vi hade ju för helvete varit  nyktra två månader tills Toms fest ju!! Droppen va när ja fick veta, att när ja hade sålt en grej så hade människan stått å påstått då att "janå, nu fick dom ju råd me öl o cigg ivf" fast vi int ens knappt alls dricker mera!! när en påpekade det åt h*n så kom svaret: "Ja, säger dom ja!!" riktigt sådär att påstå att vi LJUGER!! Ja kan berätta för er, att förra fredagen så kom Slode, Hannu o Sandra över, sandra körde, Hannu o Slode kom för att bada bastu. Dom va fulla som krikon o hade en massa dricka med sej, Tom o ja drack COLA... För att vi sagt att vi INTE sku dricka förän lördag!! Sen va vi o hämtade Pia o Jan från båten i långnäs, när vi kom hem bjöd dom oss på en varsin öl, och vet ni vad?? vi tackade NEJ!!!! Vi va båda så trötta o ville bara gå till sängs!! Där har ni!! Sug på den ni!! ;)

det SÅRAR mej så grymt mkt, att inte mina närmaste tror på oss!! Ha dom inte märkt hur lite vi diricker numer?? E dom blinda?? vad e problemet?? ja förstår inte... Ja trodde ju att dom närmaste vännerna ju borde stött en o vara glad för vår skull, men istället ska man sprida ut då att vi ljuger o snackar skit om att vi inte dricker!! Vi ha ju int ens KÖPT öl eller nått sånt på lääänge. Jo, till Toms 40års fest, DÅ köpte vi hem dricka, men före det o efter!! NOTHING!! Ja ha int ens varit påverkad när ja pratat med h*n i telefon på... jaaaa... 6mån kanske?? Om inte mera... Man ringa oss eller komma på besök när FAN som helst på dygnet, vi e NYKTRA!!! och tack vare det nu då att vi knappt dricker mera så ha ju en hel del av våra "vänner" försvunnit... Men de va inte äkta vänner dock!! Tydligen duger vi inte när vi e nyktra, så då ska vi inte duga på fyllan heller!! Så enkelt är det!!

aja, skitsamma, men ja blir LEDSEN!!!


Toms fest ja, den vart görbra!!!! Fy faaaaan va kul vi hade =) o bra gäng!! Alla verkade trivas o maten gick åt =) De e ett bra tecken ;) Ja va int ens någe vidare full den kvällen, men älskling skötte det sååå bra för oss båda *hihhii* Rockade som idioter gjorde vi så ja har fortfarande nackspärr =P *hahahaha*


Ja har inget vettigt mera att skriva om nu så...


Puss o kram


 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards