Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under juni 2014

Av AG Ylander - 25 juni 2014 21:55

    

Denna bild behöver inte någon närmare förklaring tycker jag!

Har funderat mej GALEN och AVIG på allt detta som hänt, men kommit fram till att OM nu X väljer att tro på ryktet om att jag skulle gå omkring å säga att de bara super o pundar 24/7, så då känner inte X mej så bra som ja trodde och därmed har X ingen plats mera i mitt liv! Sorgligt att säga men så är det! Tom höll helt med mej till 200%. Han tycker också den är fruktansvärt skumt ifall X verkligen TROR på sånt skitsnack!

X o ja ha känt varann i ett ANTAL år, så jag trodde nu verkligen som sagt att X om NÅGON skulle känna mej utan och innan! Men tydligen inte då =( Tyvärr måste jag säga... Det känns förjävligt att bli misstrodd på detta sätt menmen...

Jag kan inget göra åt det! Väljer X att tro på den som påstått detta åt denne så de e ju dennes val!

End of story!


 

Flyttpackandet går framåt, trots att vi inte ens bott hemma nu på en vecka... Imorgon ska vi packa ihop stallet o flytta till nya destinationen en km längre bort på vägen! Ska bli så kul att ha hästen med Gittis o Mikkiz =) Jag TRODDE ju då i förra hösten att detta var the dreamteam som ja hade i stallet då, men det visade ju sej att de inte var så... Jag HADE onda aningar om det från första början och ju mera ja tänker på det, desto mer övertygad blir jag av att Z verkligen VILLE att jag skulle misslyckas! Ja menar, även om ja BAD om hjälp så fick ja ingen! Ja borde ha fattat redan då....

Men ja har en mycket bättre feeling nu! Ja HOPPAS, ÖNSKAR och TROR att detta kommer att bli riktigt bra! Vi verkar redan nu ha det mesta gällande matningar o sånt på det klara så, ja vet inte riktigt vad vi skulle kunna börja tjafsa om ;) Alla 3 tänker på samma vis, har samma önskemål osv.

Visst, man ska aldrig säga ALDRIG... Ja TRODDE ju som sagt att de va bästa kombon förra gången också i mitt stall, som sen dock krackelerade, menmen...


 


Det är ganska skönt att vara ute i Eckerö dock! Jag som är född och uppvuxen här i detta hus så känner en viss trygghet o ett lugn när ja vistas här!


Men nu, nu tänker ja ta min underbara älskade långhåriga hårdrockare med mej och knata till kojs!

 

SEN så får faktiskt folk tro att jag måste bevisa något när ja skriver om oss o vår kärlek till varandra!!

Så är det inte riktigt. Ja behöver verkligen inte bevisa något för någon! Men jag GILLAR att skriva om att jag tar min underbara älskade långhåriga hårdrockare med mej till sängs! Dessutom så har den meningen blivit lite som en kvällsrutin, även för andra som läser mina statusar ;) Det var en som skrev åt mej på fejjan att varje gång hon läste den meningen så visste hon, NU är det kväll o dags å sova =P *Hahahaha*

Vi e alla så olika! Vissa vill inte skriva om sånt o vissa vill göra det!

Jag skriver sånt bara för att ja KAN och för att jag VILL!!


Until Next Time

Fridens


 

 

Av AG Ylander - 18 juni 2014 18:08

Nåjaaa, jo nog ha ja ju haft en helt BRA dag nog! Madde kom över med en mass kaffebulla o så kika Mikkiz o Ika över också! Mikkiz kom med min första o ENDA födeledagspresent ja fått idag =)

Fick denna söta mojäng:

 

GISSA hur glad ja blev!??! Rara människa ;)

Sen åkte Madde iväg på andra ärenden o ja följde med Ika o Mikkiz hem till Mikkiz för o färga mitt hår o fortsätta umgås! Ja e riktigt nöjd med resultatet trots att Mikkiz inte färgat hår tidigare!

   

Ja passar nog bäst i rött! Så e de bara! Trivs ju bäst i det också så ;) Låter andra vara blondiner =)

Frågade nog min kära make ocksåvad han tycker ja passar bäst i men han tyckte att ja e lika fin oavsett hårfärg ;)  Så det värmde =) Inte för att ja ändå skulle ändra mej för HANS skull! Sku han tycka att ja va snyggare med brunt hår så inte fasen lagar ja de brunt bara för det inte! De e väl liksom de som e grejen med förhållanden: Att älska sin partner oavsett hårfärg!??!

Vissa gillar blondner o vissa bunetter, men det är väl ändå PERSONEN man älskar!??!


 

Nåja, nu sitter ja ute i Eckerö. Pga vissa orsaker så måste vi "campa" här lite nu... Mor o far e inte hemma så vi har ju ändå hela huset för oss själva! Så ja packade hundarna o lte saker i bilen o for hit, Darlig kommer se när han behagar!

Det värsta var väl nog att ja inte hade nån nyckel så var tvungen att göra en klassiker: Klättra upp för brandstegen o till balkongen o in den vägen =P Ha bara gjort de hemma en par gånger men här sluttar taket LIITE värre o de e myyycket högre.. Men ja fixa det o är vid liv! SÅ in kom ja ;)

Hundarna ha ja haft ute på gården lösa o dom e såååå duktiga på att lyssna!! Stolt mamma ;)

I själva verket så är det nog väldigt mysigt att vara här! Ja e ju född o uppvuxen här så detta ställe ger mej en viss sinnestro o trygghet!


Until Next Time

Fridens

 

Av AG Ylander - 16 juni 2014 11:46

Ja faktiskt, ÄVEN jag har det, otroligt nog ;) Fast dom e inte många, men en del iaf:


   

ÄLSKAR dessa bilder på Freja! Hon har börjat att betyda mer o mer för mej. Det märks även i ridningen att vi börjat ha en viss connection mellan oss ♥

Detta var dessutom första gången EVER som jag fått komma fram till henne när hon legat ner och gosat innan hon steg upp! Dessutom fick ja sätta på grimman medans hon låg ner också ;) Söthäst =) Faktiskt att hon fortfarande är rätt slim o snygg trots flera veckor på bete =D *Lycklig*


Imorse på jobb skulle ja gå o valla upp kvigorna/sinkorna från nattbetet, möttes av denna syn:

 

Dessa tjejor tar livet med ro =) Dom såg mest störda ut när ja kom viftande o skulle ha upp dem ;)

Jag SUGER verkligen på att valla kor =P Men börjar nog bli LIIITE bättre på det ;) Första gången tog det forever för mej att få upp dem, fan jävla djur till att fara på åt ALLA andra håll än dit de sku =D Nu går dom nog ganska direkt åt rätt håll! Är väl också när de e en äldre SINko med som vet vad det handlar om när man kommer dit så hon börjar ju gå direkt så förljer ungdomarna med =P Fick dock lite hicka idag när en kviga tappa hjärnan, brööööla som ett cp o for på som ett jehu där på betet =P Tänkte att kommer hon PÅ mej så e de nog tack o god natt... ;) Men de gjorde hon inte, som tur var, hon va bara lite busig ;)


Morgonpassena både igår å idag ha nog varit kämpiga, natten till igår sov ja kanske 4h o inatt typ lika mkt... Vaknade med vänsterarmen o handen bortdomnad o sjuk som attan =( Gav upp kl.03.50 å steg upp... Ingen idé att ligga kvar o KANSKE somna om när väckarklockan larmar kl.5 ändå så... Ja va så trött... så trött så trött så trött imorse... Höll på att somna i stolen när ja satt o rökte i solen efter att mjölkningen var klar... Goooossshhhhh.... =(


 


SÅHÄR "pigg" va man i morse...


Until Next Time!
Fridens


 

Av AG Ylander - 15 juni 2014 13:28

Vad i hela HELVETE ja gjort DEJ för illa för att du ska måsta bete dej som du gör! Jag kan bara för mitt LIV inte BEGRIPA!! Vad fan e de frågan om?? Snälla kan NÅGON förklara det åt mej?? Eller snarare, VEM vill mej såhär illa?? Vem som roar sej på detta sätt genom att sprida ut helt huvudlösa rykten och göra MIG till syndabock?? Till vilken jävla nytta?? DU sprider ut så helt HUVUDLÖSA saker och sen påstår du att det är JAG som går omkring o säger dessa saker!??! WHAT??

Man ska inte bry sej, det heter ju så, men när det pga någons påhittade jävla historier blir trassel på tråden mellan vänner, DÅ bryr jag mej!!

Det DU ställt till med, det DU går omkring o påstår, förstör så jävla mycket, inte bara för mej!! Ha du tänkt på det?? Ha du tänkt på vad du ställer till med för de andra inblandade?? Har du över huvud taget TÄNKT??

Att förvränga och få sin egen uppfattning om något som någon säger, de må väl hända, ja menar, detta är trots allt Åland, men nu har DU gått för långt!! Detta är för fan ärekränkning!!

Jag skulle aldrig, ALDRIG I HELA MITT LIV säga de saker DU påstår att ja sku sagt!! Inte om någon och i SYNNERHET inte om dem som DU påstår ja sku sagt det om!! Jag bara BER till högre makter att de drabbade inte tror på DEJ!! Ja hoppas och önskar av hela mitt HJÄRTA att dom förstår, att de bara är DINA sjuka påhitt!!

Du tycker liksom inte att jag lidit tillräckligt den senaste tiden?? DU tycker inte det räcker alltså??

Det är som om historien som pågick här för ett tag sen igen skulle upprepa sej och detta påminner oroväckande mycket om vad en viss person skulle kunna hitta på att göra.

Men kom ihåg detta: Jag BARA spekulerar, jag har INTE skrivit namn, jag har INTE skrivit kön! Så OM DU känner dej träffad, då är det DITT bekymmer, kommer det något SMS eller inlägg igen om att jag skrivit om DEJ på min blogg, då betyder ju det att DU känner dej SKYLDIG!!

Så, OM DU som denna gång verkligen gått alldeles för långt med dina sjuka påhitt, har något samvete över huvudtaget, så erkänner du vad du gjort!!

   


Den här gången kommer vi inte att bara låta detta rinna ut i sanden, så OM DU som ställt till med all denna skit läser detta, så ska du veta, att detta KOMMER att polisanmälas! Sen får folk tycka vi e löjliga eller what ever, men du har verkligen gått över gränsen denna gång!! 

Jag tänker inte gå in på närmare detaljer om vad detta handlar om, de drabbade vet nog redan, så med respekt för dem låter jag bli, även om jag skulle ha god lust att skriva ut ALLT, precis ALLT!! Så folk skulle kunna sej vilken falsk jävla idiot DU egentligen är!! För detta DU ställt till med NU, det önskar ja fanimej inte ens min värsta OVÄN att måsta gå igenom!

Jag är så in i helvete arg, förbannad, ledsen, sårad, kränkt och besviken!

Jag har bara EN sak att säga DEJ:

 


Until Next Time

Over and Out


 











Av AG Ylander - 11 juni 2014 17:12

Hittills har ja 4 gaddningar, fast den första ångrar jag nog bittert, men gjort är gjort!

 

Förklaringen:

Första texten (insidan av vänster arm) är på språket Tengwar ur Tolkiens böcker,

Sagt om Tengwar på Wikipedia:

 

Jag ville ha en text som inte alla förstår, för OM det mot all förmodan går på skit med äktenskapen, så är det bara en remsa med figurer ;) Just nu står de ju då:

Anna-Greta och Tom

31/7-2004


Nästa är ett hjärta med törnekronan och eldslågan (ovansidan av höger arm), motivet är taget från en Jesus ikon som min pappa köpte åt mej från Scicilien (stavas??)

Orsaken:

Hjärtat  står ju naturligvis för KÄRLEK

Törnekronan  för den LIDANDE KÄRLEKEN

Eldslågan   för den EVIGA KÄRLEKEN


Alltså handlar även denna om Tom och mej:

Trots att vi haft våra ytterst tuffa stunder så har vi ändå en evig kärlekslåga som brinner mellan oss!


Only God Can Judge Me

Denna textrad (insidan av häger arm) betyder väldigt mycket för mej eftersom jag är född och uppvuxen i en prästfamilj, den betyder helt enkelt det som de står: Endast Gud Kan Döma Mig!

Alla människor dömer, mer eller mindre, jag gör det också! Självklart! Men jag bryr mej inte om vad andra människor tycker o tänker, deras dömande blickar rör mej inte i ryggen! Den enda som kan döma mej och jag skulle ta åt mej är Gud! (Jag har nog inte hört honom döma mej ännu iaf ;) )

Jag är inte religiös på något sätt, men eftersom jag är uppvuxen i dessa miljöer så ger tex Ikoner mej en känsla av trygghet och ett inre lugn!


Den sista tatueringen (som även var den första jag gjorde, vänster axel) ångrar jag i dagens läge, men det som är gjort är gjort! Nu för tiden står det för

Chanslösa Karlar

Charmig Kvinna

Calvin Klein

Catastrofal Kvinntimmer

Crazy Koffeedrinker

etc... =P


Tack o pris att jag bara satt dit initialerna o inte HELA namnet =P Nåja, vi gör dumma saker i vår ungdom ibland ;)


Mera gaddningar är planerade! Finns mycket jag skulle vilja ha ännu ;) Blir nog av bara jag får råd!

Den som lever får se!


 

Har hållit på å packa lite smått igen idag... Usch vad öde det börjar bli på hyllorna! HATAR verkligen att måsta flytta, det är med enorm ångest som ja packar o donar, det tar sån otroligt lång tid för mej eftersom jag med jämna mellanrum sätter mej ner med panikångestattack o hyperventilerar, skakar o stortjuter... Mår så förbannat jävla dåligt över detta just nu att ja finner inga ord!! Ja ser liksom INGET positivt med detta just nu...


Until Next Time

Fridens

 



Av AG Ylander - 10 juni 2014 21:09

Vart o diskutera med Gittis idag om hur lustigt det faktiskt är att folk tar åt sej av det ja skriver ibland, TROTS de fakto att ja INTE skriver ut namn, kön eller ens ålder! Ändå får man höra att "Jaa, du har tydligen skrivit om mej på din blogg" och det i sin tur MÅSTE ju alltså betyda att man faktiskt GJORT nått fel, annars tar man väl inte åt sej?? Eller??

Nä, just de ;)

Finns som sagt såååå mkt jag skulle VILJA skriva om, men eftersom det blir nojs TVÄRT, så undviker ja det just nu =P Kankse i framtiden nån gång! Den som lever får se ;)


 


Sen en annan sak: Hur folk ORKAR förvränga saker! Har sagt att jag är OROLIG för en vän, då har ja snackat skit o sprider rykten =( Ja hänger inte riktigt med... VARFÖR ska folk hålla på så?? Det är flera som är oroliga för personen, varav jag sagt det, även åt denne personligen, så varför sku ja då...??? Ähh, nej ja blir bara så frustrerad o förbannad! Sen e de jag som får skiten, i vanlig ordning...


 


Hur som haver, i helgen va vi ute på mission "Häst-flytt-krokis-Eckerö" med Tom, Viggo o Gittis! Riktigt nice lördag i goda vänners lag =)

     

Även Gittis själv hittade sej en häst som passade henne ;) Den var mycket lugn o varken bocka, stegra eller stack med sin tuffe ryttare!! Kolla in hennes otroligt heta min dessutom =P *HAHAHAHAHA*


Lastningen av W gick lite sisådär, så vi fick ta till tilliten till lille Freja igen ;) Hon e en riktig klippa den där hästen =P Eftersom W inte ville gå in så lastade vi Freja, tanken var att hon skulle ut direkt som W va inne så vi stängde inte bomen bakom henne eftersom ja stod inne i släpet me henne! Nå, En gång kastade sej W iväg åt häger så mellanväggen flyttades och där stod lille Freja då, inklämd mellan mellan - och ytterväggen av släpet å såg mest bara besvärad ut som att "De va väl själve faaaan va trångt de vart här nu då!!" Men inte att hon skulle blivit nervös, orolig eller nått annat! Nej hon stod helt i lugn o ro medans W höll på å rojva!

Nå, vi fick in honom till sist o for iväg till Eckerö!

När vi skulle hem igen så gick Frejan snällt in i släpet igen! Hon försökte först gå åt sidan men Henrietta ställde sej där i dirigerade in henne o Gittis petade på lite på rumpan! Sen stod hon så snällt hela hemresan =) Man märker verkligen inte ens av att man har nån häst med sej när Freja åker! Hon står hon o filosoferar för sej själv i lugn o ro =) Mentalt är hon nog 15år tror ja ;) Fast o andra sidan: Det är ju faktiskt isis ;) ♥


 

Idag har det varit en riktigt trevlig dag med två delad date med Gittis ;)

Del 1 bestod av en GRYMT god lunch på Time Out! Hujjamejja va god lax! Är det NÅTT dom pojkarna verkligen KAN göra, så är det fisk!! Ålands godaste fisk och fräshaste salladsbord! That´s Time Out!

Del 2 av dejten några timmar senare bestod av utflykt till Sund först för att titta på Glóis framsteg samt en glasspaus på Godby Grill på hemvägen =) Riktigt nice med one-on-one tid tillsammans =)

Börjar nog bli en YTTERS god vana detta att vi får saker uträttade samtidigt som vi får umgås med varann =)

Ja tror vi båda mår lika bra av det, vi får energi av varann utan att TA en massa energi, för jag är aldrig energifattig efter en dag med Gittis! Snarare tvärt om =) Love it ♥


Until Next Time

Fridens

 

 

Av AG Ylander - 4 juni 2014 12:55

Egentligen finns de sååå OTROLIGT mkt ja SKULLE ha att skriva om, men eftersom det ändå skulle misstolkas just pga människor som ALDRIG gör fel, så låter ja bli ;) Lugnast så ;)


Däremot så e ja inne i en extremt ångestfylld period. Verkligheten slog mej i huvudet med en rediger 10kg:s slägg härom dagen när ja ringde Ramona...

SHIT ja kommer att sakna allt detta:

   

   

Jag ska rivas upp ännu en gång från mitt hem o starta om på nytt... Ja ska flytta hela bohaget från ca 120kvm till 65 ca!!! Jag känner paniken stiga och ångesten tilltar... Denna välbekanta känsla av den svarta dimmar som slingrar sej runt mitt inre, hårdare och hårdare, för att sen snöra till hårt som faaan, ja får inte luft, känner mej bara tom... Tom och ledsen...

När vi lämnar detta ställe så har ja ju verkligen förlorat ALLT!!

Jag förlorade det som betydde allt för mej och jag tänker på dej varje dag, ja e trasig varje gång du korsar mina tankar, jag saknar dej så in i helvete och gråter mej till sömns i stort sett varje kväll med dej i mina tankar...

Älskade älskade lille häst vad jag har ledsamt...

Jo, ja gjorde bort mej, så ja får väl "skylla mej själv" men ändå... Du betydde livet för mej, men nu är du borta... För all evighet... Ja kommer aldrig mera att se dej, aldrig mera kunna dra fingrarna genom din man eller pussa dej på mulen...


Nya bostaden är ju dessutom precis mitt I byn och med tanke på hur mkt skadegörelse någe glopar roat sej med, bla slå sönder en husvagn o förstöra massor vid DAGISET!! Så e man ju lite skraj... Tänk om dom springer runt vår koja när vi e borta o stressar upp hundarna?? SÅ som Sweet råkade ut för i sverige innan hon kom hit till Åland!??!

Just nu tänker ja endast negativt... Ja ser INGET positivt med att flytta från detta hus... Förutom att vi halverar våra boendekostnade såklart, men i övrigt...

 

Det är i stunder som dessa som jag är så otroligt tacksam över dem ja har i min närhet!

Va via Gittis idag på några cigg när ja kom från stan o vi pratade just om det där hur bra vi mår när vi umgåtts med varann! Med henne kan ja HELT vara mej själv, ja behöver inte låtsas något what so ever! Ja behöver inte vara nån ja inte är o ja behöver inte tänka på att bete mej på nått speciellt sätt för att anpassa mej! Jag FÅR lika mkt energi av henne som ja GER (försöker iaf ;) ) Det är så otroligt skönt!! Dessutom finns det nog INGET som är tabu för oss att prata om!! VI diskuterar ALLT från TV-program till könssjukdomar! Det är så otroligt avslappnande o skönt att vara med henne!

Som igår tex. Hon kom efter mej så for vi till hästarna o verkade Trulle, så for vi via här en sväng o hon fick ett återbud på ett inplanerat besök så då frågade hon mej om ja ville komma me o ralla lite på stan! Javisst ville ja ju det =) Så vi for iväg till stan o va till lite olika ställen =) Hur trevligt som helst =) Fast tydligen va de nån annan som iiinte gillade riktigt det... ;)

Vi är hemskt olika i många av våra tänkanden, tillika som vi är otroligt lika på många andra plan! De e väl därför de funkar så bra mellan oss =P Vi behöver inte prata hysteriskt utan kan även vara helt tysta i varandras sällskap! Det är också en konst, att känna sej så bekväm med någon att man bara kan vara tyst! Det går inte med alla kan ja lova ;)


Mina underbara älskade nära o kära, vad i fridens liljor skulle ja ta mej till utan er??

Det är faktiskt ganska lustigt det där med att vissa klickar det direkt med o andra växer man samman med =)


 

Över till något lite positivare nu då (otroligt nog ;) )

Såhär slimmad o snygg e lille Frejan ännu =D Då ha hon gått 2v på ganska kraftigt bete o bara blivit riden 3ggr under den tiden:

 

Ja e såååå LYCKLIG att hon inte (ännu...) ha fläskat iväg som hon gjorde förra året! Då såg hon ut som en spärrballong när hon gått på bete, men pepparpeppar så ha hon inte lagt iväg ännu =)

Ikväll ska vi ut på tur med Björnen =) Tror ja ska köra läpyska style idag faktiskt. Den är så härlig att rida med när man känner av alla hästens rörelser =)


   

Våldspussades med RulleBulle igår vid verkningen ;) Sen vart han trött =P


Until Next Time!
Fridens

 

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards