Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Stund sen sist nu då...

Av AG Ylander - 28 april 2013 21:12

Var det ja... Men som sagt, har ja inget vettigt att skriva så ida ja inte börja plita ner nått bara förr att liksom. Int e de sagt att ja har nått vettigt att skriva om nu heller för den delen =P

Veckan som varit ha väl vart helt OK, Laufa ha fått vila en hel del för hon va inte alls sej själv i onsdags när vi va ut på tur, jätteslö o seg, misstänker att de har att göra med pälslossningen!! Dom brukar ju va lite mra energifattiga just då. Aleiga ha fått komma med ut några gånger o hon däremot ha varit på G =P en dag hade hon 7ben, MINST, att hålla reda på =P

i torsdags hade vi nog med oss den mest respektlösa människan o rida som ja mött på på LÄNGE... Hon sku prova Freyr ifall hon sku rida honom lite nångång när Jennifer inte hinner, men efter torsdagen så behöver hon INTE komma hit iaf...

Vi sa ALLA att hon INTE fick ta hunden med sej på ridturen eftersom Jennifer sku låna Litla o Litla är extremt hundagressiv/rädd, blicken tjejen gav mej när ja erbjöd henne att sätta hunden i hundgården va nog, ja hon dumförklarade mej direkt. Nåhh, Jennifer o jag for ner till hagen o lagade Litla o Aleiga klara o red upp till butiken för att möta Petra o tjejen, och vem var med då?? JO hunden... Man såg direkt hur Litla stelnade till... Varje gång hunden närmade sej henne så drog hon öronen på nacken o rullade med ögonen... Jag tyckte så himla synd om den lille hästen!! Usch... Hon slappnade inte av sen förän vi hoppade av ca 500m från hagen för att gå sista biten...

Sen fick jag en väldigt nervärderande blick återigen när jag skulle instruera henne lite på Freyr... Människan satt å höll honom så hårt att han höll absolut på att explodera... När ja sa till om det o gav några tips gav hon mej en sån överlägsen blick, sa inget o bara red vidare... Min tanke var att "just de, ja ha bara ridit honom i 2,5år o du sitter på honom för första gången, ja TROR ja känner honom lite bättre!!" Men sa inget... Det verkade inte vara nån idé!! TUSAN va ja avskyr såna därna människor som anser sej över andra o kunna o veta bäst, men det är ju bara så att ALLA hästar är egna individer, bara för att du kan rida en häst o betyder det inte att du kan rida alla!! Hon hade ju världens chans att få en jättetrevlig första tur med Freyr men hon valde att ignorera vad vi sa så...

Hur kan man vara så respektlös förresten?? Det där med att ta med hunden trots att för det första Jennifer sagt två gånger innan dom ens kom ut att hon INTE kan ta med hunden pga Litla, sen sa vi ALLA tre om det att hon INTE får ta hunden med sej ut på turen men ÄNDÅ släpar hon den med sej... Vem gör så??? Jag skulle aldrig täckas... För den delen skulle jag aldrig drömma om att ta Zoya med mej ut på tur, jag skulle absolut inte kunna slappna av o njuta av ridturen när ja sku måsta hålla reda på hunden =P

Fine, Corinne ha många gånger haft Andro med sej när vi ridit, men för det första så har hon honom i famnen när vi rider längs asfalten o stora vägarna, när vi kommer på grus eller i skogen släpper hon ner honom o han springer ALLTID längst bak i ledet!!

Okej om du nu gör det när du är ensam ut, men varför kan man bara inte lyssna på andra??

Jag har också haft Ladde med mej flera gånger på tur, men när det kom bilar så gick han NER i diket o väntade att de passerat, denna hund stannade uppe på asfaltskanten så de stackars bilisterna såg ju helt panikslagna ut när dom sku köra förbi hunden!

Nej, aldrig mera!! Dessutom vill inte Jennifer ha med henne ut heller flera gånger...

Personligen tycker jag, att om jag far till någon annan o rider så börjar jag med att FRÅGA om hästen i fråga hur den är o hur den ska ridas, sen tycker jag att det är jättebra om någon instruerar mej under ridturen!! Jag skulle aldrig DRÖMMA om att nervärdera ägaren till hästen, den om någon känner väl hästen bäst!! Nåja, nu e ju inte jag Freyrs ägare, men har som sagt ridit honom i några år så ja känner honom rätt bra ;)

 

I lördags for vi ut o rackla lite med Jennifer o Dick på stan =) Det va superkul att för det första träffa dem igen o sen bara rackla på lite =) Va till svarta katten, Maxinge o Tjäna! När vi var klara i stan for Tom o jag ut till Eckerö för att kolla till katterna o blommorna hos mor o far! Mata djuren o vattnade blommorna o passade på att dricka en mugg kaffe också när vi en gång va där =) När vi kom hem bytte vi om till hemmamys kläder, bäddade ut bäddsoffan o la oss under täcket, såg på TV o bara myste ;) En riktigt nice lördag =)

Fick en roligt telefonsamtal igår också, så nu längtar jag såååå tills imorgon!! Ska bli sååå roligt =) Exakt VAD det handlar om ids ja inte riktigt ännu skriva ut här dock... Eller va fan:

Vi ska få hem en tricolor colliehane på prov =)=)=) 2år o kastrerad!! Han söker akut omplacering pga separation och han varken trivs i lägenhet eller att vara ensam. Vi ha ju lite smått sökt sällskap åt Zoya och då har det varit antingen collie eller borzoi, de raserna passar oss tycker vi! Sen att han är kastrerad är ju PERFEKT!! Undrar annars hurdana valpar det skulle bli, collie + borzoi... *hmmm* Nåhh, vi klara ju oss från det när vi hade Bamse också men man kan aldrig vara för säker!! Men det ska bli sååå spännande! Ser verkligen fram emot det jättemycket!! En Bamme 2 ;)

Hur vi fick nys om honom va rätt humor, jag mailade här för en dryg vecka sen på en annons om en blue merley collietik som va till salu i marknaden. Nå, han som äger den ringde mej igår å vi pratade ungefär 45min om allt mellan himmel o jord, dock hade han rätt många som hört av sej om henne, så då kom han på denna kastrerade hane eftersom han va från samma ställe som tiken(om ja inte minns fel) och dessutom befann sej i Geta, betydligt närmare än Föglö =P så dags att göra lite reaserch, ringde Madde o luskade lite, hon visste mycket väl vem det handlade om! Pratade med nuvarande ägaren om att få ta honom på prov ett tag o se hur det funkar med honom i våran vardag o med Zoyan, hon tyckte det var en mycket bra ide! Så, sagt o gjort, imorgon kommer han, Ragge, som han heter ;) Vi bryr oss nämligen inte om papper, bakgrund, stamtavlor osv, vi söker en hemmamyshund! Som man kan gosa med i soffan o gå skogspromenader med! Det är vad vi vill ha! Så vi får se nu imorgon kväll då vad det är för någon herreman =)

Gissa om jag kommer att gå som på nålar imorgon på arbetspasset?? =P


 

Bild från Google!!

Dom e ju så otroligt vackra!!


Hemmalivet blomstrar just nu också riktigt fint =) VI e snudd på som nykära tonåringar igen en period =) Kan inte hålla tassarna borta från varann utan pussas, kramas, petar o påtar o kladdar på varann JÄMT... ♥♥


     

Tycker dessa texter är så passande åt Tom o mej =)

Men inte ser ja ju något fel i att bete sej som nykära inte! Har varit rätt uppochner ett tag igen så detta är sååå underbart! Känner riktigt hur jag längtar efter honom när vi är borta från varann. Varje gång han ger mej en puss så pirrar det i hela kroppen och jag fnittrar som en fjortiz =P När jag tänker på honom så får jag fjärilar i magen och blir helt varm i hela kroppen =P *Mhmmmm* Härligt

♥ Är så otroligt kär i min underbara älskade långhåriga hårdrockare ärr det inte är klokt ♥

Men när man kommer in i såna perioder fortfarande efter 9år 5mån och 26dagar så MÅSTE det ju vara bra ;)


Until Next Time

Fridens

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards