Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under december 2012

Av AG Ylander - 31 december 2012 23:37

Gör ett nytt lite seriösare försök att skriva om 2012, man ska INTE sätta sej o blogg när man inte egentligen har tid, så enkelt är det!!


2*0*1*2


Bästa: 

 

* Fick upp kontakten med L igen i början av året, som jag saknat henne =)

* Köpepapprena på Laufa skrivna, nu är hon "MIIIIN"

* Tom fick fast anställning på Time Out

* Lärt känna Petra, Micke o Jennifer känner att där har vi vänner för livet =)

* Hade en UNDERBAR semester vid stugan i 3v med älskling och hundarna! SÅÅÅ underbart =)

* Har VÄRLDENS BÄSTA gäng i stallet här på Tallkulla =) Det funkar så himla bra mellan Petra, Jenny och mej, vi skrattar ihop, gråter ihop, har djupa förtroliga samtal och det bästa är ju att man kan verkligen slappna av i detta gäng! Vi dömer ingen, vi stöttar varann i vått och torrt, alla har en trasig bakgrund på ett eller annat sätt ja tror det är det som gör det att vi klickar så bra!!  samt att jag hittat en alldeles underbart rar tjej, Jennifer, till min nya stalltomte! Hon hade nog krav på sej, inte vem som helst som kan ta över efter Malin sådär bara ;) *hahahaha* Men det KÄNNS riktigt bra, jag känner att jag kan lämna över ansvaret på Jennifer och slappna av och det är det man vill =)

* Flera roliga och spännande hästresor till finland och sverige till olika destinationer

* Tom och jag har jobbat på äktenskapet och nått nya oanade höjder av kärlek Allt flyter på så himla bra mellan oss just nu och jag är kärare än någonsin =) Känns så underbart att fortfarande efter 9år ihop så kan man uppleva detta nykära stadiet med pirr i magen och allt som hör till ♥ ♥

* Har tagit upp umgänget med Tarja o Tette aktivare vilket är jätteroligt eftersom de nu ändå bara bor i andra ändan av samma by ;)

* Vi har tagit ÄNNU mera avstånd till alkohol och att festa o dricka vilket känns KANONFINT! Mår så mycket bättre nu än vad vi gjort på länge! Jag tror att vi druckit 4-5ggr detta ÅR =)

* Kursen jag gick via AMS som gjorde att jag lärde känna en av de absolut coolaste, rarste, roligaste och härligaste brudar som EXICTERAR nämligen galningen Jennifer Malm!

 

Sämsta:


* Blev inlagd på sjukhus i två vändor, en i januari pga en envis urininfektion som gått upp i njurarna... Låg där med ett CRP på över 200... Åkte in för samma sak i mars igen men efter det så är det under kontroll tack o lov!

* Mormors bortgång i februari.... Var nog det VÄRSTA tänkbara som kunde hända mej... Mormor var mitt ALLT... Saknar henne så otroligt mycket ännu att jag inte kan beskriva det i ord...

* Allt tjafs som folk utsatt oss för... Bland annat hoten jag fick mailade på FB när Sharlie skulle flytta hit, vet ju att det var mest pga avundsjuka, men förstår inte än idag VARFÖR det var nödvändigt??

* Olyckan nere vid fjärden med 8 hästar som gick igenom isen. 6 klarade sej...

* Sweets bortgång... Märkte på söndagen att hon var hängigare, oroligare och inte ville äta, var till veterinären på onsdag och på torsdag somnade hon in... Hon hade förstorad lever som puttat undan magsäck och tarmar samt en tumör i magen... Men vilken kämpe hon varit som inte visat NÅGOT att hon haft ont eller obehag förän nu!

* All ångest jag tampats med efter mormors bortgång... Jag har förlorat två VÄLDIGT nära o kära detta år, det räcker....

* Flera missförstånd som uppstått pga mitt mående som folk helt sonika tolkat som arrogans eller att jag inte skulle bry mej... Men jag känner att jag är banne mej inte skyldig NÅGON nån förklaring, i synnerhet inte åt människor som dömer mej utan att ta reda på saker och ting!!

 

2013

 

Mina förhoppningar på 2013...

Jaa, jag har inte så stora förhoppningar direkt, man ska inte förvänta sej så mycket, då blir man inte lika besviken när det inte blir sen som man förväntat sej ;)

Men jag önskar att få vara lycklig, kär o kåt med Tom i fortsättningen också =P Att jag, min famlij o våra djur får vara friska och glada ännu ett år!

Att det fortsätter funka så bra mellan Laufa och mej som det gjort hittills!!

Att vi på Stall Tallkulla fortsätter stå ut med varann så bra som vi gjort och får många roliga ridturer och massa stallmys tillsammans ännu =)

 

 

Mikkiz Ika Corinne Catta Petra Tarja Teija Tom Sara Patrik

Jenny Pia Micaela

 


 

 


puss o kram

 



Av AG Ylander - 31 december 2012 22:49

2012


Jaaa, hur var då mitt 2012 kan man undra.... Började INTE så bra, det kunde ha börjat betydligt bättre... Skulle fått fast anställning på en butik, men en envis infektion i min kropp satte stopp för det och resulterade i 2 vändor inlagd på sjukan...

Mormor gick bort i februari, det var väl inte så trevligt det heller direkt nej...

Tom fick fast anställning på Time Out! DET var roligt =)

Ähh, ja orkar inte sammanfatta. Det har hänt en hel del bra och dåligt, kort o gott!

 

Var på en riktigt trevligt nyårsmiddag hos Tarja o Bert samt att Pirjo också var där, riiiktigt nice =)

 

         

 

Är lite ledsen över en grej att året skall måsta sluta på detta sätt... Men vill inte människor ställa saker o ting tillrätta utan bara lämna det hipp som happ så fine by me... Jag tänker inte tvinga någon!

 

Puss o kram

 

Av AG Ylander - 30 december 2012 12:17

 

Ni ANAR inte hut lyckliga vi är att ha henne kvar i livet iaf! Nu har hon överlevt två kompisar, först Bamse o nu Sweet... Vår älskade fina Everhills Run Me Down! Hon blir själv 6år nästa år och det är svårt att förstå att vi faktiskt haft henne så länge som vi haft...

Hon var f*n inte lätt i början... Hon hade lagt sej till med sååå mkt dåliga vanor att de inte var klokt... Men sakta men säkert blev hon bra från allt det! Mycket tack vare att vi hade Bamse också tror ja nog, han va såpass väluppfostrad att hon noh tog efter honom mkt... Vi fick nog inte ens veta hela sanningen om henne när vi tog henne, så vi fick lära oss hennes dåliga sifor den hårda vägen... Men med tålamod och bestämdhet så blev hon som hon är idag! NU när folk träffar henne så tror dom absolut att vi snackar skit om vi berättar om hennes habits hon hade i början =P Men å andra sidan så har hon blivit äldre och klokare också!

Fina fina Zoyan ♥♥

Trots alls som varit så skulle jag ALDRIG byta ut henne mot något!! Hon är perfekt för oss helt enkelt!

Kanske man måste vara en speciellt sorts människa av något slag för att trivas med en vinthund! Dom e mkt speciella =) Många frågade oss i början om det inte är svårt och kräves mkt med en så stor hund men näää, hon kräver vääldigt lite denna näsa =)  Hon må vara stor, men har hon ett litet varmt mjukt hörn att ligga på så e hon glad!

Hon hade gjort inbrott i huset här en dag, men de värsta hon gjorde va att äta upp kattmaten o länsa skitlådorna *uäääkkkk* så de va inte så farligt!

     

Dessutom är det ENORM mysfaktor på henne! Hon ligger gärna o gosar timmtal om hon bara får, det värsta e att helst ska hon ligga PÅ dej o hon e så vass o benig =P


puss o kram

 

Av AG Ylander - 29 december 2012 07:15

INNAN du går på andras trappor...

De e ett ganska bra motto!!

Dessvärre finns det MÅNGA som helldre direkt går och klankar ner på andras än ser till sitt eget!!

Fick ju faktiskt höra det mest SKRATTRETANDE igår....

En människa, som inte ens VET var jag bor, hur det ser ut här eller ens vet NÅGOT om mina hästar, säger åt en annan, att det nog måste vara betydligt roligare att ta hand om en folkilsken häst än rida här på mina tråkiga hästar eftersom det enda jag gör på mina ridturer är rejsar...!!!

WHAT???

OM du sku bara se till att sköta ditt eget, för jag har banne mej aldrig lagt mej i hur DU gör med dina hästar!! NÅNSIN!!! Det ligger inte i mitt intresse!!

Men OM du nu e så GRYMT duktig o kan o vet allt, hur kommer det sej då att du alltid byter häst efter ett litet tag o att majoriteten av dina hästar får alltid någe helt konstiga olater som nu, gud bevars om man glömmer ge kraftfoder TVÄRT, den flyger nästan igenom boxväggar med öronen på nacken o garnityren framme för att komma åt dej, en folkilsken! Jag har aldrig sett varken hästen eller vad det gör, men detta är vad jag hört av väääldigt många som haft med den att göra... Varje gång man kommer in i man hage så har man 4 hästar runt sej som vill veta VEM du är och VAD du gör inne hos dem, de är sociala, nyfikna och SNÄLLA, vänliga och artiga! Det är väl så det ska vara??

Jag undrar om det handlar om avundsjuka i grund och botten!??! Ja tror faktiskt det... Det MÅSTE ju vara surt då att en jätteduktig tjej HELLRE rider mina "tråkiga, förstöra, skenhästar" än din "ädla fina häst" antar jag!??!

Man kan väl för f*n inte säga så, ALLA hästar är lika mkt värda!! Ingen är "finare" än den andra, jo i ägarens ögon såklart! För mej finns det inget finare än Laufa och Freyr. Men det tycker ju långt ifrån alla,det vet ja!  Det är ju därför det finns så många hästraser, att man ska hitta sin favorit ju!! Jag ÄLSKAR islandshästar! Jag skulle ALDRIG byta ras, NEVER!! Hade ju Painkiller på foder 6mån (som jag tydligen också förstörde då, trots att det inte ens var jag själv som tränade honom) och då konstaterade jag, att oavsett hur fin o snäll han var, så ALDRIG mera stor häst!! Det passar inte MEJ helt enkelt!! Jag bara älskad dessa lurviga, små kanonkulor med många växlar, stadiga som bergsjätter på foten, små men TUFFA och går fram ÖVERALLT!!

OM Freyr nu skulle vara så "tråkig och medskenad" hur kommer det sej då att Jennifer jämför honom med hästen hon har som ideal för ALLA hon ridit?? hur kom de sej då, att efter 10min på hans rygg, trots att han hoppade o bockade lite, hon kände sej 200% säker??

Ja bara undrar...

Man kan definiera det där med tråkig hur fan man vill!! Men för MEJ är varken Laufa eller Freyr TRÅKIG. Jag vill inte ha en explosiv häst som bara drar iväg med mej, för att JAG inte kan hantera det! Laufa är precis lagom energisk för MEJ och Freyr, ja han har nog gas han också när det behövs och motorn vaknar till liv ;)

Så snälla snälla snälla, ta nu för fasen reda på sanningen innan du börjar snattra!! Jag har varit med om detta så många gånger nu, jag börjar lessna!!

Behöver jag tillägga att denna senaste människa utsatte mej för det absolut vidrigaste en person kan göra mot en annan?? Visst, de va många år sen, men ärren finns fortfarande kvar...

 


Sen, ja behöver inte höra något om att "Men nu ska inte bry dej" för en sak är solklar, jag bryr mej inte om så mycket som sägs om MEJ, men när man börjar gå på mina djur eller min familj, DÄR går gränsen för mej!!

Jag älskar er mest av allt:

   

^jag har absolut hittat den personen i mitt liv!


Tills vi skrivs

 

Av AG Ylander - 27 december 2012 04:27

Det var nog lika bra då på julafton att jag inte träffade flera av de bortflyttade Eckerö borna... Får alltid sån ÅNGEST när ja lyssnar på allt vad de åstadkommit med sina liv! Advokater, journalister, lärare... Vad har jag att briljera med?? Ingenting.... Eller jo, en mycket viktig sak har jag:

Ett fungerande äktenskap!! DET har jag och det är banne mej så mkt mera värt än en raketkarriär!! För mej iaf!! För om man inte är lycklig i sin tillvaro, vad spelar det då för roll hur bra jobb och hur mycket pengar du drar in?? Är inte lycka det som är allra viktigast trots allt?? Störst av allt är kärleken sägs det, det stämmer nog!!

Fick frågan igen här för inte alltför länge sedan om HUR vi håller kärlken vid liv, år efter år...

Jag upplever det som att det som är viktigast av allt är att visa varandra uppskattning! Små saker som man efter ett tag tar förgivet(tyvärr) ska man komma ihåg!

En puss på kinden

En kram när man går förbi

En smekning när man passerar varandra

Småpussas och mysa

Små gulliga lappar eller sms

Stiger jag upp före Tom och ska iväg någonstans skriver jag alltid ett litet brev åt honom


Sen är vi alla så GRYMT olika!! Vi är den typen av människor som är väldigt fysiska tex samt som verkligen blir lyckliga av ett gulligt SMS eller en rar liten lapp som det kanske bara står "Jag älskar dej" på! Ovanför sängen har vi en tavla med texten "Somna aldrig osams" på, en MYCKET bra motto anser jag!! Sen börjar vi aldrig sova innan vi sagt "Jag älskar dej"

Det var någon en gång som sa att man inte ska säga "Jag älskar dej" för ofta så att orden till sist saknar mening, men DET håller jag då rakt INTE med om, man kan INTE säga "Jag älskar dej" för ofta!! En liten fras, tre små ord som betyder SÅ MYCKET!! Dock ska man inte missbruka frasen och säga det om man inte menar det, men när man väl hittat den personen som man kan säga det åt så SKA man göra det, ofta!! Tre små ord som får en att må bra, man känner sej betydelsefull när man hör det!

Det finns inget härligare än att få lägga sej under samma täcke med sin älskade, helst naken och bara ligga där, nära nära, hålla om varandra tätt tätt, bara ligga där och känna värmen av den andres mjuka kropp... Att ligga sked med sin älskade som håller ömt om en när man ska somna, ger mej iaf en enorm känsla av trygghet! Aldrig känner jag mej väl så trygg som när Tom♥ ligger bakom mej med armarna runt mej och håller mej nära. Att ligga i mörkret och lyssna på den andres andetag och känna hjärtats rytmiska slag när man ligger där med huvudet på hans bröst...


     


puss och kram

 

Av AG Ylander - 26 december 2012 21:17

Har ägnat kvällen åt "kontorsarbeten" faktiskt" Lagat i ordning en mapp nu med allt vad gäller hästarna o stallet =) Allt som betalats, skall betalas, hyreskontrakt, köpebrev osv! Känns bra att ha ordning på det =) Fast ja inte riktigt blir klok på något men... Aja, e väl inte meningen att man ska förstå sej på allt  heller =P


Kommit till en insikt iaf, har en människa i vår bekantskapskrets som är rätt underhållande! Vuxna människor som beter sej som "fjortizar" ja herregud... Men det är undrhållande att lyssna på faktiskt! Men snajja sen att man inte kan ta dem på allvar... Det går bara inte mera! Inte när man hör om samma saker igen o igen o igen o igen men INGEN gör något för att förändra situationen!! Ja menar, OM saker är SÅ illa, VARFÖR gör man inget åt det då?? Är man sadistiskt lagd då å gillar att tortera sej själv eller?? Ja... Ei aina ymmärrä ei.... Jag vet inte hur andra anser, men jag tycker som så, att OM man inte tar tag i saker o ting som man faktiskt KAN påverka o gör något åt saken, så då ska man banne mej inte GNÄLLA heller!! Dt slutar bara med att folk lessnar på att lyssna!! VIlket det nog är MÅNGA som gjort redan, vet flera som tröttna rejält på det eviga gnällandet... Men vill man leva som så så, jaha... Varsågod då ;)


Ja de känns bra att ja vet precis VAD jag har och VAR jag har det, just nu ligger det i soffan ;)

 


puss o kram

   

^tänkvärda ord!

Av AG Ylander - 25 december 2012 16:16

Är nog banne mej det som helt säkert ALLA råkar ut för titt som tätt... MEN det mest solklara exemplet på den är nog detta:

Person X kläcker ur sej en dräplig, elak, sarkastisk kommentar om person Y, bara för att verka häftig på något sätt... Sen visar det sej att person X ändå, trots denna avsky mot person Y skrivit smöriga kommentarer tex på person Y:s facebook sida, daywiews eller liknande... Det är så FRUKTANSVÄRT genomskinligt!! Men tur i oturen e ju ändå att person Y vet PRECIS hur person X funkar och därmed tar varken det ena eller det andra på så stort allvar... Men det är nog typiskt Åland! Eller ja, som en sa åt mej en gång: Det är nog typiskt småa samhällen oavsett VAR man befinner sej!

Alla har vi nog gjort det nångång! Helt 100% säkert!!

Sku man då konfrontera personen som sagt något om en så ha den ändå AAAAALLLDRIIIIIG sagt något sådan, eller om de nu råkat LÅTA som så så var det inte så menat!!

Hur kan man försöka slingra sej ur något man sagt och som flera HÖRT??

Ja försöka duger ju...


Julaftonen igår då, öveerlevde den, trots saknaden.... Riktigt nöjd med tomtens klappar också! Fick i år en röd lång polo med MEGA krage =) Ha fått de tre senaste åren en nu =) Så nu har ja en svart, blå å en röd =)

AG of the evening: Svart trikåklänning under och röd tunika ovanpå! Vart ju riktigt snyggt tycker ja =)

               

Klart man ska få en julkyss ÄVEN om man inte står under misteln ;)


 

Har även städat o fixat i källarrummet som just nu funkar som rökrum eftersom spisfläkten e sönder! Det är nog eg bara lathet att man inte går ut o röka... Menmen, så kan de vara ;)

   


Nej ja ha nog konstaterat, som så många gånger förr, att jag nog ska börja lite vettigare sålla bland den jag umgås/umgåtts med. Jag har inte plats för vissa människor i mitt liv, har tillräckligt med mitt eget! Just nu skulle ja dock inte kunna vara lyckligare! Jag har en underbar make som älskar mej mest av allt, jag har mina närmaste vänner som jag inte skulle klara mej utan och jag har ett BRA gäng i stallet =) Vi funkar bra ihop, upplever jag det iaf =P Om någon annan tycker något annat så säg till då ;) Vi kör med öppna kort och ärlighet framför allt!

Vi pratade om humör o ilska odyl, Jennifers ilska går tydligen över på 10minuter, Petra blir aldrig arg men när hon blir det så ska man vara ur vägen och jag, jaaa.... Jag blir AS förbannad o sen surar ja 6mån... Ja måst nog vara bland de mest långsinta personer som finnt =P MEN, jag erkänner det iaf... *HAHAHAHA* Det är otroligt jobbigt måste ja säga =P


Nej, nu hörrni ska ja gå å fortsätta älska min gubbe!!


puss o kram

 

Av AG Ylander - 24 december 2012 10:34

God Jul


önskar gänget på

 

Tallkulla


 

 

   

 

+ katterna såklart =)


puss o kram

 

Trots att den viktigaste fattas mej...

 

Mormor

 

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards