Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Sopa rent framför egen trappa först...

Av AG Ylander - 29 december 2012 07:15

INNAN du går på andras trappor...

De e ett ganska bra motto!!

Dessvärre finns det MÅNGA som helldre direkt går och klankar ner på andras än ser till sitt eget!!

Fick ju faktiskt höra det mest SKRATTRETANDE igår....

En människa, som inte ens VET var jag bor, hur det ser ut här eller ens vet NÅGOT om mina hästar, säger åt en annan, att det nog måste vara betydligt roligare att ta hand om en folkilsken häst än rida här på mina tråkiga hästar eftersom det enda jag gör på mina ridturer är rejsar...!!!

WHAT???

OM du sku bara se till att sköta ditt eget, för jag har banne mej aldrig lagt mej i hur DU gör med dina hästar!! NÅNSIN!!! Det ligger inte i mitt intresse!!

Men OM du nu e så GRYMT duktig o kan o vet allt, hur kommer det sej då att du alltid byter häst efter ett litet tag o att majoriteten av dina hästar får alltid någe helt konstiga olater som nu, gud bevars om man glömmer ge kraftfoder TVÄRT, den flyger nästan igenom boxväggar med öronen på nacken o garnityren framme för att komma åt dej, en folkilsken! Jag har aldrig sett varken hästen eller vad det gör, men detta är vad jag hört av väääldigt många som haft med den att göra... Varje gång man kommer in i man hage så har man 4 hästar runt sej som vill veta VEM du är och VAD du gör inne hos dem, de är sociala, nyfikna och SNÄLLA, vänliga och artiga! Det är väl så det ska vara??

Jag undrar om det handlar om avundsjuka i grund och botten!??! Ja tror faktiskt det... Det MÅSTE ju vara surt då att en jätteduktig tjej HELLRE rider mina "tråkiga, förstöra, skenhästar" än din "ädla fina häst" antar jag!??!

Man kan väl för f*n inte säga så, ALLA hästar är lika mkt värda!! Ingen är "finare" än den andra, jo i ägarens ögon såklart! För mej finns det inget finare än Laufa och Freyr. Men det tycker ju långt ifrån alla,det vet ja!  Det är ju därför det finns så många hästraser, att man ska hitta sin favorit ju!! Jag ÄLSKAR islandshästar! Jag skulle ALDRIG byta ras, NEVER!! Hade ju Painkiller på foder 6mån (som jag tydligen också förstörde då, trots att det inte ens var jag själv som tränade honom) och då konstaterade jag, att oavsett hur fin o snäll han var, så ALDRIG mera stor häst!! Det passar inte MEJ helt enkelt!! Jag bara älskad dessa lurviga, små kanonkulor med många växlar, stadiga som bergsjätter på foten, små men TUFFA och går fram ÖVERALLT!!

OM Freyr nu skulle vara så "tråkig och medskenad" hur kommer det sej då att Jennifer jämför honom med hästen hon har som ideal för ALLA hon ridit?? hur kom de sej då, att efter 10min på hans rygg, trots att han hoppade o bockade lite, hon kände sej 200% säker??

Ja bara undrar...

Man kan definiera det där med tråkig hur fan man vill!! Men för MEJ är varken Laufa eller Freyr TRÅKIG. Jag vill inte ha en explosiv häst som bara drar iväg med mej, för att JAG inte kan hantera det! Laufa är precis lagom energisk för MEJ och Freyr, ja han har nog gas han också när det behövs och motorn vaknar till liv ;)

Så snälla snälla snälla, ta nu för fasen reda på sanningen innan du börjar snattra!! Jag har varit med om detta så många gånger nu, jag börjar lessna!!

Behöver jag tillägga att denna senaste människa utsatte mej för det absolut vidrigaste en person kan göra mot en annan?? Visst, de va många år sen, men ärren finns fortfarande kvar...

 


Sen, ja behöver inte höra något om att "Men nu ska inte bry dej" för en sak är solklar, jag bryr mej inte om så mycket som sägs om MEJ, men när man börjar gå på mina djur eller min familj, DÄR går gränsen för mej!!

Jag älskar er mest av allt:

   

^jag har absolut hittat den personen i mitt liv!


Tills vi skrivs

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards