Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 19 december 2012

Av AG Ylander - 19 december 2012 19:21

... vissa saker och människor... MEN de e väl kanske inte meningen heller! Ja menar, tusans va tråkigt livet skulle vara om man skulle förstå sej på precis allt o alla! Då sku ju inget vara en utmaning mera =P


Diskuterade en dag med en god vän till mej om detta med att behandla människor så som de behandlar en tillbaka! Flummigt förklarat, drar exempel istället:
Vi har bestämt middag + helkväll med övernatning hos oss med Sara o Patrik, men av någon anledning så avbokar de, vi bestämmer nytt datum, dom avbokar igen och vi bestämmer nytt datum, men aldrig passar det och varje gång meddelar de det samma dag som träffaen skulle ägt rum. Jag säger ingenting om det, utan bara accepterar att det ibland kan köra ihop sej för människor! inte är det väl värre med det heller! Sen bestämmer vi ett datum som det sen visar sej att inte passar oss, så jag avbokar 2 dagar före avsatt dag, Sara blir GALEN på mej, kallar mej svikare, att jag alltid ska ställa till det, varför det alltid ska gå på VÅRA villkor osv...

Har varit med om detta så många gånger nu, men aldrig lär jag mej heller... Jag säger aldrig något, utan bara accepterar, sväljer min kommentar och är tyst... Jag har många gånger suttit och väntat på att X ska ringa o säga att vi ska fara till stan (bara som ett exempel) och fast vi bestämt tid, så hörs det inget. Jag fortsätter sitta och vänta, fast jag BORDE far ut o rida, men jag far inte ut för tänk om X ringer när ja e ute på ridturen å att vi sku fara då?? Det går ju inte. Så då har jag ändrat hela min dag för den sakens skull. 2 timmar EFTER avsatt tid ringer det "Ja, oj, det hände något" men vad gör jag?? Jo, säger inget, eller ja, säger väl bara att "Ajdå, nämen de e sånt som händer, vi tar det en annan gång då bara!!"

MEN, om jag gör likandant, då jävlar tar det hus i helvetet rent ut sagt!! För AG får inte ha en egen åsikt, AG ska bara sitta tyst o ta emot, AG får inte ha en egen vilja, AG ska bara acceptera att hon duger att umgås med när det inte finns någon annan för stunden... när någon säger "hoppa" så ska AG bara fråga "hur högt"... Ja, det känns faktiskt så och det sårar...

Orsaken till varför jag ALDRIG säger vad jag tycker o tänker är enkel, det blir ett sånt liv! Ja orkar inte med en massa konflikter o tjafs, utan helldre då är jag bara tyst, tar emot och sen bryter jag ihop hemma och då är det Tom som får ta vara på spillrorna av mitt trasiga inre, bara för att jag känner med så otroligt ledsen,  nervärderad och oduglig!

Det sägs ju att man ALLTID ska säga vad man tycker och att man ska vara ärlig in i det sista. Men om folk bara blir förbannade på mej när jag verkligen ÄR ärlig och SÄGER vad jag tycker o tänker?? Hur bär man sej åt då?? Jag förstår mej inte riktigt på den där dubbelmoralen...

Om JAG ska sitta o ta emot kritik av DEJ när DU är ärlig och jag gjort något fel, då ska väl DU också kunna sitta och ta kritik av MEJ när jag säger rakt ut?? Eller?? Är inte vänskap tvåvägskommunikation?? Har jag helt fel??

Jag säger rakt ut åt dem som jag VET att inte dömer mej efteråt, dem som jag VET att kan hantera det! Men det är inte många, jag är som sagt helldre tyst...


Nu blev detta skrivet i den formen som att jag aldrig gör något fel, men så är inte fallet! Jag har gjort och kommer nog att göra massor med fel! jag VET att jag svikit folk och avbokat bestämda saker alltför sent och det är jag ledsen över att jag gjort! Men det är bara så helt enkelt att ibland händer det oförutsägbara saker, som ploppar upp när det är som alldra minst passligt, det kan hända för vem som helst! Men det betyder inte att jag skulle avboka med flit i sista sekund! När man sen försöker förklara vad som hänt så känns det som att man ändå inte blir trodd, då blir man anklagad för att snacka skit istället... inte så trevligt det heller...


En gång i tiden så VET jag att jag aldrig kunde hålla något jag lovade, är mycket medveten om det själv. Det var när vi var som mest nersupna. Man tänker inte på något annat än att få sin dagliga dos alkohol... Så då hittade man ju såklart på allehanda ursäkter och bortförklaringar för at komma undan. Det är väl antagligen därför som folk anser att jag/vi snackar skit om vi NU måst avboka något som varit bestämt... Vissa tror oss såklart, det är dessa som gett oss en ny chans och som jag räknar till våra närmaste vänner, sen finns det andra som fortfarande dömer oss och anser att vi bara far fram med osanningar! Men såna klarar vi oss utan!! Svårare än så är det inte! Det är ju tyvärr så, att ha du en gång i tiden gjort nått fel, så blir du dömd resten av livet, även om du talar sanning... Det är väl därför som jag är så desperat över att verkligen VISA folk att vi ändrat våra liv, att vi inte lever på samma, destruktiva sätt som för 2år sedan. Fast egentligen skulle ja borda fråga mej att VARFÖR?? Varför är jag så mån om att bevisa för andra?? Egentligen tjänar vi ju inget på det! Vill folk anklaga oss för att snacka dorg, så får dom väl göra det då, för VI vet iaf vad som är sanningen och det räcker för oss!


Sådärja, då har jag fått detta ur systemet iaf! Skönt var det iaf. Sen är det upp till Er läsare att tolka, misstolka eller ta åt er bäst ni vill!

Detta inlägg är INTE riktat personligen mot någon, jag har skrivit av mej rent allmännt!

KOM IHÅG DET =)


**************************************************
**************************************************
*****************


 


Var ut nu på kvällen med Petra på en helt underbar ridtur =) Blir så glad av att rida Lilla Löövet ♥ Hästarna var grymt pigga o framåt, fart skulle dom ha så vi lät dem "rejsa" av sej lite och det var lattjo tyckte dom =) Vi ryttare var också på riktigt glatt humör och fick en massa pratat och ventilerat =) Myckt skönt faktiskt! De e så nice att fara ut o rida me Petra o få babbla av sej, lätta på trycket helt enkelt! Känns så bra efteråt =) Även om våra ridturer kanske inte är världens mest seriösa varje gång, så vi har roligt och hästarna likaså =P Det är huvudsaken =) Det ska vara ROLIGT att ha häst! Man ska NJUTA av att fara ut på ridtur, för om man inte har roligt, varför ska man då ha häst?? De e ju dumt... Det är ju nog en väldigt dyr "sak" att ha bara för att =P


Älskling är iväg och spelar med bandet och sen ska han hämta en bal hö tilika på hemvägen =) Äntligen mat åt hästarna =) Men nu har dom städat riktigt fint också!! Själv har jag skottat undan snö man BORDE kunna backa in en bit i hagen med släpet så man får in balen en liten bit ivf!


puss o kram

 


   


Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards