Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under november 2013

Av AG Ylander - 22 november 2013 10:24

Ganska komiskt egentligen att sån som hänt bara nån dag sen kan kännas så grymt avlägset! Som om de var hur länge sej som de hänt... Aja, de e väl så de ska va!

Suttit o glott på en av min ABSOLUTA favvoserier! Maatilan Prinsessa

 

Bara för att de e så grymt kul att titta på dessa princessor göra en massa som ska göras på en bondgård! Dom skriker, ylar, spyr o ulkar över sån som en annan gör till vardags =P Sen kan de gott vara så att de e uppgjort att dom ska vara lite over the top ynkliga, men underhållande är det =) Tyvärr åkte Saana Uimanen ut! Hon va ABSOLUT min favvo =P De va så snyggt när hon i första programmet va me o tvåkampen o när dom sku ge resultaten så ösregnade det, alla andra kom med regnkläder o stövlar, inte Saana, hon kom uppklädd i snygg klänning, högklackat, fixat hår, smink etc.

-Ska ja åka ut härifrån ska ja göra det med STIL sa hon

Attityd!! Hon va mest hatad av de andra men, ja vet inte, fastnade bara för henne =P


Håller nog även på att lyssna sönder The 69 Eyes! Måste ju vara bland det BÄSTA finland har att komma med!



Att de dessutom har så GRYMT snygg trummis gör ju inte saken sämre direkt ;)

 


Hoppas det nu funkade att lägga upp videon här!

Grått å regnigt ute, menmen... De e höst!!

Längtar till 13-14/12 när vi ska till Swedala å tävla me Corinne!!


Until Next Time

Fridens

 

Av AG Ylander - 16 november 2013 20:33

Japp, då har ja ridit mina första lektioner på Reynir kursen idag!!

Lektion 1 Laufa:

Gick riktigt bra, hon va duktig lillskruttan!! Kondisen e ju inte riktigt på topp å så e hon rätt rund om magen ;) Men vi kämpade på!! Fick order om att inte tänka för mkt eller överanalysera allt, utan bara RID! i synnerhet: VÅGA RIDA!! Tänk inte på att hon ska gå korrekt i form o jobba med ryggen, utan istället utmana oss själva å utmana gångarterna, det ena leder till det andra och jobbar hon bara på så kommer både kondisen å musklera där dom ska vara! Så istället för att fara på långturer så ska ja hellre rida 20-30minuter INTENSIVT! Dra igenom alla gångarter men i ett friskt tempo! Ungefär en 5ggr/vecka fram tills dess att hon själv inte vill bli rider mera sen när hon blir för tung o gravidare =) Men han trodde nog att ja kommer att kunna rida till en januari-februari-mars ungefär! Men hon säger nog till själv när det räcker ;)


Lektion 2 Freja:

Hade inte så stora förväntningar på henne, mer än att hon skulle bete sej o att han inte skulle tycka att hon är överriden! Det var min största farhåga, at han skulle tycka att hon e alldeles för mkt riden... Med tanke på att hon nu bara är 4 o när ja inte själv vet någon om NÄR hon e inriden o hur MYCKET de ridit henne i sverige!  Nåja, ja gick fram med henne åt Reynir å sa att jag ville att HAN sku prova henne lite först!

-Jaha, vem är detta då för någon?? frågade han

Nå ja berättade det jag vet, hur gammal, va hon heter, vem som e pappan... Reynir hoppar upp å sätter igång. Han fräser på i båda varv i trav, tölt o galopp. När han kommer tillbaka till mej säger han

-DETTA är en RIKTIGT pärla som du hittat åt dej själv! Den här skulle ju JAG vilja ha!! Här har du en RIKTIGT bra häst!! Hon e energisk, pigg o otrolig välriden! Mera träning bara å sen visning så har du absolut en förstaklasshäst av henne!!

OJOJOJ vad det värmde mitt hjärta!! Jag var så STOLT att jag höll på att spricka =) Att höra, av någon så auktoritär person, som Reynir Adelsteinsson, att hästen JAG tränat är otroligt VÄLRIDEN! Jaaa.... min lycka finner inga ord!!

Ja ha ju haft hjälpen förståss av bla Jennifer som motionsridit o småtrånat på att lyssna på säte o sånt med henne så hon fått hållas igång när inte jag haft möjlighet o Såkken som dressyrat med henne, men det är ju faktiskt jag som tränat henne. Det är ju faktiskt jag som töltsatt henne. Hon hade tölt från första början, hon va inte 100% töltsatt fast det fanns tölt där i MASSOR, när man sku trava så tog hon lite tölt först å sen när man sku sakta in så töltade hon några steg innan hon stannade, hon alltså töltade men var inte tränad i att HÅLLA tölten. Men det är ju trots allt JAG som suttit och molat på att hålla kvar henne i tölt, av o an, längs kroklundsvägen! Det är jag som lärt henne att hålla tölten längre sträckor. JAG... ??? Kan inte FATTA att det är sant!! Det var så OTROLIGT att höra honom säga de orden: DU har gjort ett BRA jobb! Fortsätt såhär så har du en GRYMT fin häst snart!

Känns så otroligt roligt!! Ja menar, ja har ju självförtroendet i skosulorna, kan inte ta in att JAG skulle ens klara av att göra något bra what soever, men ja måste väl bara börja inse att jag kanske inte ÄR en sån dålig sopa som ja ser mej själv som... Jag har ju genom alla åren haft inställningen att jag KAN inget, klarar inte av någon... Fast mååånga har sagt åt mej det motsatta så har jag liksom inte kunnat ta till mej det!! Men NU MÅSTE ja börja tro på det!! Framför allt också: Börja tro på MEJ SJÄLV!!! Corinne stod på läktaren å berättade åt dom som stod där lite om hästen å att ja jobbat med henne, ett tu tre ropar en tjej där "HEY, Vill du ta min 4åring på träning också då??" DET värmde i hjärtat!!

Ja nej, ja var nog så stolt, som en tupp!! Denna lektion kommer jag att leva på läääänge!! Längtar som en TOK efter morgondagens lektion =) Ska bli så roligt att rida min lilltös igen å få med mej lite matnyttiga tips å trix på vad ja ska träna på!! Det första jag fick som hemläxa var iaf att träna på att hjälpa henne skilja gångarterna åt! Nu ibland när hon blir ivrig så blir de en blandning av tölttravtöltgalopppassaktigt... Han trodde nog nämligen att hon tänker bli en femgångare! Det ha ja också gissat på ;) Så vi ska träna på att när JAG säger tölt, då SKA det vara TÖLT. När JAG säger trav, då SKA vi TRAVA etc. Riktigt LÄNGTAR efter att få sätta igång nu!!! MIn guldponnisar ♥

 

Mina fina fina flickor!!

♥ Laufa frá MinniBorg ♥

♥ Freja från Chamoria ♥

Skulle ALDRIG byta ut er två mot NÅGOT!! Även om ja "bara" har Freja till låns, men ändå!! Jag hoppas ju såklart på att hon blir lääänge hos mej o kanske att jag får möjligheten att köpa loss henne ;)


Men nu börjar det bli dags att dra sej upp till sängs å sova några timmar i väntan på morgondagens lektion!!

Until Next Time

Fridens

   

Av AG Ylander - 12 november 2013 17:12

Så med andra ord kommer Corinne, jag o Såkken att leva läääänge efter denna plättlunch vi hade idag =P Herregud vad vi flummade ihop å höll absolut på att skratta ihjäl oss!

Vi ska fara o kidnappa en ko, ta hem den på gården å välta den, sen ligger stackars kossan där på rygg som en skalbagge o inte slipper upp så tar vi hit H som kan lipa lite å så drar vi upp den med bogsringslinor...

Ja ni hör ju själva =P


Varit full fart på idag!! Allt har flutit på relativt bra faktiskt. FAST de va jag o Corinne som va i farten ;)

 

Avaldi va LITE skeptiskt till att bli tvättad =P Men som sin mor så accepterade han faktum, fast han inte var så förtjust i det!

Först körde vi honom, lastade ur o tog in i stallet för att ta av täcket, men när vi skulle gå med honom till pojkarna så stannade han utanför isishagen som han ville säga:

-Men NÄÄÄ, dom här e ju såna som mej, ja vill bo me dom ju!!!

Nå, vi släppte in honom med Sharlie, Willies o Nobbe. Det gick över förväntan bra =) Efter 30min så stog W o A å slickade på samma saltsten ♥ Sötona!

Vi o Såkken tog plättlunch då! Klockan va närmare 10.30 så de började verkligen kännas att de va dags för lite krubb i kistan! Så vi käka plättar, drack kaffe å flummade som idioter ;)

Nåja, sen skulle det bära av igen!

Corinne sku köra denna gång, men vi hann bara komma ner från gården å ut på vägen när vi hörde ett metalliskt hasande ljud, janåmen då va de ju fästet(eller nån upphängning, eller nått gummi...) till avgasröret som gått sönder så röret låg å drogs längs marken... SUCK!! Nå, bara att jaga fram en annan dragbil nu då!! TUR att Corinne har en kompis som jobbar i Godby o har en pajero! Så de gick 30-40 hela vägen till Godby, där koppla loss släpet, byta bil o koppla på igen!

Nå nu då, nu va vi på väg!! Värsta jävvla basdunket hade han ju i den =P Så vi dunkadunkade som dårar vi, såklart!!

 

Vi kände oss faktiskt lite coola måst ja säga =P *HAHAHAHA*

Diskussionen vart:

Att våga visa upp sej på krogen, uppklädd å sminkad, e väl helt ok. Men att våga gå ut bland folk, osminkad, i ytterbyxor, arbetskängor o jacka men mössa på huvudet, DET är tuffare!! För då har man ingen mask på sej som är ditmålad, man gömmer sej inte bakom en massa spackel. Man är som man är!!

Nå, fick med oss Framtid o Birta så bar det av mot Saltlake igen då =) OJ vilken fart det blev på gänget när vi släppte in dem med småttingarna ;) Eller ja, ALLA busade, utom Laufa... Lööv stod mitt i höhögen å bara tittade på dem som

-Ja herregud vad ni orkar!! Ja voinevoine

Medan de andra for på som jehun! De bockades, brallades, fjärtades å kutades =P Stiliga va dom när dom visade upp sej ;) Freyr e nog i himmelriket nu!! Fem flickor, BARA åt HONOM!!!! Han va så söt när han stod o fnulade på Birta =) Han fnula lite under täcket, längs manen å andra ställen han kom åt =) Sötnötterna ♥

Vi avslutade såhär:

 

Andro va nog HEMSKANS nöjd med att få chilla me Tom på soffan!! Äntligen manligt sällskap sa han efter en hel DAG med bara käringar!! *HAhahaha*

De vart lite trångt överallt just nu... Men de ska nog gå, handlar ju bara om en par veckor så innan Petra å Jennifer flyttar...


Until Next Time

Fridens

 

Av AG Ylander - 11 november 2013 20:39

Ja har ju nog facebookconnekt aktiverad men aldrig ser ja att de sku bli länkat nått... Aja, så kan de va!

Vår fina kaffekokare ha tydligen gett upp! F*CK! Så de va bara att söka fram en gammal å plugga i! Vilken tur att man har några extra ;) för si blir vi UTAN kaffebryggare, ja DÅ rasar nog hela världen =P Det går inga för sej de inga!!


Fått båda hästar ridna idag! Freja på förmiddagen ilag me Petra o Jennifer. Hon va superduktig! Töltade på som baaara den =) Lilla fröken fräken ;) Vi gick först i stort sett hela vägen å inte ett stopp eller krångel! Underbart! Nu taggar vi VERKLIGEN Reynir Kurs!! Tusans TUSAN va skoj de ska bli!!

Sen på eftermiddagen for ja själv ut me Laufan!

Me, myself, my black/white and I ♥

 

Älskade fina princessan va duktig hon var =) INga krångel här heller, hon gick på hon med raska kliv å öronen framåt! Va riktigt skönt att va ut själv för en gångs skull, har så mkt blandade känslor inom mej att de liksom inte finns någon HEJD på de hela... Nåväl, det blir väl bättre när allt e klart...

Hade med mej "gamla" telefonen som underhållning, tusans va fint de gick att rida till Pain, Judas Priest, Slayer o Pantera! Gick utav bara fasen då ;) Mötte på en byssbo med sin staffevalp också å pratade bort en stund =) Samma lilla staffevalp som sprang ner till vägen till oss när vi kom ridande en gång! han äääälskar hästar ;) Han o Laufa stod o nosade på varann å pussade såååå på henne =) GUUUUD va gulligt det såg ut =) Men SÅKLART fick ja ju inte det på bild på =/ Sötnötter ♥

Men nog märker man skillnad på folk å folk, denna kille ha ja liksom sagt typ "HEJ" åt en gång, hans tjej (fru??) däremot ha ja träffat några gånger, bla när flickorna va på rymmen, men viiii babblade på som tusans där i skogen! Han va ju hur trevligt som helst att snacka med =) Prata hundar, hundraser, hunduppfostran odyl =)


Imorgon flyttar iaf Corinnes hästar hit!! Ska bli så ROLIGT att ha henne här =) Blir upp tidigt å kör igång direkt på morgon när Tom farit på jobb! Lika bra det så hinner vi med allt som ska göras =) Sen får ja ju testa nu då hurdan dragbil ja köpt mej ;) Spännande!! Stekte plättar åt en hel armé ikväll, så Corinne å jag ska få nått i magen också! Kan nog behövas lite plättlunch ;)  Blir nog en bra vinter, jag, Corinne, Gittis o Såkken! Blir nog bra det här ;) För Såkken, hon far ingenstans från Tallkulla! Hon e vår stalltomte här hon ;) Det är en sån enorm fördel att ha en så duktig människa som henne i stallet!

Måste ju bara leva med min saknad efter P o J så... E bara så färbaskat rädd att vi helt tappar kontakten, de brukar sluta så alltid.. Man säger att "jaa men vi ska ändå rida å träna ihop" men det är mest bara en kliché känns det som... Det är någon man liksom säger för att det hör till... Sen rinner allt ut i sanden ändå... Vill ju inte det men är jätterädd att de kommer att bli så... För att klara av den känslan så avskärmar ja mej... Blir inbunden i mej själv å säger inte så mkt... Tar avstånd helt enkelt, för om man inte har 100% bra kontakt vid ett avsked så det tar inte lika ont då!!

Inbillar jag mej iaf...

Så om ja inte är som vanligt, ta det inte personligt! Jag försöker bara bearbeta min sorg å saknad!!


Ja, som sagt, vi alla bearbetar saker å ting på våra egna sätt o vis! Detta är mitt sätt. Deal with it! Jag kommer ändå aldrig att ändra mej eller mitt sätt att tänka! Det är såhär ja funkar helt enkelt...

Något som jag till skulle behöva få bukt med på allvar är mitt jävla SJÄLVFÖRTROENDE!! Fan när de ska va så dåligt... Ja menar, ja VET ju att ja KAN, ja VET ju att ja e DUKTIG, men när någon annan säger det åt mej blir jag mest bara obekväm å vet inte hur ja ska tackla det... Istället för att bara säga "Åhh, tack så mkt" Så blir ja blyg, flackar med blicken o mumlar något i stil med "Ähh,de va väl inte så märkvärdigt".... FATTAR inte vad som är felet hos mej!! Som när vi satt med Corinne å prata om hästar o träning så sa ja

"Jaa, de e så roligt när såna som verkligen KAN rider Freja å tycker hon e så fin, för hon kommer ju nog att bli RIKTIGT bra, ja e bara rädd nu att JAG kommer att förstöra  henne"

"Nämen vet du AG, det tror ja nog rakt INTE att du kommer att göra, de kommer bara att bli bättre" sa Corinne, att någon som henne säger nått sånt betyder massor för mej, HON om NÅGON är duktig. Men där igen, istället för att tacka henne för komplimangen eller nått sånt så mumade jag något i stil med

"nåja, vi får väl se va det blir...."

Ähhhhh, blir så jävla trött på mej själv ibland!!

Därför tänker ja nu gå å dricka kaffe å äta plättar!

 

Har stekt fullkornsplättar åt en hel ARMÈ tor ja bestämt ;)


Until Next Time

Fridens

 

Av AG Ylander - 9 november 2013 23:21

Det har varit rätt mkt diskussioner om förtroenden, pålitlighet, ärlighet o vänner som tar energi av andra!

Jag anser, i denna fråga om att kunna lita på en annan, är den att om jag anförtror mej tex. åt Corinne så ska ja INTE behöva säga varje gång

-Men du får inte berätta detta vidare sen!

Det är en sak man ska VETA!! Man SKA förstå det på basis av vad den andre berättar att man INTE SKA berätta vidare! Svårare än så ÄR det ju faktiskt inte!!

Jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt om det blir på det viset att tex. Jennifer anförtror sej åt mej, jag berättar såklart inte det vidare, men sen när jag anförtror mej åt henne, ja nej DÅ får ja höra det runt på "byn"... Om någon anförtror sej åt mej så faktiskt, då FÖRVÄNTAR jag mej att kunna göra detsamma TILLBAKA!!

Hur svårt kan de vara?? Ja bara liksom undrar... För det FINNS fan inget värre än att höra det man berättat i förtroende åt någon, när man står i matbutiken å hör det berättas i kön tex... Så fruktansvärt respektlöst!!

Samma detta med att kunna spy galla åt någon. Jag har EN som jag VET att jag kan ringa, när som helst, å skrika o gapa, svära å perkla, muttra o morra åt och hon VET att det inte är henne ja e arg eller sur på, sen när ja fått pottrat klart frågar hon istället bara

-Jaha, känns det bättre nu??

Dessutom kan hon göra detsamma åt mej! Det är verkligen skönt att ha en sån person i livet! VI har även jobbat väldigt mkt ihop å om ja nu råkar va på dåligt humör någon dag så gör hon det allra bästa: LÅTER MEJ VARA I FRED!! Mitt dåliga humör går nog över efter ett tag ;) För det FINNS fan inget värre, än om man är på dåligt humör å är med en person som ska hålla på å nojsa o gnata

-Va e du sur på då?? Va e de?? Va ha hänt?? Sluta sura nu, ha JAG gjort något?? Är du sur på mej??

AVSKYR DET!!! Uuuurkkkk.... Nej har ja en dålig dag så för hälvitte, LÅT MEJ VARA I FRED!!! Det är INTE ditt fel att ja har en kyss röven dag, så det blir inte bättre av att DU nojsar!!


 

Ja, jag vet inte riktigt vad ja ska säga... Jag har mina några få nära o kära som jag VET att jag kan lita på till 150% och det räcker för mej!! Ja behöver inte fylla mitt liv med en massa  opålitliga halvbekanta! Jag har mina "bästisar" som jag kan räkna på mina fingrar så, ja, there you go!


Gäng ska bytas i stallet nu också, i månadsskiftet flyttar tre o tre nya kommer hit!! På gott o ont... Grät konstant i tre dagar för jag var så ledsen... Känns som jag håller på att förlora vänner... Som ett slut på något sätt!! Visserligen flyttar dom inte ens långt hårifrån så visst, vi KAN rida o träna ihop fortfarande, men det känns så som en kliché att säga

-Jamen vi ska ändå hålla kontakten å vi kan rida ihop när som helst!!

9 gånger av 10 rinner det ut i sanden ÄNDÅ... JAG VILL VERKLIGEN inte det... ja VILL INTE förlora dem som vänner... vill verkligen inte det, men är så otroligt RÄDD att det kommer att bli så ändå... Dessutom var det ju EN som hade blivit buuuussigt skadeglad när hon hörde om att Jennifer sku flytta från mej... Nåja, det kan ja väl bjuda på då!!

Däremot är ja ju överlycklig att få en av mina absolut BÄSTA vänner som ny hyresgäst!! Det ska bli så himla kul att ha henne här i stallet =) På tisdag skulle vi hämta hennes hästar, blir liiiite trångt i en par veckor här men, aja, det ska vi väl överleva ;)

Skrattade igår när ja sa åt henne:

-Janå, NU får ju du också komma upp på min wall of fame i stallet!

-Jamen visst! Varför tror du ja vill flytta hit då???

*HAHAHAHA*

Rebecca, jag o Corinne.... Kan nog bli riktigt intressant detta ;) Roligt lär vi ju ha iaf!! Vi tre om NÅGON är ju extremt lika varann på mååånga sätt o vis!!

MEN ja kommer ju nog att sakna både Petra o Jennifer  någe så fruktansvärt mkt     

Nåja, vi får låta tiden utvisa bara om vi tappar kontakten eller inte!! Jag HOPPAS ju förståss inte att vi gör det menmen...


På tal on annat så har ja lekt återigen med programmet Lomogram som jag har i telefon, ett redigeringsprogram som man kan göra om bilder i o lägga till ramar o annat skojs!

Resultatet:

       

Sen fixade jag lite fin belysning i mitt kristallskåp också:

 

Tänk vad fint det kan bli med bara en batteridriven ljusslinga =) ÄÄÄLSKAR verkligen min kristallglas samling! Min snälla pappa har samlat den åt mej genom att nästa varje gång han varit till Estland tagit med sej något nytt hem =) Så nu har jag:

Cagnacskupor

Vitvinsglas

Två olika sorters dricksglas

Vinkaraff

Stor skål


Saknar ännu då rödvins o champangeglas så är min samling komplett =) Darling samlar på ölstop å ja på kristallglas ;) Janå, det går ju det med!!

Jag har aldrig kunnat svara någon vettigt på frågan om jag samlar på något, har aldrig ens tänkt på detta, men jag samlar ju faktiskt på Kristallglas!


Skulle ha varit på födelsedagskalas ikväll också, men va nog lika bra att vi inte for, för det första så fick ja sockerfall inatt o det slår ALDRIG fel att sen e hela nästa dag förstörd med en sjujäkla huvudvörk å en massa illamående =( HATAR det verkligen!! Hypoglycemi är bland det absolut värsta som någonsin existerat!!


 

Har just bogserat oss igenom en mindre kris också... Är det månne ett förstadie till det som komma skall som sej bör?? Som sagt, ALLTID i december/januari så krisar vi, någe så fruktansvärt jävligt... För när vi strider så gör vi det med RÅGE!! Då är det nog riktigt som så att porslilnet flyger o dörrar smäller... Vi rensar luften REJÄLT! Men jag absolut HATAR det... Det VÄRSTA som finns för mej är att bråka med min underbara älskade långhåriga hårdrockare!! Men å andra sidan å har vi jobbat oss igenom kriserna i 9års tid nu så, det första året vi va ihop så hade vi nog ingen kris vill ja mej minnas ;)

10år 8dagar är det idag!! Ja kan bara inte FATTA att vi varit ihop i 10år!! Snajja vad länge det känns! Eller ja, det ÄR ju länge också.

Dessutom har ju december alltid varit en rätt jobbig månad för mej som uppvuxen i en prästfamilj!! Bara julafton i sej har TRE gudstjänster=en stressad o grinig pappa... Sen är det julotta dagen efter samt att det brukar vara "De vackraste julsångerna" i kyrkan också NÅNGÅNG under julen... Sen har det ju alltid varit lite så när mamma också jobbat på julen att far vi på den enas gudstjänst men inte på den andras så blir den ena sur på det... Då har det blivit så helt enkelt att vi har plockat upp mamma, var hon nu jobbat just den julen, på vögen mot Eckerö å sen ha vi skippat bådas gudstjänster istället... Då behöver ingen tjura ihop ;) För är det någon som an tjura, så är det min käre far =P Uuuundrar varifrån JAG ärvt mitt humör, tjurighet o långsinthet ;)

Pratade med Corinne om detta med att strida i förhållanden å vi kom nog fram till att om man INTE strider, aldrig någonsin, så då e de nog inte ett hälsosamt förhållande! Ja menar, man MÅSTE väl förr eller senare komma på olikheter hos varann!! Olika åsikter, olika värderingar, NÅGOT måste man ju tycka o tänka olika om, annars e de ju faktiskt lite konstigt ;) MEN OBS: Nu är ju detta MIN (eller ja, vår, Corinnes o min) åsikt, det betyder ju INTE att ala andra håller med oss!!

När vi har det dåligt, så har vi det verkligen dåligt, men däremot när vi har det bra, ja DÅ har vi det VERKLIGEN BRA!!

Skulle inte kunna ha en bättre make än jag har

Och nu då som jag tidigare berättat om så när alkoholen avtagit från vår tillvaro mer o mer å desto bättre är äktenskapet! Inga mera paranoia, inga mera svartsjukdraman, inga mera tjafsande, gnällande eller nojsande om helt onödiga saker! Det är så GRYMT skönt!! Jag är nog verkligen madly in love med min finaste

 

AG TOM


Until Next Time

Fridens

 

Would you die tonight for love

 

Baby join me in death

 

 


Av AG Ylander - 6 november 2013 06:16

HELVETES popup fönster som kommer jämt å ständigt *morr*

Japp, vaknade en stund före ♥:s väckarklocka o va på toa, sen va de kört, John Blund kom inga mera sen...

Ångest elle inte, men ja MÅSTE bara berätta om min bedrift i lördags!!

Vi satt först här hemma, Corinne hade fixat lite lekar, vi drack en hel del o sjöng karaoke. Corinne o Såkken ringde land o rike runt för att söka chaufför till stan. Ja sa ingenting men såg även hur Dick började småflina i soffan... Efter ett tag kunde ja inte hålla mej mera:

-Men hörrni, hur korkade e ni?? Vi har en chaffis sitter i soffan o han ha druckit kaffe hela kvällen o bil har vi också!!

*höhöhöh*

Problem solved =)

ALLA tränger in sej i mondeon, trångt o mysigt =) Dricker öl o rockar loss! Tom o Boman tar sej en stödvila i bilen.

Notera: TOM va den som låste huset o tog hand om nyckeln.

När vi ha släppt av Såkken o Corinne vid stadshotellet så roivar vi en stund till o far hemåt. Väl hemma ber jag om nyckeln, Tom blir helt tokig o gapar o skriker

-MEN FÖR I HELVETE, JA HAR INGET JÄVLA NYCKEL

Behöver ja nämna promillehalten?? Nä, tänkt väl de...

Sagt o gjort, jag ska IN så, i denna klänning:

 

och dessa skor:

 

(Vilket syns på dem också)

och med ungfärligen en sisådär 12öl i pannan så klättrade jag, uppför brandstegen, längs stuprännan ca 1,5m upp på balkongen, över balkongräcket o in! Balkongdörren va ju iaf tack o LOV olåst =P Hörde Anjas rop när ja väl va uppe:

-Men va faaaan, HUR gjorde du det där?? De sku ju borda varit förevigat ju!!

-Jaaa, du missa nått nu!! Skrek ja tillbaka

och så var ja inne =D

Såhär i efterhand så va de ju kaaaanske inte så smart gjort men, aja, in kom ja ju ;)


   

Me and Andy McCoy ;)

Hade lagt hans hår kvällen innan i två fiskbensflätor, därav de fina Joey Tempest lockarna =P

Såkken va Superslampa Deluxe o Corinne va en Bordellmamma =D Själv vet ja inte vad ja var, Angela McCoy då kanske! Fast ja inte ens vet hur hon ser ut...

 

Njaahhh, ser inte mkt likhet dirkt =P Men vi hade roligt!!

Fast det där e nog en ganska gammal bild på Angela o Andy ;)


Har varit ganska inaktiv här ett tag, är pinsamt medveten om det, men ni som nu råkar läsa nån gång nu som då vet ju att ibland e ja jätteaktiv o ibland inte. Tyckte ja skrev av mej om ångesten om ca 1år sen så mkt så behöver inte tjata om samma sak igen...


Until Next Time

Fridens

 

Av AG Ylander - 5 november 2013 22:56

Hur bearbetar man olika saker??

Ja, vi har väl alla våra olika sätt, mitt sätt är nog att avskärma mej, hålla mej ifrån, undvika o försöka ignorera det som gör ont... Det funkar ju nästans aldrig såklart, men det är ett sätt för mej att försöka hålla mej stark.

Man har INGEN aning om HUR stark man kan vara föräns stark är det ENDA valet man har...

Jag gör mitt bästa, men just nu hjälper inget.

Hösten är här, med regn, rusk och ångest... En ångest som verkligen lägger sej runt själen, snör åt luftstrupen och långsamt krossar sönder allt inom mej...

En ångest som gör att jag helst bara vill låsa in mej och HELT avskärma mej från allt o alla...

Imorgon kväll ska ja på ett möte, känner hur ja blir helt i panik inombords av tanken på att träffa på en massa folk... Är ALLTID rädd för sånt, att göra bort mej typ spilla ut kaffet eller snubbla på något... Att säga fel sak eller när ja ska förklara något så gör ja det så invecklat så knappt jag själv fattar va ja pratar om...

Jag VET att ja kan ringa någon, har vänner, men man VILL INTE besvära... Man VILL INTE tynga andra med sina bekymmer.

Det var så skönt igår när Såkken va hit. Vi drack en mugg kaffe o sen for vi ut på tur med Laufa o Nobbe. Bara en lugn lallartur i skogen utan större krav. Skritt, trav o lite galopp. Hästarna va pigga å glada, vädret va helt bra men jag var frusen ända in i benmärgen... Såkken visste att ja hade en väldigt dålig dag, ja kände mej sur o grinig, trött som ett cp efter att sovit asdåligt på natten å sen varit på 2 möten på morgonen... Men det gick bra ändå! Vi satt tysta o bara åkte häst. Jag behövde int prata hysteriskt, men henne kan vi vara tysta ihop utan att det blir akward på något sätt! Det kändes bra!

När vi var klara gick ja in o la mej under två filtar på soffan, höll absolut på att frysa ihjäl, frös så ja skakade o hackade tänder... Fick vilat en par timmar på soffan iaf innan Tom kom hem.

Direkt han kommer in genom dörren, eller redan när han hör av sej att han e på väg hemåt känns alls så mkt lättare! Känns så skönt att ha honom hemma ♥


Idag har vädret verkligen inte varit någe vidare! Regn o storm... Pinade ut mej själv en sväng för att byta täcke på Laufan o fylla på vatten åt isbjörnarna...

MÅSTE komma ihåg att köpa mera inpregneringsmedel å spruta på täckena!!!! Everest täcket höll inte för detta regn riktigt... =(


I övrigt bäddade jag ner mej på soffan idag o har tittat på Desperate Houswifes säsong 1 =) Kult ;) Brukar alltid en gång i året gå igenom mina DH o SATC boxar! Bara för att ja kan ;)


 

Regn, rusk, ångest å mensvärk e faktiskt ingen vidare bra kombo kan ja lova...


Until Next Time

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards