Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Den Åländska dubbelmoralen...

Av AG Ylander - 25 december 2012 16:16

Är nog banne mej det som helt säkert ALLA råkar ut för titt som tätt... MEN det mest solklara exemplet på den är nog detta:

Person X kläcker ur sej en dräplig, elak, sarkastisk kommentar om person Y, bara för att verka häftig på något sätt... Sen visar det sej att person X ändå, trots denna avsky mot person Y skrivit smöriga kommentarer tex på person Y:s facebook sida, daywiews eller liknande... Det är så FRUKTANSVÄRT genomskinligt!! Men tur i oturen e ju ändå att person Y vet PRECIS hur person X funkar och därmed tar varken det ena eller det andra på så stort allvar... Men det är nog typiskt Åland! Eller ja, som en sa åt mej en gång: Det är nog typiskt småa samhällen oavsett VAR man befinner sej!

Alla har vi nog gjort det nångång! Helt 100% säkert!!

Sku man då konfrontera personen som sagt något om en så ha den ändå AAAAALLLDRIIIIIG sagt något sådan, eller om de nu råkat LÅTA som så så var det inte så menat!!

Hur kan man försöka slingra sej ur något man sagt och som flera HÖRT??

Ja försöka duger ju...


Julaftonen igår då, öveerlevde den, trots saknaden.... Riktigt nöjd med tomtens klappar också! Fick i år en röd lång polo med MEGA krage =) Ha fått de tre senaste åren en nu =) Så nu har ja en svart, blå å en röd =)

AG of the evening: Svart trikåklänning under och röd tunika ovanpå! Vart ju riktigt snyggt tycker ja =)

               

Klart man ska få en julkyss ÄVEN om man inte står under misteln ;)


 

Har även städat o fixat i källarrummet som just nu funkar som rökrum eftersom spisfläkten e sönder! Det är nog eg bara lathet att man inte går ut o röka... Menmen, så kan de vara ;)

   


Nej ja ha nog konstaterat, som så många gånger förr, att jag nog ska börja lite vettigare sålla bland den jag umgås/umgåtts med. Jag har inte plats för vissa människor i mitt liv, har tillräckligt med mitt eget! Just nu skulle ja dock inte kunna vara lyckligare! Jag har en underbar make som älskar mej mest av allt, jag har mina närmaste vänner som jag inte skulle klara mej utan och jag har ett BRA gäng i stallet =) Vi funkar bra ihop, upplever jag det iaf =P Om någon annan tycker något annat så säg till då ;) Vi kör med öppna kort och ärlighet framför allt!

Vi pratade om humör o ilska odyl, Jennifers ilska går tydligen över på 10minuter, Petra blir aldrig arg men när hon blir det så ska man vara ur vägen och jag, jaaa.... Jag blir AS förbannad o sen surar ja 6mån... Ja måst nog vara bland de mest långsinta personer som finnt =P MEN, jag erkänner det iaf... *HAHAHAHA* Det är otroligt jobbigt måste ja säga =P


Nej, nu hörrni ska ja gå å fortsätta älska min gubbe!!


puss o kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards