Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Vad handlar allt om egentligen??

Av AG Ylander - 16 oktober 2012 21:03

Blev att diskutera en rätt intressant ämne här idag med en par kompisar. Det här med att vara tillsammans med en som dricker!

Om du har en partner som dricker alltför mkt, men du ändå inte vågar ta upp det med din sambo/make/partner, däremot skriver du ut det på fejjan och verkligen svartmålar din karl eller gnäller till höger o vänster till alla dina vänner, men fortfarande INTE tar upp det med din karl. VARFÖR gör man inte det?? Sen om man frågar henne varför hon inte pratar med gubben sin om det så får man svaret "Jahh, va sku nu ja kunna göra åt hans drickande??" VAD SKU DU INTE KUNNA GÖRA??? Är ni ett par, varit de ett längre tag, ni kanske gift er, fått barn osv. VARFÖR kan du inte ta upp det med honom?? Vad är man rädd för?? Jag skulle absolut säga något åt Tom om de var så att han skulle sitta å dricka dag ut o dag in, sen när fredagen kommer så dricker han i ett kör från fredag eftermiddag till söndag morgon. Jag skulle ALDRIG gå med på att vara den som sitter o kör runt på min packade karl hit o dit o överallt... NO WAY!! Glöm det!! Däremot skulle jag ta upp det till diskussion, vad felet är i vårt äktenskap som gör att han måste dricka hela tiden. Jag blir faktiskt fundersam o lite irriterad på sånt därnt. Min åsikt är iaf: OM du inte vågar/vill ta upp det till diskussion med din karl, så sitt f*n int å gnäll över att han dricker heller!! Om du inte ens försökt anstränga dej o prata me han så då får du skylla dej själv!! Ett förhållande går ut på att ge o ta o ömsesidig respekt!! OM du tar upp det till diskussion men han vägrar ändra sej, då är de ju bara så att han nog har värre problem än vad han kanske vill erkänna!! Nu finns det ju helt säkert de som har olika orsaker till varför de inte kan ta upp det till diskussion, men... aja...

Nu blev detta skrivet i HAN form att de bara är gubben som dricker, nu vet ja ju dock att fallet inte alltid är bara så!! Jag är medveten om tjejer i förhållanden också som dricker non-stop o gubben tittar på å kuskar runt på sin packade tjej... FELFELFEL det med!!


 


En annan sak som jag blivit och fundera på är att fara hem till någon o dricka. Alltså om vi ska fara hem till Sara o Patrik en fredag kväll på middag, så frågar vi före vi far om DOM tänker dricka något den kvällen. Om dom INTE tänker göra det, då gör inte vi det heller, tänker dom dricka, jamen då tar vi dricka med oss och joinar dem! Något som jag däremot INTE gillar och som är TOTALT respektlöst är att komma hem till oss och bara sätta igång å supa, utan att ens ta reda på OM vi ens tänker dricka! Att sen ändå fortsätta o häva sej totalt i fyllan, även om vi inte dricker en droppe, är nog ännu värre!!

Vi har varit ner på botten o vänt, vi har tagit oss upp ur skiten en gång för alla och har ÄNTLIGEN, första gången på många åt, ett sunt förhållande till alkohol! Vi KAN dricka en fredag o sn vara nyktra resten av helgen, för att jag VÅGAR inte dricka två kvällar i rad, ja vill inte ta den risken! Periodsvis är det ändå jääävligt tufft för oss, så då gör de fan inte saken bättre att folk bara tar förgivet, att de e okej att dra huvudet fullt i vårt hus o ha oss att bara sitta och titta på!! Det vore ju samma sak om någon som tar droger far hem till någon som slutat med knark för ett litet tag sen och erbjuda en sil!! Precis lika respktlöst!! Vad du sen gör med ditt liv annars, om du så drar i dej alkohol 7 dagar i veckan, så är det ditt problem, men dra fan inte med mej i det IGEN... Jag ser på hela drickande med på ett helt annat sätt NU än vad jag gjorde DÅ, naturligtvis!! Jag har insett en massa saker o hur man lever i en förnekelse. Om man så dricker öl dagligen, so what?? Inte har ju JAG problem inte, öl e ju gott, så vad gör det om ja suger i mej en 5-10 öl varje kväll?? Skulle jag ha alkoholproblem för det?? Näääää, inte jag inte!! Dessvärre är ju sanningen egentligen något helt annat...


Detta är ett ämne jag skulle kunna skriva om hur mkt som helst! Jag ber om ursäkt om någon känner sej träffad eller påtrampad!! Det är inte min mening, jag utgår från MINA erfarenheter o MITT liv. Men en sak kan ja berätta: det är faktiskt inte roligt att sitta, i sitt eget hem, spiknyter och titta på när andra drar sej aspackade... Försöka föra en vettigt diskussion ellr dyl, de GÅR inte... Jag har lessnat!! Det är RESPEKTLÖST!!! Så detta är åt ALLA som tänker komma över vid något tillfälle nån gång: om du har druckit eller tänker dricka, KOM INTE HIT!!! Eller ring nu före å ta reda på OM vi tänker dricka!! De e väl inte så svårt heller!??! För ska ni komma över till oss, ni MÅSTE respektera att vi faktiskt KÄMPAT MOT alkoholen och kommit UPP ur träsket. Vi VILL INTE NER IGEN!! Hur svårt kan det vara?? Däremot om VI kommer hem till dej där du sitter o super, de e int vårt problem, för då kan vi fara hem när vi vill!!

Själv skulle ja nog faktiskt kunna bli helnykterist!! Men med tanke på att vi dricker numera MAX en gång/månad, så e de nog ett rätt bra förbättring ändå ;)


Tack för ordet!!


 

 
 
Ingen bild

Anonym

16 oktober 2012 23:26

Som du skriver att du varit beroende av alkoholen så borde du väl veta att det inte behöver vara något fel i ett förhållande för att den ena dricker, den dricker ju för att den är beroende och det är inte det lättaste att ta sig ur bara sådär.Har själv varit där och tagit mig upp. Ett beroende är svårt att bryta för att någon annan vill att man ska sluta, man måste själv vilja, ha motivationen och tro på sig själv att man skall klara det :)

AG Ylander

17 oktober 2012 19:08

Nej alltså ja skrev mera från mitt personliga perspektiv!! JAG skulle inte se på det om Tom satt o drack jämt å ständigt, men sen hur andra lever sina liv det är deras val!! Ja kanske inte uttryckte mej riktigt tydligt ;) Vi hade iaf varann som stöttepelare när vi tog oss upp från alkoholen. Det är sant, hur många som än sa åt oss att vi BORDE sluta så de går ju inte att tvinga en annan människa till något den inte själv vill!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards