Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Livet på en pinne ;)

Av AG Ylander - 1 oktober 2013 19:52

Eller nått ja =P

Träffade äntligen Jennifer igår å fick bilderna från isisuppvisningen i Haddnäs. TUSANS vilka fina bilder hon tagit!! De e så roligt att få rediga bilder på sej o sitt hjärtegryn =)

Här kommer det en lunta:

                 

Om inte annat så e de fruktansvärt underhållande att se på sina egna miner =P *HAHAHAHA*


I lördags ja, då hade jag lånat ut Laufa till ponnyridning på Petras sons kalas =) Hon hade tydligen skött sej exemplariskt fint!! Alla ungar stod i kö för att få rida "den lille indianhästen med den roliga gångarten" ;) Petra fick henne alltså att tölta vid hand så ungarna fick känna på det =) När ja kom dit så var kalaset över men alla ungar inte farit hem ännu, fick förfrågan av tre mammor som ville att deras barn sku få komma å prova på att rida lite =) De va lite humor tycker ja ;) Men ingen ha tagit nästa steg o faktiskt tagit kontakt för att komma hit... Nåja, vi får väl vänta å se bara =)

Dagens gjort:

Fått klart hagen hos grannen o flyttat ner flickorna dit

Städat ut all metallskrot o plåtskrot ur uteboxen, så nu e de bara att lasta in halmen dit =) Skönt att ha det gjort så allt får vara på sina bestämda platser ;) Hoppas nu bara att Darling får tummen ur o kör bort all metallskrot snarast möjligt också!! Ser ju inte sååå fint ut med en massa plåtdorg liggandes på backen... Husvagnen måste flyttas också för snart e de dags att köpa å ta hem hö inför vintern! Finns nog inte så mkt mera bete att ta till nu mera, börjar bli dåligt med det. Snart måste pojkarna hem igen också å dom vill nog ha nått att äta så... Aja, bara att sätta igång å worka =P


Ikväll e Darling o leker med kompisarna, så då passar jag på att titta på såna program på katsomo eller ruutu.fi som inte han gillar ;) Som Kändis Big Brother FInland!

Samt att jag har suttit o funderat lite på min tillvaro o kommit fram till att jag nog inte har NÅTT att klaga på =P Jag har det egentligen GRYMT bra! JAg har en UNDERBAR make som älskar mej och BARA mej över allt annat, jag har tak över huvudet o mat på bordet, jag har några nära, ÄKTA vänner som jag VET att finns för mej precis när som jag bara behöver det, jag har mina underbara djur som ger mej sååå mkt lycka o glädje ♥

Så, vad mera behöver jag??

Janå, en stabil ekonomi skulle ju inte vara helt fel då... Just nu vänder man på alla slantar å lever för dagen. Går inte att planera några göromål om en vecka eller nått sånt eftrsom man ALDRIG vet huruvida vi har råd då eller inte... Vissa dagar har vi inte ens råd att köpa hem en burk mjölk så...

Men ändå bråkar vi nästan aldrig om pengar!! Det var en som sa åt mej en gång:

"Gräl om pengar brukar ofta vara en stor anledning till skilsmässor, men ni har dålig ekonomi men ni grälar inte om det"

Nä, för inte faen blir ekonomin BÄTTRE iaf för att man grälar om det =P Så varför sku vi då bråka om pengar?? Finns ju nog viktigare saker i livet än gräla i onödan om saker som ändå inte blir bättre ;)

Nu e vi mitt uppe i en RYSLIGT bra period med Darling ♥ Massor med mys o kel! Vi har det KANONBRA =) Älskar som aldrig förr, skojar o skämtar med varann hela tiden, busar i massor, ja e så lycklig =) Ja e så KÄR ♥ För varje dag som går inser ja hur mkt jag verkligen älskar min finaste Tom♥ Han ÄR verkligen allt jag någonsin drömt om o letat efter i en man o lite därtill ;) Vi är verkligen som två pusselbitar som hör ihop! Ler o långhalm! Handen i handsken!

Jämförelserna e många!

Perfect match ♥

Kunde inte fått mej en bättre partner! Han finns för mej i vått o torrt, INGEN har nåogonsin ställt upp på mej så som han gjort genom åren =)

Att vi snart firar 10år ihop är  helt otroligt! Imorgon redan är det 9år o 11mån!

Dessutom har jag faktiskt lärt mej nu att faktiskt NJUTA när vi har det bra! Inte bara tänka som förut att

"jaha, hur länge tar det innan nästa krash då månne??"

Nej, nu går jag omkring på små, fluffiga, rosa moln när vi har det bra o jag MÅR så himla fint =)

 

     

Until Next Time

Fridens


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards