Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Drömtydning

Av AG Ylander - 10 december 2013 11:38

Som jag tidigare skrivit om har jag haft upprepade gånger samma dröm, den som oftast kommer är att jag ligger i min säng, på sida som alltid när ja sover, med Tom brevid mej. När jag försöker vända mej mot honom så kan ja inte röra mej, som att "något" håller mej fast i ett järngrepp pressat mot madrassen, jag försöker knuffa på Tom men det går inte, jag försöker ropa men får inte fram ett ljud, jag bara hör honom ligga lugnt o sova brevid mej och känner hur min panik stiger.

Andra variationen är att jag ska gå från wc till köket, som ni alla vet som varit till oss så har vi en hall emellan som du går igenom, men i drömmen så slipper ja inte vidare från hallen. Jag försöker å försöker, kämpar som en idiot men slipper inte vidare från hallmattan, det är som jag går i kvicksand. Jag försöker ropa för ja ser Tom i köket men får inte fram ett ljud.

Senaste natt var det en ny variant av detta.

Vi sitter me Tom nere i källaren i rökrummet. det hänger en gardin över vattenröret ovatför mitt huvud. När han går ut från rummet så börjar denna gardin krypa runt min hals o kropp å håller mej i ett järngrepp. Även nu försöker ja komma loss men kan inte röra mej o ja kan inte ropa, även fast ja hör Tom stöka på i köket på våningen ovanför.

Det börjar bli ganska obehagligt att drömma dessa saker gång på gång. Men så hittade jag en sida

Dromtydningen.se

dit man kunde skriva om sina drömmar å få dem analyserade! Superintressant!


AG Skrev 2013-12-09 kl.23.26

Drömmer ofta att jag är fasthållen av något, en osynlig kraft eller liknande! Tex. de flesta gånger ligger jag i min säng, på sidan som jag alltid sover på, jag känner en tyngd på mej som håller ner mej, jag kan inte vända mej, får inte fram ett ljud. Jag försöker puffa på min make som ligger brevid mej o sover men kan inte. Det är något som hindrar mej. Senaste drömmen var riktigt otäck, ja drömde att jag satt i min stol nere i rökrummet vi har i källaren. det hängde en gardin från ett vattenrör ovanför mitt huvud. När min make gick ut ur rummet kände ja hur denna gardin började krypa runt min hals o kropp o höll mej i ett järngrepp. Jag försökte komma loss o ropa på min man men utan resultat.

Förstår inte alls vad detta kan betyda men börjar bli obehgaligt att samma dröm återkommer rätt ofta...


Urban skrev 2013-12-10 kl.10.07

Hej AG!

Det är en rätt vanlig dröm. Många som drömmer "att inte kunna röra sej" eller "Att inte kunna ropa" eller "Att itne kunna andas" eller "Att inte ha kraft i armarna"


Allt är tecken på "maktlöshet" -men det är väl fråga vad för sorts maktlöshet (det finns ju många olika sorter)


En sorts maktlöshet är Ångest, det är egnetligen ett rätt stort begrepp, som betyder rädsla (angst på tyska). Så i princip är det din rädsla som håller dej fjättrad(Man kan ju bli paralyserad av sin egen rädsla även i verkligheten)


Men även detta är ett rätt vitt omfattande begrepp.

En hel del drömmer om att det kommer in en figur som närmar sej när dom ligger i sin säng

-och jag brukar tyda det som ångesten eller rädslan blivit personifierad.


Det finns också en rationell förklaring-och det är att vi är "låsta" medan vi sover -för att inte ramla ur kojen (kan vara en reflex från då man sov i trädkojor på grund av faran att sova på marken, med vilda djur)

Att vara "i källaren" är en intressant symbol-för det är bokstavligen ditt undermedvetna!

Tvådimensionella föremål, som den där gardinen, är typiskt själsliga symboler! När din man går ut känner du dej "kvävd". Detta skulle kunna vara tecken på separationsångest (sånt som man kan ha fått som barn)

Det är egnetligen inte bra med upprepade drömmar, det betyder att du fastnat på ett visst område, något som du försöker om o om igen komma förbi, komma vidare med. Det är bra att du bryr dej om sådana drömmar. Tänker på dem. Lägger märke till förändringar. Om det finns variationer så finns det ju också utvecklingsmöjligheter!


Hälsning Urban


AG Skrev 2013-12-10  kl.10,34


Tack för svar! Ja jag är diagnostiserad med panikångest och separationsångest har jag lidit av så länge jag kan minnas...

Vissa gånger i drömmen har jag även varit på väg från wc till köket och då måste man gå igenom hallen i vårt hus, men att jag "fastnat" i hallen, slipper inte längre, ja går som i kvicksand och köket o mitt mål men KAN inte ta mej dit...

Är väl min råddiga hjärna som försöker reda ut eller säga något åt mej som jag inte förstår... Har haft ganska mycket tråkigheter som hänt de senaste åren men som jag alltid varit tvngen att  vara stark för andra, jag har liksom inte tillåtits krasha själv...

Mvh/AG


Urban skrev 2013-12-10 kl.11.19


Hej igen!

jo, då är det nog så, det är din ångest som visar sej på det här viset. Det är ju nästan som panikångest i drömmen. Man säger (eller jag iaf) att känslor inte behöver översättas. Finns det en viss känsla i drömmen, så finns den också i vaket tillstånd.

Antagligen jobbar din hjärna med att du ska bli fri från det här. Det är egentligen det riktiga "jobbet" som utförs i drömmen -terapi. Så egentligen är det bra att du drömmer detta. för det visar ju att ditt undermedvetna jobbar med det,.


Hälsning Urban


och ps. skicka in flera drömmar-vilka som helst ds.


Jag tyckte detta var ganska intressant o spännande läsning! Nog har jag ju tänkt nån gång på å undrat vad mitt undermedvetna vill säga mej, men nu fick jag ju iaf en del svar =)

Jag har ju liksom fortfarande inte krashat efter alla händelser... Inte helt! Undrar NÄR jag kommer att göra det...

Det kommer väl när man minst anar det...


Jaha, nej nu, se om ja fått svar från grannen om vi får gärda in på deras mark så man får större hage å bukt på täckesförstörningen... SUCK...

JAG känner mej skyldig för att det antagligen är min häst som gjort det... Eller blir det så?? Blir det jag som är ersättningsskyldig?? Fan, då får hon flytta till en annan hage =P


   


Until Next Time

Fridens

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards