Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av AG Ylander - 28 februari 2014 23:38

Jag är inte ofta stolt över saker o ting, alldra minst över mej själv. Men det finns några saker jag är ENORMT stolt över:


* jag har ALDRIG provat droger!!

Trots det umgäng jag hade i tonåren. finns vissa som suttit inne pga knarkrelaterade saker, vissa har knarkat ihjäl sej, vissa sitter fast i missbruket ännu. Men jag har faktiskt ALDRIG någonsin ens testat!! Vet inte varför, var väl bara det att ja såg va de gjorde åt andra.

Detta är jag ENORMT stolt över!!
Men det betyder ju såklart inte att jag skulle "se ner" på dem som gjort det!


*Jag har ALDRIG varit av med körkortet eller suttit i fyllebutkan!!

Vi satt en gång å drack öl med några andra, så började gänget diskutera om vem som varit av med körkortet flest gånger, vem som sovit flest gånger i fylleburen etc. Jag satt o lyssnade på dem ett tag å sa till sist:

-Vet ni vad?? Ja har ALDRIG varit av med lappen eller suttit i butkan och det är jag STOLT över =)

-Jaaa, de ska du nog vara också!! Tyckte de andra då!!


*Vi har kommit bort från alkoholmissbruket!!

Jag kan med högt buret huvud säga att jag är STOLT över detta!! Att vi numera har en normal relation till alkohol. VI dricker ca 4-6ggr/år. Vi kan faktiskt dricka en fredag o sen inte mera alls på flera månader! HUR vi fixar det, det kan ja inte svara på, bara att vi faktiskt gör det!! Finns de nu någon som tvivlar o tror ja ljuger så fine, men ja tror nog att det finns tillräckligt många som vet hur vi lever numera, så vi kan nog "bevisa" det rätt enkelt ;) Fast å andra sidan, varför SKULLE vi behöver bevisa det för någon annan än oss själva?? NÄ!! Just det!!


Från detta

 

Till detta:

 

så ja, jag är STOLT!! Och det tänker jag fortsätta vara!! Så länge vi håller oss såhär! SÅ länge vi inte ramlar ner i träsket igen, vilket jag önskar av hela mitt hjärta att vi ALDRIG kommer att göra! Rädslan finns ju där såklart! Det går så snabbt att trilla dit så man märker inte ens av det förän man e fullfjädrad alkis som skulle sälja allt man ägen o har för att få alkohol! Det går snabbare än man tror tills man sitter där o skakar av abstinens dagen-efter-kvällen-före å kroppen lugnar sej inte förän den har fått en-två-sju-tretton återställare!

Nej fy för fan.

Been there

Done that

NEVER AGAIN!!

Skulle inte byta ut vårat nya, nyktra liv mot NÅTT!! Tyvärr så har ju i stort sett alla "vänner" försvunnit! Dock var det ju aldrig äkta vänner, de va bara olika löst folk som ville ha nånstans att supa o vi har hus på landet med härlig altan i solen o bastu i källaren!

Däremot, så vet man ju efter sånt härnt vem som faktiskt är ÄKTA vän o vem som inte!!

De som finns kvar hos oss än idag

De som stått ut med oss när vi levde som värst

De som trots våra skitzofel, snedtädningar, fyllebråk finns kvar

DET är på riktigt ÄKTA vänner!

De har sett oss vid vårt värsta och vid vårt bästa och valt att vara kvar i våra liv!

Ni betyder allt ♥


Däremot ser ja ju nu på detta med alkohol på ett annat sätt!

Jag blir så ledsen o orolig när ja ser människor i min närhet dricka sej redlösa dag efter dag. Börja varje dag med en ny öl o köra fullt ut igen. Sjunka längre å längre ner i träsket.

Jo, ja ha också gjort det! Så jag VET hur det är. Men, ja vet också att VILL man så KAN man sluta! PUNKT!

Det är INGEN som tvingar dej att dricka, bara du SJÄLV! Ingen kan ta beslutet åt dej förutom DU själv.

Men man måste vilja! Man måste kunna erkänna åt sej SJÄLV att man har problem, före det går det inte att ändra sej!


Men:

MAN KAN OM MAN VILL!!


Until Next Time

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards