Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av AG Ylander - 25 juli 2012 21:04

Japp, nu börjar även denna onsdag lida mot sitt slut! Men inte riktigt ännu. Har en rabarberkaka i ugnen eftersom blandbärkakan tog slut idag! Tom o ja ha satt i oss en hel jävla kaka... *Blurp* Men gott?? Ja DET var det!! Ja e nog rätt bra på det här med att baka, om ja får säga så själv ;) Minns när ja gick i Husmodersskolan, då hade ja högst betyg av alla i bakning =) Men de berodde nog mkt också på att ja va en av de få som lagade wienerbröd, för DET va INTE lätt kan ja ju lova!! Om ja inte minns helt fel så sku man kavla ut en deg, lägga i plattor av margarin, vika ihop o in i kylen, efter ett tag ta ut den, kavla in de smöret, lägga på nya smörplattor, vika ihop o in i kylen. Sådär sku man hålla på en bra stund för att få till den där krispiga smördegen!! Ja va en av de få som även lagade Åländskt svartbröd har ja för mej. Det var inte heller nån höjdare... Men de e ju ROLIGT att baka!! Min svägerska skrev åt mej i ett mess en gång "Ojdå, undrens tid är ej förbi, DU BAKAR???" *hahahaha* Jag som alltid deklarerat på hur KASS ja e på allt sånt... Men mej veterligen så va nog tex alla på min födisfest väldigt nöjda med pajerna o kakorna ja lagat så ;)


Idag började jag morgonen med att fara ut o rida med Linda, fick låna finaste Idunn! De va jätteroligt att rida en så bra häst, mina två här hemma e ju absoluta medelmåttor(om ens det =P ) i jämförelse! Travade o galoppade också lite, hon va riktigt shysst för ja e ju inte van med hennes stora galopp, så hon tog galopp, jag hamnade lite i obalans, så då saktade Idunn in så ja fick komma in i rytmen o sen "sparkade" ja på =) Snäll dam!! Det värsta var nog att klockan va runt 8.30 när vi for ut, de va redan då +20 ute o flugorna o brömsarna va ju som GALNA!! Jääääävvvvla äckeldjur va dom bet =(


På eftermiddagen så va Mikkiz o ja ut på en liten tur me Gunde o Eddie, men Eddie hade nog någon RIKTIGT hysterisk dag idag så de va int ens någe nöje riktigt =( Ja jomppade MASSOR, sidförande, öppna, sluta, samla, länga(i skritten) o han jobbade jättefint, tills han fick nog o försökte dra iväg... Nåja, vi travade o töltade lite o sen styrde ja rätt ut i skogs =P Så de vart att jobba på volter o serpentiner o sånt bland träden. Vi stog nog på näsa några ggr först tills han började lyssna ;) Sen när de gick bra o han skrittade relativt lugnt igenom hela kroppen så slutade ja. Nåja, hoppas ändå att ja får låna honom igen nån gång =P Han e ju jätte mysig ändå! Och när han väl slappnar av o JOBBAR e han jättefin!! Aja, men så e de! Alla e inte lika ;) Det var även mysigt att få ha lite AG/Mikkiz tid ♥♥ Det har vi inte haft på länge!!


En annan av mina vänner däremot känner ja mej dissad av =/ vet inte riktigt varför... Kankse ** bara inte har tid med mej... Varje gång jag ringt så låter ** så besvärad på något sätt... Säger ja nått om de åt Tom så får ja ju ändå bara svaret "Ähh, du ska int ta de så hårt, de blir nog bättre" JAAA de vet ju ja också, men ja vill ju VETA att OM ja gjort nått fel o isf VAD, eller om de bara e så att ** inte har tid för mej just nu... Nåja, e väl säkert bara jag  som gör en höna av en fjäder(som oftast) men de känns inte bra när tex vi frågar om ** vill hitta på något men då heter det alltid "Nej, har inte råd" men sen finns det pengar att hitta på annat med andra... DET förstår ja inte riktigt =( och jag blir inte SUR, jag blir inte ARG utan jag blir SÅRAD och LEDSEN över sånt... Nästan så det skulle vara bättre om ** då skulle säga att "Nej jag vill inte hitta på något med er" Eller "Tyvärr, har redan planer med YY" och inte ljuga... För det är nog banne mej det VÄRSTA som finns, när folk ljuger för en =(


Btw så saknar jag ## så det tar ont i ♥ Vi gjorde båda fel, är bara så. Bara att svälja stolheten å erkännad det! Går inte en dag utan att jag tänker på DIG... Jag HAR inte vänt någon ryggen, jag ÄR inte sur eller arg. Jag är bara sårad och ledsen!! Det är skillnad!!


puss o kram


 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards