Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 28 september 2013

Av AG Ylander - 28 september 2013 22:15

Varför undviker jag Dej?? Förstår du inte det själv??

De senaste gångerna jag svarat när du ringt så har du ALLTID varit mer eller mindre asfull! Ibland såpass att jag inte ens förstår vad du säger. Därför svarar jag väldigt sällan!

Du pratar några ord med mej för att sedan föra ett samtal med din man som sitter brevid dej medans jag änr kvar i luren! Det är inte SÅ intressant om jag ska vara ärlig...

Det ältas samma saker vareviga gång! Hur dåligt du mår, hur elak din man är etc. Men dagen efter sms:ar du att "Hahaaa, allt är bra igen" så HUR ska vi kunna ta dej på allvar då??

Om jag verkligen skulle behöva prata av mej om något, då blir jag avfärdad, avbruten mitt i meningar om att du har någon mkt viktigare att göra... Eller så säger du bara helt sonika "Nej men nu börjar TV programmet som vi ska se så vi får höras"

Det känns inte så bra heller..

Tom tex, han säger att han inte bryr sej, men för varje gång du ringer honom på fyllan och klagar över ditt liv, så går han sönder en liten bit. Gång på gång. För varje samtal som kommer så går han lite mera sänder... Jag SER det så tydligt, att han mår bara så fruktansvärt dåligt!! Vill du faktiskt att han ska må så??

MEN, det som tar MEST ONT är att se dej förgöra dej själv värre och värre. För varje dag som går så går du djupare ner i träsket! Det är absolut det värsta, att sitta brevid o inget kunna göra! Förstår du verkligen inte hur VI LIDER av att lyssna på ditt fyllesvammel (på ren svenska)??

Du har sagt så många gånger att du ska minska ner på drickandet/sluta helt. Men ännu har vi inte sett det =(

Du säger att VI inte respkterar ERT levnadssätt med detta drickande, men det är ju även då NI som inte respekterar vårt nya liv!! Eftersom vi är halvnyktra alkoholister och ni sitter och hinkar öl framför våra näsor från morgon till kväll... Är det att visa respekt tycker ni?? Det anser inte jag iaf...

Det är som att sitta mitt emot en fd heroinist som varit ren en månad o ta en sil!! Så GÖR man bara INTE!!

Älsade älskade vän, vi har ju så många gånger FÖRSÖKT!! Vi har lyssnat, stöttat o tröstat. Men du verkar inte bry dej!! Iaf får jag den känslan =(

Varför skulle jag vilja svara i telefonen då??

Förstår du verkligen inte hur dåligt JAG/VI mår?? En bit av mitt hjärta går sönder, varje gång du ringer...

     

Jag var duktigt nere i träsket. Jag har värre beroende än Tom, även om många försökte lägga skulden av MIN alkoholism på HONOM. Hur fel är inte det då??

Jag har sagt att du är mer än hjärtligt välkommen till oss på en "rehab" helg eller något! Vi kan dricka littervis med kaffe o spela spel! Vi kan promenera i skogen, fara o rida, vi kan göra vad som helst, UTOM att dricka!

Jag VET ju att du skulle klara detta att komma upp ur ditt beroende. Du är en otroligt stakt kvinna! JAG VET JU DET!!

Du skulle ABOLUT fixa det! Sluta med spriten å få en mycket bättre kvalitet på livet!

MEN: Ingen kan tvinga dej!! DU SJÄLV måste VILJA sluta dricka också!

För om JAG klarade det, så då gör du det!! Det är jag HELT HUNDRA PÅ!! För som sagt:

JAG VET HUR STARK KVINNA DU EGENTLIGEN ÄR!!!

Vi finns här o stöttar dej, men då ska du verkligen VILJA bli nykter också!!

Jag känner det som att tydligen är jag en så hemsk person då som man inte kan ringa till annars såvida man inte är full!! Vet du hur det känns för mej??

Jag är absolut ingen Guds Bästa Barn! Jag har gjort myyycket dumt, oftast på fyllan! Men det livet slipper jag numera!

Skulle inte du också faktiskt vilja ha bättre kvalitet på livet?? Kunna köra på söndag morgon kl.9 utan att vara orolig över att vara körklar?? Inte sitta och skaka dagen efter du druckit å bara mååååste ha en återställare?? Slippa snedtändningarna pga dåligt sprithuvud?? Slippa alla onödiga fyllegräl med gubben och svartsjukedraman??

Jag kan berätta för dej exakt hur SKÖNT det är att slippa allt det där och hur mycket BÄTTRE våra liv har blivit!! ALLT har blivit bättre, vänskapen, samlivet, RUBBET!! Vi tjafsar inte på samma vis alls som förut! Svartsjukan har nästan försvunnit helt!! Och då vet ALLA som känner mej att JAG varit något fruktansvärt svartsjuk ;) (LITE svartsjuka e alltid bra, men måtta med allt!!)

Denna bok kan varmt rekomenderas!! Otroligt bra!!

   

Det allra skönaste är nog det, att på fyllan misstolkar man ALLT, man tolkar saker o ting till det man SJÄLV VILL att det ska betyda, vilket alltsom oftast leder sen till HELT ONÖDIGA bråk med vänner eller familj! Man får för sej saker o sen tror man BENHÅRT på just DET man SJÄLV tolkat den saken till =(

Snälla du, du VET att jag älskar dej! Du är ju för jestabåda en av mina allra NÄRMASTE och absolut KÄRASTE VÄNNER!!! Det är ju därför jag reagerar som jag gör! Ja e ju rädd om dej!! Jag är OROLIG att det ska hända något värre med dej! Har du inte förstått det??

INGET GOTT KOMMER MED ALKOHOL!!!

Alkohol är bara ett lösningsmedel! Det löser upp vänskapsförhållanden och äktenskap! Det får den klokaste människan att bete sej helt idiotiskt!

Jag får bara mer o mer avsky för sprit! Ju mer ja ser, desto mer hatar jag det!! Ju mer går jag från klarhet till klarhet! Ju mer ja ser så ser ja ju hur folk såg på OSS för några år sedan!!

Högst antagligen får ja väl nu också en massa skit för detta inlägg. Men nu har jag varit absolut 200% ÄRLIG och sagt allt precis hur det ligger till!

Varför skrev ja om det här o inte tog det öga mot öga då??

Därför att jag vill verkligen berätta MIN syn på denna folk"sjukdom".

Ja, jag anser det att alkoholism INTE är någon SJUKDOM!! Det har inte varit NÅGON som TVINGAR dej att dricka!! Du har helt själv öppnat flaskan o klunkat i dej!!

Cancer är en sjukdom

INTE ALKOHOLISM!!

Det säger jag trots att jag varit där själv!!

Men vi tog oss upp och mår såååå mycket bättre nu än vad vi gjrot på LÄNGE och vi är förbaskat STOLTA över oss själva =)

Jag är den typen av människa att jag inte ofta säger att jag skulle vara stolt över något jag gör, alla som känner mej VET att jag hör till dom människorna som ALDRIG anser att ja gjort något tillräckligt bra för att vara stolt över mej själv.

Men i detta, att kommit upp ur alkoholträsket, utan desto mera hjälp och att nu KUNNA faktiskt dricka en fredag o sen inte ta en droppe på 3månader. DET ÄR JAG STOLT ÖVER!! Förbaskat stolt är jag =D

OM du råkar läsa detta så ÖNSKAR jag av HELA MITT HJÄRTA att du tolkar mej på rätt sätt nu o inte att jag är f*ttigt eller något sådant.

JAG/VI ÄR RADDA OM DEJ och OROLIGA FÖR DEJ!!

För vi ÄLSKAR DEJ SÅ FÖRBASKAT MYCKET MÄNNISKA!!


Until Next Time

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards