Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Veckans sista dag...

Av AG Ylander - 31 oktober 2010 07:18

Jappjapp, då var det söndag...


Torsdagen va ju nog rätt tung i olika bemärkelser, Frasse fick avsluta sitt lidande. Saul va ut på morgonen och sa efter kontrollen att de fanns två alternativ, antingen klinik eller avlivning... Så de blev det sistnämnda. Så ja tog tag i det, ringde en nära bekant och kl.20 på kvällen kom han. När ja gick o hämtade Frasse ur hagen så kom han o tryckte huvudet i famnen på mej å sa "Kom igen, nu går vi, ta bort mej från mitt lidande" Seigla som alltid blivit hysse när hon blir ensam i hagen stog lugnt o åt sitt hö, int ett pip... När vi ställde oss bakom stallet och han tog undan Frasses pannlugg satt Frasse upp huvudet o sa "knäpp av nu, avsluta detta" så vände ja mej om, titta mot garaget, såg Jenny knipa ihop ögonen o sätta fingrarna i öronen, så hörde ja en smäll, en duns, kände två ryck i grimskaftet o sen va det bara tyssssst..........


Han har det bra nu, nu springer han på de evigt gröna ängarna med Dennis, Mist, Timppa, Kajsa, Santo, Galdos och alla dom andra!! Bamse, Penny, Rocky och Ladde är också med där och jagar fart på dom!! Ingen har ont, ingen lider mera, dom har bara massa grönt gräs, bus och lek nu!!


Fröljande natt sov vi nog alla som klubbade sälar, nu va spänningen över, nu behövde man inte fundera mera på det som varit. Han hade ro nu.


På fredagen kom Nina med make och granne hit för att hämta kroppen för att begrava den hemma. Cicci hade broderat en fin lapp som det stog "Frasse" på och skrivit en dikt, så hade vi köpt en bukett rosor och satt på presenningen. Niina va jättetacksam över det! Det kändes bra att det var uppskattat!!


Lördagen gick i jobbets tecken och sen Tranvik halva dagen. Liz o ja ha jobbat ilag i helgen o de ha gått uta bara tusan för oss!! Fattar int vad som trögat tidigare, men de går så jäkla snabbt o smidigt för Litz o mej!! Vi e nog bäst =P


Idag blir det att hämta mamma från jobb, handla o sen ti pappa o äta, sen jobb igen. Sista passet me Litz =( Åtrstår att se sen NÄR jafår asluta mitt pass, senas tisdag morgon iaf. Vår stationära dator verkar ha krashat också *morr* håller på å kör lite virusscanningar o annat jox på den just nu å se om den blir på G igen eller nä.


  R.I.P

Frasse Fjording

1994-2010


älskad ~ saknad

 
 
olivia

olivia

31 oktober 2010 15:16

Usch vad jobbigt det är när ett omtyckt djur måste tas bort! Jag vet inte vem hästen var men jag förstår känslan.

http://oliviaskriver.blogspot.com

AG Ylander

31 oktober 2010 19:29

nej de va inget roligt =( men de e livet med djur, ibland måste man ta tunga beslut....

 
Olivia

Olivia

31 oktober 2010 21:34

Jo, tyvärr :/ Och jag såg nyss din inbjudan på facebook men kan inte komma på lördag! Skitsynd, hade varit kul att se er igen, det är alltid så roligt med er! Men som jag sa på facebook, ni är alltid välkomna på kaffe hit till bärvägen :)

http://oliviaskriver.blogspot.com

 
Emmi

Emmi

31 oktober 2010 21:38

Ååh, nu fick du mig att gråta.. Så fint skrivet om Frasse, men det får mig att tänka på Cajsas bortgång.. Saul gav mig samma alternativ; klinik eller ta bort henne. Jag vet ännu inte idag var jag fann styrkan då jag tog beslutet. Jag beundrar Frasses ägare styrka, hon gjorde det rätta för hästen. Men det är sorgligt att dom närmsta hästarna behövs i himlen.. :( Kramar!!

http://simsonet.bloggplatsen.se

AG Ylander

2 november 2010 03:57

mmm... ja va lite känslomässig när ja skrev det och tänkte sätta en rubrik typ att "känsliga varnas" eller nått, men så tänkte ja att skit samma, min blogg, ja skriver va ja vilL!!! Men nu springer Frasse o Cajsa på de evigt gröna ängarna med Dennis, Mist, Timppa och alla andra o leker o har kul, ivrigt påjagade av Bamse, Ladde, Penny, Rocky och andra hundar som fått avsluta sina dagar. Dom har det bra nu, dom känner ingen smärta och inget ont kan hända den... Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards