Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Lyckan när den är som störst =)

Av AG Ylander - 8 juni 2013 00:32

Några lyckomoments har jag fått uppleva idag iallafall!!


 


* Telefonen ringer, står LINDA KARLSSON på luren, nästa sekund hör jag när en stor, grön, dodge ram rullar upp på gården

LYCKA att ÄNTLIGEN träffa o få kramar henne ♥ SOM ja saknat den människan!! Som sagt: Man inser nog inte hur mycket man egentligen saknat någon förän man träffas igen! Ser fram emot en massa kul ilag med min andra partner in crime nu ;)


 


* Arbetspasset gick KANONbra idag igen =) Mjölkade nya stjärnorna helt själv idag, dock med bonden med som "bevakare" även om kvigorna e snälla kändes det tryggt att ha honom med där som suport IFALL något skulle hända! Men båda två var supersnälla! Hon första härjade en stund först o fick av sej sparkbågan 4ggr (mitt fel som inte satt den på rätt riktigt) men sen va hon jättesnäll! Den andra helt utan järn o bara klev av sej två ggr! Inte ens sparkade av sej utan bara satt klöven emot och så PLUPP tryckte hon bort organet =P

Kände mej såååå upprymd och glad när ja klarade det!! Igår fick jag dessutom agera barnmorska ENSAM för första gången, men lite hjälp av bondens pappa som råkade sej komma till ladugården just då!

Kom ju två kalvar igår, den ena kvigan kalvade på betet men den andra hann de få in innan det kom bäbis, nå hon höll på å kalva o när ja tittade dit så låg kalven förvriden  ner mot skitrännan men huvudet åt "fel håll" så då va snabba beslut kloka, tog ett rep, knöt runt ena benet och så tog pappan tag i repet o jag i andra frambenet o drog upp kalven ur rännan precis i samma sekund som kvigan krystade för sista gången å kalven rann ut därifrån o landade på skitgallret istället för i skitrännan! Kunde ha gått rätt illa för den lille annars om den kommit till världen o åkt ner i rännan =( Vilken början på livet =P

 


Sen va vi ut på en UNDERBAR och fartfylld ridtur med GRYMT pigga hästar! Red upp till byn för att möta Petra o sen drog vi returdepårundan fast åt "fel" håll! OJOJ va pigga ponnina var =P  Vi lät dem springa av sej och känslan när hästen spurtar iväg är obeskrivbar! När man riktigt känner hur den tar i med HELA kroppen o accelererar iväg! Ahh de e underbart!

Laufan va såååå fin! Hon bjöd framåt med öronen spetsade och vaken blick! Vilken underbar töltmaskin hon var igen! Ibland får vi till det, min lill svartvita springare och jag ;) Vi är ett bra team hon o jag!


 


Att en av mina absolut närmaste vänner även hittat den rätta kärleken är sååå roligt =) Ja e så GLAD för hennes skull =) Det bara lyser om henne och hon kan inte sluta prata om honom ;) Precis sådär nykär o fjollig som jag brukar vara med jämna mellanrum =) Efter senaste bottennappet så är hon SÅ VÄRD detta =)  Det är en underbar känsla när man funnit RÄTT! Den känslan går inte att beskriva i ord, det finns inga ord som räcker till helt enkelt, man måste bara KÄNNA det! Men när man väl känner det så VET man, detta är rätt, de e såhär det är och vara skall! Jag tycker att ALLA människor är värda att nån gång i livet få uppleva den totala lyckan =) Det finns bara ingen bättre känsla än det! När man är så kär att man inte riktigt vet varken ut eller in, fram eller bak!

HÄRLIGT!!

Mera kärlek åt folket!

Alltså vet hon nu vad jag nojsat om i alla dessa åt om mej och Tom =)

Känslan när ens partner efter 10år ber en öppna jumpern, tittar på en med en blick som bara han o säger

"Alltså du är absolut den vackraste och sexigastge kvinnan som exicterar"

Den känslan är obeskrivbar! Att han FORTFARANDE, efter såhär många år, tycker att JAG är den vackraste!

Det är så underbart att höra =)

Fatta sej att jag verkligen älskar denna man ;)

För mej är HAN det vackraste, sexigaste, underbaraste som finns och går på denna jord! MIn kärlek!


 


 


 

Att jag fått upp kontakten (mera) igen med en vän som ja inte riktigt varit på speaking terms med (eller nått sånt) på rätt länge är ju också hur underbart som helst! Pratade i telefon med henne häromdagen! Hur härligt som helst att höra rösten!! Mådde sååå bra resten av kvällen =)

Just nu känns tillvaron VÄLDIGT positiv!! Jag känner mej avslappnad, glad, nöjd och lycklig med livet! Vad är då bättre än det? Nä just det, INGET!!

Sen har vi blivit av med ytterligare att orosmoln som hängt över våra axlar i mååånga år! Finally free!! Kan knappt fatta det själv ännu! Nästan för bra för att vara sant ;)

Nu finns bara EN sak kvar att göra ikväll och det är SOVA!! Så jag ska härmed ta min underbara älskade långhåriga hårdrockare med mej och krypa upp till porrlådan ;)


Until Next Time!
Fridens

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards