Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Det var nog bättre förr ;)

Av AG Ylander - 11 juni 2013 17:27

Min älskade Lumia bara strular =( Har inget internet på den o kameran funkar inte heller! När ja trycker på kameraknappen så blir skärmen svart... Var till Elgiganten angående nätet men dom sa att det nog berodde på mitt abbonemang, men om det är abbonemangets fel, så hur har ja internet på min gamla lur då?? SÅ nu kom min trotjänare igång igen, min "gamla" hederliga Nokia C2-05! Funkar i ALLA lägen! Så, det var nog bättre förr ;) Den har int en massa appar o tjafs hit o dit som kan strula, väääldigt simpel att använda, men den FUNKAR!!

 

och ROSA såklart ;)


De senaste arbetspassen ha flutit på så smidigt att de nästan var skrämmande ;) Igår gick både morgon o kväll så smidigt och snabbt! Idag kom det 2 kalvar till in i gänget! En gammal mjölkko o en kviga som kalvade, men hon nya verkade vara riktigt lugn o fin att mjölka! De va bonden själv som tog henne, jag skötte gamla kossan! Hade glömt bort vilket gosetroll hon är =P Hon puttar lite på mej, vänder kinden mot mej o blundar, då SKA man klia henne på kinden och på hakan, annars blir hon putt o surar =D Övelag är ju faktiskt ALLA kossor där på gården grymt snälla! Vissa som dansar o viftar lite men denna årstid e de svårt att veta om dom viftar åt DEJ eller flugorna! Ena nyare stjärnan har dock en dålig vana som jag blir GAAALEN på... Hon e guda snäll att torka, mjölka ur o hänga organet på, men sen efter en stund lyfter hon så vackert och lugnt på benet, sätter de överslangarna och trampar ner.... Inget härjande eller sparkande, helt i lugn o ro bara trampar hon av sej o ser sådär "Sådärja, då var det borta då" ut, man hänger på de på nytt o hon gör om det... =P Knaskossa =P Nåja, de ska väl bli bättre, hon e ju så snäll så de e hemskt ändå!

Så idag var det tre små kalvar som skulle matas med flaska! Dom e såååå söta så man "dör" nästan! Alla låg å tuttade när ja kom in kättan, sen blev det tvångsmatning ;) Dom fattade baletten rätt fort så när ja bytte kalv kom de andra efter mej o snuttade på mina byxor, i armhålan, magen... Ja, där dom kom åt =P så nog fick dom ju lite mat i sej de små liven =)


Älskling e iväg å spelar med bandet ikväll och jag ska ut o rida om en timme ungefär! Fick iaf Jenny o Mikkiz med mej ;)

 

Flickorna har det skönt på bete =)

 

Fixade lekstugan åt hundarna som krypin! Städade ur o la en tjock gammal matta o en bäddmadrass på golvet, sen satt ja även gardiner i fönstrena ;) Blev riktigt mysigt där nu! Ha hållit på å få bort mossa från taket också... De va fasen MASSIVT =( Dom trivs riktigt bra där inne också! Tänkte mest om man lämnar dom ute medans man e bort å de börjar spöregna så har dom ett krypin!


 

Snuttorna ♥

Jag är dock lite förbryllad, Ragges förra ägare målade upp en bild om vilkn älskad familjemedlem har var o hur de alla skulle sakna honom, i synnerhet hennes som vars hund det egentligen var men... Inget har hörts därifrån?? När dom va hit med honom kom sonen bara o stod o tjatade om "Mamma, kan vi åka nu?? När ska vi fara??"

Jag tycker bara de e så skumt för om dom verkligen skulle sakna honom så mkt som dom sade så borde dom väl iaf skicka ett MESS å fråga hur det går?? Eller??

Saknar dom honom SÅÅÅÅ mkt att dom inte VILL veta hur det funkar?? Att dom försöker komma över honom genom att ignorera??

Jag vet ju att om JAG skulle måsta omplacera en hund så skulle jag vilja veta med jämna mellanrum hur det går! Men det kanske är bara jag... Vi e ju alla så olika! Jo, dagen efter dom lämnade honom här så hörde hon av sej o frågade hur natten gått, men sen dess inget! Vi fick ju honom i slutet av april så de e ju en stund sen... Nåja, de funkar finfint iaf! Han va vääldigt osäker på sej o ganska blyg i början, men nu börjar han bli mera framåt och modigare! Lite försiktig fortfarande mot nya människor men inte så enormt som har var i början! Det blir nog bra =)


Until Next Time

Fridens

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards