Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Inget gott kommer med alkohol...

Av AG Ylander - 17 juni 2013 22:31

Ja, jag VET att ja skriver rätt ofta om detta ämne, men jag tycker att de finns så mycket att prata om i detta ämne samt att jag är sååå otroligt STOLT över oss som tagit oss upp ur gropen!! När ja sen hör folk som säger hur mkt lättare det är att umgås med oss nu så gör det mej bara ännu mera säker på att jag aldrig mera vill hamna ner dit igen!


 

ALLT blev så mycket bättre när vi slutade det kapitlet av livet! Äktenskapet, kärleken. Att kunna GÖRA något tidigt en lördag morgon utan att behöva vara orolig över att OM man e körklar eller inte! Att inte behöva oroa sej för hur man ska få tag på sprit, hur man ska ta sej någonstans. Nu när vi dricker nångång så är det mycket trevligare att festa, svartsjukan, snedtändningarna och psykbryten har försvunnit! När jag lyssnar på andra som är  nere i gropen så börjar jag mer o mer förstå hur folk såg på OSS för nått år sedan. Jag har märkt på mej själv att man  helt enkelt inte ORKAR svara i telefon åt en del för man VET att den är på fyllan när den ringer, eftersom personen i fråga ALDRIG kan ringa när den är nykter och det tycker jag är så himla tråkigt, eftersom det alltid handlar om samma sak när den hör av sej...

MEN GÖR NÅGOT ÅT DET DÅ FÖR F**N!!!

INGEN annan kan reda upp DITT liv förutom DU själv och om DU inte tar dej ur din onda cirkel så GNÄLL INTE!! Klarade vi det så klarar andra också!!

Se på D.D, han har varit nykter nu i bra många månader och jag är JÄTTESTOLT över honom, för han var verkligen på BOTTEN av livet!! Han var chaffis åt oss i lördags till och med!

Man kan ju faktiskt göra något åt sin alkoholism! Det hjälper inte att man på fyllan sitter o gnäller

"Ahhh, ja skulle ju verkligen behöva sluta dricka"

GÖR NÅTT ÅT DET DÅ!!!

Klarar du det inte ensam?? SÖK HJÄLP!!! Det är faktiskt inget att skämmas över för du ÄR INTE ENSAM!! Dessutom kan ja ju lova att dom på A-kliniken är verkligen underbara människor!! Dom finns där för att hjälpa! Vi har aldrig pratat så bra med varandra som när vi var där och det var sååå skönt!

Jag ska vara helt ärlig nu och tar någon illa upp nu så e de gratis, men jag ORKAR inte lyssna på en massa fyllesvammel!! I synnerhet inte när det 25ggr på raken handlar om samma sak!! Om man dessutom inte gör något åt sina bekymmer, utan bara vill älta dem på fyllan, då orkar ingen människa mera lyssna!!  Dessutom är jag ÖVERTYGAD om att många tänkte samma sak om mej en gång i tiden och därför inte svarade i telefon, för att jag aldrig var nykter!!

Med detta menar jag inte att jag inte skulle stötta någon med beroendet om den verkligen visar att den VILL sluta, men då ska det hända något också, för jag vet ju själv hur lätt det är att SÄGA men sen ska man GÖRA nått åt det också! Det är så lätt att säga bara "Nej men jag har inte druckit på flera dagar nu" för det är ingen som ser vad som händer innanför 4 väggar! Jag vet hur det känns att måsta fara till någon bybutik långt borta för att handla öl eftersom man inte vill VISA att man dricker, DÅ är det verkligen illa!! Samma när man sen sitter hemma i sin ensamhet och dricker, DÅ har det gått för långt! Så är det bara! Det hjälper helt enkelt inte att ringa o älta o gnälla över sitt beroende, man MÅSTE GÖRA NÅGOT ÅT DET!! PUNKT!

Vi blev att diskutera det där med att älta med en vän en gång, hon var i ett dåligt förhållande för flera år sedan o ringde till vänner o gnällde o ältade, folk orkade inte lyssna på henne till sist. Nu förstod hon själv att man bara inte ORKAR lyssna i längden. Gör något åt saken istället för att älta o gnälla om det gång på gång på gång till alla som bara eventuellt råkar orka lyssna, för till sist så ORKAR INGEN mera och då står man där ensam med sitt gnällande...

Det finns faktiskt tyvärr ingen annan som kan göra något åt ditt liv o leverne än DU SJÄLV!!


You´r friends may say they stand by your side no matter what

But once you get to the fiery hole

You know you have to get trough in all alone!


Tyvärr råkar jag veta att det finns någora som INTE är glada för vår skull eftersom dom såg detta som en fristad att supa på bara! Vid varje möte var det bara en sjujävlamassa supande som gällde! Interna tävlingar nästan, den som kunde suga i sej mest med sprit på minsta möjliga tid vann, typ... Helt sjukt!

Jag får bara mer och mer avsky för spriten faktiskt! Detta år har jag druckit summa... ehh... 3gånger?? 4?? Ja... Ni ser! Så ofta dricks det i detta hus numera ;)

En sak jag faktiskt kan sakna med den tiden är samhörigheten vi hade med några, men det var ju inte äkta på nått sätt, men vi hade verkligen roligt tillsammans!! Oftast iaf ;) Men bara för dens skull så saknar ja inte det livet!!

Det var en som sa en gång på en fest här förra året att
"Jag skulle bra kunna vara alkis för de e så jäääävvla skönt å va full"

Jag blev riktigt FÖRBANNAD, men sa inget just då!! För säger man så, har inget ANING om vad fan man sitter å säger!! Man har INGEN ANING om hur det känns att vakna på morgon o det enda man tänker på att att få ta sej en återställare

INGEN ANING om hur det känns att sitta med abstinens efter alkohol, skaka, darra...

INGEN ANING om desperationen att man kunde sälja fast sin egen mamma bara för att få tag på alkohol

INGEN ANING om ångesten det medför

INGEN ANING om hur många man sårar, sviker o ljuger för!

Så tänk dej för innan du släpper ur dej såna grodor nästa gång!

Folk drar sej undan från dej, svarar inte när du ringer eftersom de VET att du e på fyllan, behöver skjuts, låna pengar, alkohol eller något annat liknande, man e kvar där ensam med sitt beroende...


Nej, jag är LYCKLIG att vara borta från skiten, äktenskapet och samlivet är bättre än det varit på länge!

Folk kan ringa mej o be om skjuts eller hämtning mitt i natten från krogen eftersom jag alltid är körklar!

Livet är lättare helt enkelt och vi är lyckliga med det!


Dessutom, de som fortfarande står kvar som våra vänner, som stod ut med oss och finns kvar än idag, det är ÄKTA vänner!


Sådärja, då har jag fått ur mej lite tankar, åsikter o funderingar om detta ämne igen då ;)


Until Next Time

Fridens

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards