Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Tjudeludeluuuuu =P

Av AG Ylander - 29 juli 2013 23:32

Är det något jag HATAR i detta skrivande är de att hitta på rubriker... Ja SUGER verkligen på det =P *höhöhö*


Måndag kväll. Helt bra dag idag! For till stan vid 10, hämtade ut Chryslern från Autoservice, mötte upp mamma vid apoteket, snurra runt på stan lite först o sen körde vi hem henne via S-market ;) Väl hemma i Eckerö prata vi några stavelser med killen som jobbar där i samband med bagarstugerenoveringen o gör sin samhällstjänst för församlingen, helt trevlig kille! Han ser ju lite skum ut med långt svart hår, tauteringar o piercingar överallt. Men hur trevlig o artig som helst var han =)

Väl hemma igen gärdade ja om här på gården lite, så nu klipper o finputsar de framför stugan också. Blir så snyggt när hästarna går där o klipper! Slipper ju jag köra trimmer ;)


 

Två söta blackar som står å slappar =)

Fick dagens skratt sen när jag stod inne i stallet o höll på med nått, mitt i allt så kommer Freya in i stallet, tittar på mej som:

-Morjens, ahapp, där e du ja, jag tänkte liksom bara komma in nu jag!

Å så knatade hon in i lilla boxen. Nästa sekund kom Ljúfa in o knatade in  stora boxen =P Janå, perfekt så va dom färdigt inne när Petra kom o vi sku rida =P

Drog returdepåronden ikväll, hästarna va riiiiktigt pigga å på G =) Hittade galoppknappen på Freya flera gånger idag o nog har hon ju fina gångarter nog =) Tölt kommer det i mångt o mycket hela tiden, hon töltar i hagen också och vid varje nedtagning från trav så tar hon först tölt. Dessutom drog hon idag i något pass liknande grejs! De va inte trav eller galopp iaf! Så ja tror nog hon e femgångare ;) Men så otrolig trevlig häst o rolig att rida =) Tycker JAG aif, finns nog säkert andra som inte skulle dela min åsikt om den saken what soever, men JAG gillar den lille märren =)

Något som också värmer otroligt i hjärtat e ju absolut tex som idag när vi kom hem från Eckerö, steg ur bilen å började gå mot grinden, då kommer Freya i full trav/tölt blandning oss i möte från andra ändan hagen =) Hon e så söt! Sånt känns härligt =) De e som Corinne när hon berättade att Glasse gnäggat åt henne, hjärtat SMÄLTER då =) Dessa härliga djur, vad vore livet utan hästar?? Men , hur rolig o fin Freya än må vara så håller jag på att längta ihjäl mej efter Laufan min ♥ Saknar att sitta på hennes rygg. Saknar att kunna TÄNKA nästa steg o hon gör det.

Saknar min lilla häst helt enkelt!

Kommer nog aldrig igen att hitta en perfect match som Laufa är för mej! Vi bara passar ihop lillmorran o jag ♥


 

Men Freya är OTROLIGT rolig att jobba med =) Så trygg o stabil för att vara så ung! Rolig liten ponni ♥


Längtar även till imorgon kväll och sen till onsdag kväll ;) DÅ händer det grejer ;)


Until Next Time

Fridens

 

 
 
Jennysen

Jennysen

30 juli 2013 08:38

Har inte hängt med. Vart är Laufa? :)

http://jennysen.spotlife.se

AG Ylander

1 augusti 2013 21:46

Laufa e på betäckning hos Ypsilon frá Holtsmula =) SÅ nästa år blir de en lite Laufa bebis här på Tallkulla =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards