Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Vad är skillnaden??

Av AG Ylander - 25 september 2013 08:04

På vänskap och "vänskap"?? Ja tror att gränserna kan vara ganska luddiga för vissa.

Hittade ett så bra ordspråk på FB:

 

En känsla jag känt alltför många gånger! Man duger ett tag, men sen händer det något och man blir lämnad utanför... Utan en förklaring, utan något! Bara dumpad ett tu tre... Oavsett hur mycket man än ställt upp å hjälpt en människa så blir man behandlad såhär. Får man skylla sej själv för att man litade?? Ja bara undrar...

Kan ta ett exempel:

Man har ställt upp i absolut vått och torrt! Man har ändrat sina ursprungsplaner bara för att vännen ringer o behöver en eller så har man ändrat planerna IFALL vännen kommer att ringa! Man har verkligen gjort ALLT!

Sen, när JAG verkligen INTE har möjligt att släppa allt och fråga hur högt när peronen säger HOPPA, då går fan på torra land! Det kan vara att jag står i stallet o har just sadlat hästen och ska hoppa upp å fara å rida med någon, inte börjar jag sadla av o sätta ut hästen igen bara för att rusa. Det GÖR ja INTE. Istället för ett accepterande från "vännen" då så får man höra att "ja, nå då får ja göra det själv då men vi får väl se OM ja hinner göra NÅTT annat idag för de lär ju ta tid" då kör man på "ge-dåligt-samvete" stilen. Funkar inte det så gnälls det lite till.

Sen hör man inte av sej mera på BRA länge! Om man sen frågar, varför hon inte hört av sej får man som svar

"Jamen, du va ju så sur sist ja fråga om hjälp o JAG tänker minsann inte NOJSA"

Sur?? För att jag just skulle hoppa upp på hästen o rida med stalkompisarna?? Ja va inte det minsta sur, ja var bara UPPTAGEN!! Sådär som människor ibland ÄR!!

Vanligt förekommande...


Ja undrar varför ja står ut med detta år efter år, gång på gång...

MEN, ja ha faktiskt fått nog nu!!

Efter en händelse som bara visade HUR människan tar mej förgivet, då höll ja på att SPY!!

För om JAG frågar om något, nej då får ja inte ens ett svar!! E de så man behandlar såna man kallar "VÄNNER"??

Jag är inte riktigt uppfostrad på det sättet...

 

Jag har verkligen sållat och synat mina umgängen nu... Det finns vissa som jag dock inte har kontakt med på långa tider, men när ja väl pratar/umgås med dem sen så fortsätter vi där vi slutade sist! Inga krav, inga konstiga frågor om varför eller hur. Det bara funkar.

Det viktigaste av allt:

 

Återigen vill jag poängtera att det inte står NAMN eller sånt! Känner någon sej träffad så betyder det väl att man gjort nått fel?? För om man INTE gjort fel, varför skulle man då känna sej träffad?? Nä, just de ;)


Until Next Time

Fridens

 

 
 
Jennysen

Jennysen

25 september 2013 10:02

Så himla sant. Det där är INTE vänner. Och kanske är du också för snäll och ställer upp för mycket. Jag vet inte, känner ju inte dig så väl.
Känner dock igen det, men därför har jag också slutat vända ut och in på mig själv för att hjälpa till bland de jag vet att jag ej skulle få lika mycket tillbaks av... :)

http://jennysen.spotlife.se

AG Ylander

28 september 2013 22:01

Ja jag misstänker att de e de som e grejen att jag är för snäll emellanåt ;) Men måste nog börja jobba med mej själv o tuffa till mej lite, har nog redan gjort det faktiskt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards