Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av AG Ylander - 4 januari 2014 17:41

Här i finland finns en tradition som heter Tipaton Tammikuu. Direktöversatt blir det Vit Januari. Är väl mest så levern får vila lite efter alla fester o sånt som ofta är i december! Brukar även märkas på Alkos försäljningssiffror som går ner.

Tom o ja kommer att "delta" i det ;) Numera är det nog inga problem WHAT soever!!

Från att ha druckit 7dagar i vecka 24/7 till att nu kanske dricka en 4-7ggr/år är ju inte helt dåligt!

Det finns folk som tror vi snackar skit, det vet ja! Men ärligt så vet ja faktiskt inte HUR vi klarar av att dricka EN dag o sen inte på flera veckor igen. Det brukar ju ofta trigga fram återfall hos gamla alkoholister som oss, vi fixar det bara! Snajja hur SKÖNT det är!! ALLT i våra liv har blivit så mkt bättre sen alkoholen avtagit!!

 

Gammal bild från 2007... Liiite dragna här då va =P

Jag vet flera andra med alkoholproblem som varit nykta si å så många månader, sen ha dom tänkt att

"Nämen ja tar EN öl till bastun"

o sen ha de barkat... Den där ENA bastuölen ha fortsatt i veckotal... Tyvärr!! Därför är ja så GLAD att vi fixar det!! Totalt helnykterist vill ingen av oss bli! Men ja, med måtta! Nu för tiden har vi ju ett mera sund förhållande till alkoholen, jämfört med förut!

Jag vet själv iaf varitfrån mitt triggades igång och tänker nu berätta för Er:

När jag var ihop med C drack man MAX EN ÖL på fredagen till middagen!! Om jag en tänkte ta en till, ja då var ja dum i huvudet å på väg att bli alkoholiserad!! Om man frågade en tisdag om vi skulle dricka en varsin till maten fick man en så nervärderande blick att de inte var KLOKT o sen dumförklarad! För ingen NORMAL människa dricker EN öl till maten på en TISDAG!!

SÅ när ja gjorde slut med honom och blev ilag med S så blev det mera "lagligt" jag FICK supa, ja FICK fara på krog, ja FICK festa!! Dessutom hade(har väl ännu också) S själv problem med alkoholen. Där gick det in dricka må ja lova!! Men nu FICK ja göra det! Det var LAGLIGT!

Sen när det tog slut mellan S o mej o jag blev ihop med Tom spårade det totalt ur efter ett tag... I början var det rätt lugnt, men det trappades upp mer o mer, oftare o oftare. Tills vi båda var FAST i träsket... T har ju en historia med andra missbruk så att han fastnade i alkoholträsket va inte så underligt och jag, ja jag är en människa som bara har så otroligt lätt att falla in i beroenden!

När vi flyttade till Lemland eskalerade det hela toootalt och blev helt utom kontroll!! När T va arbetslös och jag inhopparjobb nu o då så kunde vi ju sitta hemma o supa... Vår granne var alkoholist också o vi började dessutom umgås med Lemlands "eliten". Alkoholen flödade vart man än for!

Det blev bättre ett tag när vi flyttade till Jomala o sen Sund. Men så barkade det igen...

Efter en händelse så började vi gå på A-kliniken. En gång i veckan var vi dit på möten och dessutom började vi med antabus! Vi var nyktra ett bra tag där faktiskt. Det var helt underbart!!

Men så kom den där gången när vi BARA skulle dricka en gång... Jo tjena... Så barkade det... Iiigen...
 Den onda cirkeln började om på nytt. Svartsjukedraman, strider, onödigheter, kriserna... Man har ångest, så dricker man för att dämpa ångesten men vad som i själva verket händer är att man får MERA ångest när man dricker, så då har man fortfarande ångest... De GÅR inte att bota ångest med sprit...

Men sen, en dag för ca 3-4år sen, jag fick konstaterat ryggskada och blev ordinerad starka värmediciner. DÅ slutade vi! Pang poff på en gång bara! Båda två =) För jag KAN inte hålla på å klotta med en sjujäkla massa alkohol ilag med tramalen.

Och hur tusans mkt bättre våra liv har blivit!! Nu slipper vi all svartsjuka, all drama! Alla strider, allt onödigt nojs! Äktenskapet har absolut blivit 100% bättre nu =) och vad är väl bättre än det?? Vänner vet att dom kan ringa å fråga om skjuts kl.04 en lördag natt och ja kommer, för jag är NYKTER! Vi är inte ens semesteralkoholister mera ;)

Men som sagt, ja vet att de finns såna som tror vi snacka dynga! Men då får dom tro det!

Det som dock sårar ganska mkt är att en person som gnällde mest över vårt drickande då en gång i tiden, ja denne ha suttit NU o gnällt över hur TRÅKIG jag blivit, det går ju inte att supa med mej alls mera!

Snacka dubbelmoral...

Visst går de å festa med mej! Bara inte lika ofta som förut ;)

 

Hahaaa, gammal bild från Arken ;)

Summa sumarum: INGET gott kommer från alkohol!

Alkohol är ett lösningsmedel: Det löser upp familjer, förhållanden, äktenskap, vänskap...


Until Next Time

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards