Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av AG Ylander - 14 januari 2014 18:30

Me ridningen!! TUSANS va roligt det är =) Laufa ha vilat 17/12->10/01. I söndags satt vi igång! Då va vi ut jag, Corinne o Rebecca! Jösses va skoj =) Laufa va sååå energisk o glad! De e som alltid nu när de kommit snö å graderna krupit ner till minus så vaknar islandshästarna till liv! För nog är det ju härligt ute nu med snö! Det är en OTROLIG mysfaktor att tölta fram i snöigt landskap på en rufsig, raggig, liten, pigg häst ♥ You just GOT to LOOOVE it!! Va ut idag också, 3:dje dagen på rak o hon va så GRYMT energisk! Laufa hade verkligen lagt i tölt-mode o vi hängde ju för tusan me i Birtas tempo länge!! Ja e verkligen IMPAD över min lilla fröken! Dom där små, korta taxbenen viftade på i turbo fart! Herregud va roligt de var =) De e så GRYMT härligt att sätta igång en häst igen som stått lite! Ja hade nog förberett mej på att hon sku varit grinig eller spänd, hon e inte så glad på mej när ja ska spänna sadeljorden, men nää, iiingenting! Inga protester, int nått! Att hon inte riktigt står stilla vid uppsittningen är sin sak men sen e hon bara pigg o glad! Öronen spetsade framåt å ögonen pigga o vakna!

Idag drog vi returdepårundan. Skrattade lite gott där för Corinne red först längs stigen mellan kroklundsvägen o getavägen, men när vi va på väg ner mot getavägen stannar hon mitt i allt å vänder runt

-Nej vet du vad AG, du SKA rida först, de här känns så fel, de blir helt fel i min hjärna om ja ska vara före

*HAhahahaha*

SÅ de va bara att ligga först det ;) Det har ju blivit oftast så, eftersom de flesta ja ridit med inte varit på dessa vägar, så då blir de att ja ligger först för att leda turen så att säga! Dessutom så har JAG lättare att kontrollera lille Löövet om ja ligger först, ligger ja efter så blir hon så tusans het å på å ska bara om alla. Men de e bara när JAG rider henne. Om nån annan gör de så e de iiiinga problem alls att ligga bakom eller sist... =P

Så idag just fick hon en sån speed i tölten att ja höll på att tappa andan! Jäklar i min lilla låda va den där lilla hästen pedalade på! Benen gick som trumpinnar på henne =P Härliga lille ponni ♥

 

Älskade lille häst va du betyder mkt för mej ♥ Min finesta ♥

Bebismagen börjar ta form nu också ;) Hon e hemskans rund o go att sitta på!! Halva tiden ha gått nu, lite drygt, hon e i 6:de mån, så nu e de bara 5 kvar då tills de springer en lillis Laufa här på Tallkulla! Vi alla väntar med spänning ;) Får se även nu då HUR länge hon godkänner att bli riden! Får väl rida bara barbacka sen när hon inte tål sadeljorden mera tills de e dags för henne att gå på mammaledigt! Reynir sa ju då på kursen att han nog kunde se att ja rider till februari-mars ungefär! Nå, hon talar nog om sen när de e dags att sluta åka på henne ;)


Chattade me Ika idag också. UNDERBART de var att "prata" me henne igen! Allt blev bara så fel där en sväng, men de e utrett o ja tyckte att vi ids inte älta det någe mera! De gör ingen människa lyckligare att hålla på å älta gammalt groll. Mycket bättre att dra ett streck över det hela, glömma å gå vidare! Såvida man kan alltså, VI kunde det!

Jag fick bara så illa å vara när hon berättade vad några av hennes "vänner" ansett om hennes graviditet o deras beslut att behålla barnet, man SÄGER bara inte sånt som dom gjort. De e som att om nu DU avskyr Tom, fine, de e DITT problem, men gör inte som en gjorde åt mej för många år sen, SÄG inte åt mej då

-Jaa,du sku ha de så mycket bättre UTAN Tom

Ja menar, WHAT THE FUCK?? Och ja, det är många år sen, men det där glömmer ja ALDRIG!! Om du nu verkligen vill behålla mej som vän, varför i hela HELVETE säger du nått sånt därnt då?? Ja bara inte fattar vitsen med det...

Jag HAR åtminstonde en make som ja varit med i 10år 2mån 12dagar idag! De e mer än man kan säga om dej...

Fast du verkar ju ändå vara ute ur mitt liv nu så. Om JAG nu betett mej sådär hemskans dåligt så har vi nog inget mera att prata om, så är det bara! För ja klarar mej nog ändå utan såna människor i mitt liv som ändrar humör och tonläge i en handvändning...


 

Näe, nog ältat om det!

Imorgon ska vi försöka ha en produktiv dag på Tallkulla ha vi tänkt! Corinne e ledig sådär passligt också så efter jag varit å nattmatat hästarna å täckat Nobbe ska ja ställa mej å steka ett lass plättar. DÅ har ja lunchen fixad för imorgon: Korvsoppa o Plättar =) Såkken hade lagat kladdkaka också så då blir de riktigt fint ;)

Ska se om vi sku få hönshuset urröjt! Vore helt FANTASTISKT att få det urstädat o sakerna i ordning där så man faktiskt kunde ta sej IN dit också å HITTA något... Som de e nu så e allting ditkastat bara huller om buller... Så ska Freja skos e de meningen, beroende på då om Rebecca känner sej pigg nog att klara av det efter tandläkarbesöket! Men förhoppningsvis så fixar hon det ;)

Nästa vecka ska de nyblivna 5åringarna sättas igång igen =D OOOOOJJJJJHHHH va ja längtar efter att börja rida Freja igen =D Min andra finafina lille heppe ;)

Dessutom skulle det ju vara SUPERKUL om vi alla skulle träffas på en gång för ovanlighetens skull! Jag, Corinne, Rebecca o Såkken =P För ja, fast hon inte är här så mkt mera, varken rider eller nått annat just nu, så räknas nog den där lilla Strumpan ändå som stalltomte här på Tallkulla ;) Så e de bara!

Men nu så, dags att gå ut å mata, steka plättar o kasta sej i duschen en vänta!


Until Next Time!

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards