Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av AG Ylander - 30 januari 2012 02:46

...Kan man ju lugnt säga att de gör ja... *SUUUUCKKK* Nåja, vi tar de från början igen då...


Fick äntligen komma hem i fredags!!! Då låg visserligen infektionsvärdet på 128 vilket fortfarande int är någe vidare bra, men betydligt bättre än 239, så läkaren bestämde sej då för att skicka hem mej mej antibiotikatabletter som jag ska ta till den 3/2. Allt väl såpass lång. Vi♥ var å käkade, handlade å sen hm till hemmets lugna, mysiga vrå!! Vi kände oss båda som tonåringar som var på första daten, ända från att jag fick veta att jag skull få fara hem å tills Tom♥ kom så gick ja med ett fånflin på läpparna å skuttade runt på små rosa moln å kunde inte sluta le ;) Tom♥ hade varit likadan =P Från det att han fick mitt mess tills han kom efter mej så gick han omkring å fånlog å småfnittrade på jobb. Cheferna hade frågat honom va i fridens namn hans problem var "jag får hem frun idag, ÄNTLIGEN!!" hade han svarat å då började dom retas med honom istället *hahahaha* A hade tyckt åt Tom♥ "Jamen, sku vi int fara efter jobb på en grabbkväll då??" Tom♥ hade bara tyckt att "Nääähääää hördudu, ja ska nog snällt ligga i soffan ikväll med min underbara fru i famnen" A hade bara skrattat å tyckt att nejnej, han bara retas med Tom♥, dom e inte riktigt kloka på det där bygget, men de  nog därför som T♥ trivs så bra där också!!

Nåväl, på kvällskvisten började ja tycka att mina ben kändes ovanligt tunga å tröga, tänkte först att "jamen, de e nog för att ja e så trött å slut" Men sen börjad ja titta lite noggrannare å såg att mina fötter va ju svullna som fotbollar =/ Fotknölar hade ja inga, mina vader å lår var som stubbar, magen helt jättestor, uppsvullen å stenhård, t.om att min mus va så svullen att ja inte ens kunde pissa (DÅ kunde man lugnt säga att man hade bullf*tta...)

       

Bilderna är tagna igår, lördag, men man ser ändå rätt bra hur svullet det är å min mage ser ju helt gravid ut, vilket den INTE gör vanligen, visst han ja bullmagen men inte SÅDÄR mkt... Nåja, nattn gick på nått sätt men på lördagen sen så ringde ja akuten å rådfrågade, dom tyckt ja sku fara in till hälsocntralen för de va snabbare enligt dom (som vanligt, eller så ville dom inte jobba på akuten, ja vet inte riktigt....) Så vi for in till hälsocentralen då... Läkaren va som en duracellkanin på heroin... Herreguud va överenergisk han var!! Men iaf, det är tydligt att jag fått en allergisk reaktion på antibiotikan ja fick på medicinska avdelningen eftersom den ja fick hem hade ja bara tagit 2 tabletter av så den hade omöjlitvis hunnit reagera på nått, men att vi sku int göra något i nuläget utan avvakta över helgen å sen sku vi se då på basis av hur ja mådde å hur svullet det var. Jag har alltså vätska som samlats i kroppen... Nu är det måndag morgon å svullnaden har nog lagt sej litegrann, jag har ju faktiskt antydningar till fotknölar nu!! Och vaderna å låren känns inte alls LIKA svullna o tunga. Men BRA känns de ju definitivt INTE...Sova får jag inte heller... Det liksom molar å värker i benen å fötterna samt att jag går och grubblar och är jätteorolig! Sitter heller uppe då än ligger i sängen å tvingar så min stackars T♥ ska få sova NÅN timme iaf. Vi kom oss ändå till sängs vid 02 tiden första vändan så... Jag var upp vid 02.30 å rökte å nu e kl.04.06 å ja kom ner för en stund sen, Ja HOPPAS verkligen att han sover så han orkar jobba imorgon! Stackarn hade ju nog sitt livs värsta vecka förra veckan redan så, usch vad ja tyckte synd om honom, så rädd å orolig som han var mitt älskade hjärta ♥. Men klart jag förstår att han är rädd o orolig! Det skull ju jag också vara, det är ju helt naturligt såklart!! Men han har nog VERKLIGEN visat denna helg VAD jag betyder för honom!! Han har varit världens underbaraste och mysigaste make ♥♥ T.om på natten, även om han brukar kunna va rätt "avig" när han sover, dra sej undan å när ja kommit nära, försökt lägga armen om honom eller något liknande, så har han nästan alltid bara "slagit ifrån sej" å velat att ja inte ska peta på honom, men nu dessa nätter ha ja fått krama å pussat på honom hur mkt ja velat. Ja ha fått krypa nära intill å om ja lagt mej med ryggen emot honom så har han själv krupit närmare, lagt ena armen under mitt huvud å den andra runt mej å så ha vi somnat så, i sked. De ha kännats så grymt fint måst ja säga!!

Lite sjukhusbilder:

                   


♥ kom ju med matlåda åt mej i torsdags för vi hade potatisgröt till middag på sjukhuset, INGEN höjdare kan ja ju bara lova, så han satt ihop lite fläskfilé, ugnspotatis å mustapekkasås samt en burk till med blandsallad å OJOJ va det var GOTT!! Bästa jag ätit på läänge!! T♥ själv slevade i sej potatisgröten så ingen skulle börja iundra att jag inte ätit upp maten =P Han  nog för gull den mannen ♥♥♥

Usch jag har hela underlivet svullet igen känner jag för det tar lite ont att sitta i vissa ställningar samt att de tar ont att pinka... Man känner sej MEGA pinknödig, sätter sej på toan, de kommer inget å tar bara ont i muttan, sen får man sitta där å krysta, jo tjena, sen kommer de 3droppar å tar ont som f**n... Janåmen, lite som när man har UVI....


 

Bara älskar denna bild av oss! Trots all bedrövelse så finns det HUR mkt kärlk som helst mellan oss två och det är en sak som INGEN kan ta ifrån oss. Det finns dom som försökt, på ett eller annat sätt, men INGEN som lyckats med det, och ärligt talat, numera, så är det nog en omöjlighet!! Det är vi två tills döden skiljer oss åt, om ens då...

Och till den som tycker att jag är NOJSIG eller TJATIG som skriver så mkt om oss♥, vår♥ kärlek och om T♥ så sägr jag bara: OCH??? Inte mitt provlem... Som sagt: MIN blogg, MINA ord, MINA känslor, MINA åsikter. Här skriver JAG om det som JAG själ vill!! Så är det...

Men nu börjar ögonen verkligen vinda i huvudet på mej, håller bitvis på att somna sittade känner jag, så det börjar nog bli dags för mej att laga mj upp till sängn å få NÅN timme. Måste till labben imorgon å ta nya infektionsprover och jag HOPPAS verkligen att jag får goda nyheter  sen när han ringr mej på torsdag!! Vill ju bli frisk NUHH. Mikkiz e snäll o kommer å kör mrj så behöver ja int sitta å vänta på hemskjutsandet... Sku ja åkt in md Lunda sku ja ha vissrligen kommit in tidigare mn varit tvungen att fixa hemskjuts på nått sätt och sku ja ha åkt med Jenny sku ja fått vänta medans hon va på talterapi med sina söner å de sku ha tagit sin lilla tid och med tanke på hur förbaskat slut ja e hela tidn just nu e de mer än jag orkar med just nu...

MEN jag uppskattar VERKLIGEN erbjudandet om skjuts!! Tack ska ni ha iaf!!

Men nej, NU ska ja krypa till kojs några timmar iaf, lägga mej ner brevid mitt mjuka, varma ♥ å mysa lite med honom så hittar väl John Blund mej oockså..


puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards