Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av AG Ylander - 14 maj 2012 00:25

Japp det har den gjort...


Är det flera än jag som har problem att ladda upp ny header?? Eller är det mitt internet som ceppar?? Den bara står å snurrar o snurrar o söker o söker när man ska spara nya inställningarna.... DRYYYYGT =(


Joo, igår var det morsdag då! Hade mamma, pappa, Tarja o Bert över på middag! Blev riktigt lyckat =) Som nästans alltid när vi har bjudningar ;) Menyn bestod av

Förrätt: Grönsakssoppa

Varmrätt: Marinerad picknickstek, kokt potatis, pepparrotssås o sallad

Efterrätt: Rulltårta fylld med kvarg o frukt


GISSA om de vart matkoma deluxe efteråt =P

Efter middagen började det kännas verkligen att ja INTE sovit så bra natten före =( Kom till sängs typ runt 5.30 Vaknade en gång i timmen o kollade klockan ända fram till väckningen 9.30 Älskling däremot sov ca 2,5h längre än mej, men det behövde han nog, han ska ju på jobb nu måndag så! Klcokan är alltså 01.30 här hos oss och jag sitter här och ugglar som vanligt medans älskling sover, men jag hinner vila på dagen sen om det behövs! Viktigare att HAN får sova att han orkar på jobb sen. Därför sitter ja hellre här nere vid datorn när ja lider av insomnia än ligger o snurrar i sängen å håller oss båda vakna!

Dagens outfit förresten:

 

Klännigen köpte ja på Bloppis Åland, tyckte den bara va såååå snygg!! Leggingsen e såna därna capri längd o till det sen korta vita sockor! Riktigt fint!! Tarja va också jättefint klädd i kjol o skjorta, men vad har min mamma på sej då?? JO, ett par illasittande jeans o en gammal jumper... De e min morsa det... Hon som brukar va såå noga med hur man klär sej =( blev lite besviken faktiskt...


Sen ringde L mej o frågade om ja ville haka på till travbanan o träna på ovalen! SJÄLVKLART ville jag det!! URKUL =) Ha inte ridit där sen en misslyckad kurs för en 2-3år sen... Sagt o gjort, packar ihop åt Laufa å så far vi! Sadlar henne å ska hoppa upp, hon känns ovanligt spänd... Nåja, hoppar av igen o går med henne ner mot ovalen o dressyrbanan, provar hoppa upp igen, vi bara snurrar o snurrar o snurrar,  hästen är MEGA spänd o så börjar hon skjuta rygg också... Sen mitt i allt så exploderar hon TOTAL o får frispel... Första stegringen o bocken höll ja mj på men sen gick de inte för de blev för mkt o gick för snabbt, så ja krashar i backen me en sjujäkla fart... Tar emot landningen med huvudet o höften... INTE så smart...

Nå, sadeln hade ju åkt fram eftersom vi snurrat så mkt, hon har ju sadeltvång så den SKA ligga EXAKT perfekt placerad på hennes rygg, annars går det såhär!! Men ja e så arg på mj själv, ja BORDE ju ha fattat när hon började skjuta rygg, att NU e de nått som e fel o hoppat av då, men nääää sinni, att man sku tänka på sånt då+? Nej de vore väl för enklt... *SUUUUCCCKKKK* Nå de e ju inte hästens fel dock. Så när vi kom till släpet igen så sadlade ja av henne o L slängde upp mej på ryggen, då va hon min vanliga Laufa igen när ja satt där barbacka... Skrittade runt lite å sen fick de  vara bra! Då kändes hon fin men PIGG ;) Dssutom e de någe vajs för hon biter fast i höger sida o vill inte alls jobba där lika bra som vänster, så man märker ju tydligt då vilken "hänt" hon e! Tur för mej då jag har lättare i höger varv o svårare i vänster, så då drar vi ju nytta av det på det viset =) Lille älskade hästen, oavsett hur galen hon än må vara så har hon en spciell plats i mitt hjärta ♥♥♥♥

Dssutom va de jättroligt att vara dit me L igen!! Va skoj att få prata av sej lite dynga om allt o inget, skratta, fnittra o ha roligt!! Ha verkligen saknat hennes sällskap =)

Men nu säger ja tack o godnatt!!

Puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards