Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av AG Ylander - 28 februari 2013 10:38

Läste på daywiews i en klubb där om en tjej som undrade om att ha inackorderingar, då var det en som hade kommenterat att "Satsa ALDRIG på att ha inackorderingar, hästmänniskor e fan ett slag i sej och det slutar ALDRIG bra om han har någon inhyrd i sitt stall, det blir bara bråk och bekymmer"

Det fick mej att börja tänka hur vi har det här på backen, ja har två inhyrda, snart 3 o vi e just nu 4 som huserar här och det funkar ASBRA!! Ja e JÄTTEGLAD över mina stalltomtar! I annat fall har jag ju då bara lyckats hitta vettiga människor att ha här ;) Vi passar jättebra ihop o kommer jättebra överens!! Fast Jennifer FÖRSÖKER vara lite diva ibland, men hon lyckas inte så bra ;) *höhöhö* Men så ha vi alla klartgjort vissa saker från första början o de e att alltid lägga korten på bordet TVÄRT! Direkt som det blir något så säger vi till om saken, så det inte blir något som ligger och gror för att sen explodera o alla blir ovänner! JAG tycker det har funkat hittills hur fint som helst! Eller ja, jag tar ju då förgivet att de andra också tycker de e bra efteresom alla e kvar ;) vi har jätteroligt ihop alltid och här får man vara som man är! Har man en sämre dag så tar inget det personligt, utan man får morra o muttra i ett hörn för sej själv, Petra är ÄNDÅ sprudlade glad när hon kommer o Jennifer har sina konstiga ideer, så man e inte på dåligt humör någe länge ;) Jenny har alltid nått nytt att "gnälla" över (på ett humoristiskt sätt alltså) så man kan glömma sina egna bekymmer en stund, dessutom har hon vuxit jättebra in i rollen som hästägare så de är jätteroligt att se =) Så jag är väl extra lyckligt lottad då över mina stalltjejor! Dom ställer upp vid behov och även om det INTE skulle behövas, det uppskattas, eftersom jag är det kontrollfreak som jag är så är det jätteskönt att ha någon som helt kallt säger åt mej att

"NEJ AG, sätt dej ner, JAG fixar det" o bara gör det som ska göras.

Som när jag kom hem efter en kurs, ja va trött o slut o lite halvgrinig o kom på att FAN; stallet är inte städat ännu. Döm om min förvåning när ja steg in i stallet o det var mockat, sopat, uppstädat o fint! Känslan som befann sej när ja såg det var obeskrivlig, de va så skönt för då kunde ja bara kasta ut hästen o gå in o vila =) UNDERBART!! Det är såna "små" saker som verkligen uppskattas i vardagen =)

Bara vetskapen att ja faktiskt KAN be dem att göra något utan att känna att ja får dåligt samvete är underbart!


 

Cicci får representera Jenny här ;)


För den delen, så jag har nog aldrig haft någe värre bekymmer själv heller när ja haft mina hästar inhyrda nånstans! Jag har nog haft dem på riktigt trevliga, bra ställen =)

Sen vet jag inte hur det är på större inackorderingsstall, såna med en 20-30 hästar, DÄR kan ja tro att det kan bli tjafs, för jag håller abslout med om det att hästmänniskor är verkligen en speciell sort i sej!! DET råder ingen tvivel om, och sen om det är ett större ställe o alla ska komma o domdera med sitt, då e de klart det blir problem! Jag hade Throttur inhyrd på ett ställe dit de kom en tjej som i alla år haft eget stall men nvar tvungen till att hyra in sej, hon kom dit med attityden att

"Såhär har jag alltid gjort och såhär ska det fortsätta göras"

Vi tog ner henne från pidestalen ganska snabbt o förklarade att här går det på lika villkor! Alla drar sitt strå till stacken o alla hjälps åt LIKA mkt på SAMMA sätt.

PUNKT.


Tills vi skrivs

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards