Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av AG Ylander - 3 maj 2014 19:29

Diskuterade igår med en par vänner lite om detta med status! För vissa människor är det tydligen viktigare än NÅTT annat att ha status o ses som tuffare eller viktigare än andra.

Detta med att punda ser flera som något som ger BUSSIGT med tuff-status! Du e HÅRD om du pundat! Du e COOL! Du e TUFF!

Är detta coolt:

     

Är det tufft att förstöra sitt utseende??

Några exemplar:

   

Är man HÅRD om man förstör alla sina relationer med vänner o familj?? Är man HÅRD när man börjar stjäla av sina föräldrar för att få tag på sin nästa fix?? Är man COOL när man sjunkit så lågt att INGET eller INGEN betyder något mera?? Man skiter i allt o alla, bara man får sin fix!


Svar:


NEJ!!!

 

Man är inte det MINSTA lilla cool, hård, tuff. Inte nånstans!! Man är bara DUM I HUVUDET!! Jag skulle aldrig kunna sympatisera med någon som pundar! Så är det bara! Jag skulle aldrig kunna säga att de e SYND om någon som pundar!

Alla har vi val i livet!

Inte var det någon som tvingade mej att dricka heller! Ja började dricka av helt egen fri vilja! Att de sen spårade ur gjorde ju inte saken bättre direkt. Men det var då.

Inte var det någon som tyckte synd om mej!! För det var INTE synd om mej!! Varför i h*lvete skulle det varit det??

Ja höll på att förstöra mina relationer med vänner o familj pga spriten...

Jag har flera i min närhet som är f.d pundare som VET hur det där livet verkligen är!

Att sen ha knarka 6mån å sitta på rehab i 1,5år o sen anse att man får tuff status o tro men vet o kan allt om detta ämnet!??! WHAT?

Börjar du punda så är du dum i huvudet helt enkelt!

PUNKT!

 

Med tanke på vem ja umgåtts med i min ungdom, så är det ett UNDER att ja inte hamnat ner i det träsket faktiskt! Men ja lyckades stå emot. Dessutom så erbjöd aldrig någon i gänget mej någonting alls. En del av gamla gänget ligger nu 6ft under pga knarket eller sitter inne pga knarkrelaterade saker.

 

Det är knappast någon som TVINGAR dej att tex. röka på! Någon kan fråga om du vill, men då har du ju ett val att svara

JA eller NEJ!

Vissa är mera lättpåverkade än andra, så att säga att

"jamen ja brukar ju bara röka på lite nu å då, de är ingen fara!"

Men jo, det KAN det. En i min närhet provade röka på EN GÅNG o sen va han fast! Sen blev det bara värre o tyngre saker, så ja! Man KAN faktiskt bli fast av det! Som sagt: människor är så olika! Vissa fastnar lättare än andra!

 

Så min åsikt i det hela är ganska klar o tydlig: HATAR droger! I mina ögon får man ingen som helst cool-stämpel om man säger att man pundat! Tvärtom, ja säger hur dum i huvudet ja tycker du e!

Däremot om du lyckats sluta o varit ren ett antal år, då kan ja peppa dej o berätta hur duktig ja tycker du är som klarar det =)

Ja menar, ja tycker ju att ja själv också varit dum i huvudet som höll på att supa bort hela mitt liv!

Så jag är nog verkligen inte bättre än någon annan! MEN, däremot så är jag STOLT över att vi lyckats sluta med alkoholen!! Från att ha druckit 24/7 till kanske 4ggr/år är inte så illa ;) DET är jag riktigt STOLT över! Så de så =P

 

Nu e de ju ändå såhär, att var o en väljer HELT å håller själv vad man vill göra med sitt liv! VILL du punda bort din framtid o tycker de e värt det, be my guest, men kom för fan INTE hit då!! Ja vill varken se, höra eller ha NÅTT att göra med dej om du knarkar! Svårare än så är det inte! PUNKT!

Ja VET även att vägen tillbaka från ett missbruk inte är lätt! De e de banne mej inte! Been there done that! Så jag är heller inte den som bara säger "Ähh men vaddå, ta dej i kragen, de e väl bara att sluta!" eftersom ja även vet att inte är "bara" att lägga av... Men VILL man, så klarar man det =) Det tror ja helt fullt o fast på! Har du bara VILJAN så kommer du fans så mkt längre med det =)

 

Until Next Time!

Fridens


 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards