Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av AG Ylander - 21 maj 2014 20:20

Alla har vi väl olika rädslor?? Ja tror ärligt inte det finns EN enda människa som inte skulle ha nått överhuvudtaget denne inte skulle vara rädd för!

Det finns många olika sorters rädslor!

Jag är rädd för sakerpå olika sätt!

*spindlar -det är inte att SE en spindel som är otäckt, det är när den försvinner!!

*Clowner -Dom e ju bara så fruktansvärt obehagliga

*Getingar -av naturliga orsaker! Dom sticker dom jvlarna ;)

*Ormar -ja, ganska vanligt eller hur??


 


Men min största skräck är dessa "tänk om" saker!

Idag när ja satt o körde till stan o körde om en bil så vobblade något till i bilen, DIREKT kom dessa tänk om tankar:

TÄNK OM däcket lossar nu i 110?? Vad händer då?? Hur mycket slår ja mej om bilen voltar iväg ner i vattnet?? Överlever jag det??


När ja kom till stan å körde igenom en av rondellerna så var det en som såg ut att inte stanna o ge företräde, återigen:

TÄNK OM det smäller nu?? Hur hårt tar det?? Kommer jag att klara det??


Om jag är ute o rider, kommer galopperande längs en väg o hästen hanske mitt i allt stannar upp lite o tittar på något:

TÄNK OM den tvärnitar eller kastar sej runt nu?? Vart landar ja?? Hur mkt slår ja mej?? Vart skenar hästen?? Kommer någon att hitta mej här i skogen?? Blir ja handikappad?? Tänk om ja bryter något??


Till saken hör att jag har suttit på både bockande, stegrande o skenande hästar. Ja ha suttit på hästar som TVÄRVÄNT i full galopp eller som kastat sej av stigen.

Jag har ALLTID hållits på...


MEN, min allra största är att TÄNK OM det händer mina nära något?? Tänk om jag blir kvar ensam??

Min största rädsla är nog att faktiskt bli lämnad ensam!! Utan Tom, utan vänner, utan föräldrar. Helt övergiven! Det är nog det värsta som kan hända!

Jag är ibland så nojjig, att om inte Tom hör av sej när han e på väg hem, eller kommer hem senare än vanligt, kan ja vara helt hysteriskt orolig...

Det är skitjobbigt att vara så!! Det är ASJOBBIGT att ens TÄNKA i de banorna... Man blir psykiskt utmattad av att hela tiden oroa sej för saker o ting... Att hela tiden oroa sej för att om pengarna räcker, om maten räcker, om man har tillräckligt med bensin att ta sej på jobb 4dagar, oroa över elräkningen som e obetald etc...

Att gå omkring o oroa sej för småsaker är grymt jobbigt!! Men när ja inte kan SLUTA!! Ja kan inte koppla bort o bara studsa glatt vidare... Ja KAN inte låtsas som ingenting när saker trycker mej! Ja kan bara inte skyffla det åt sidan o låtsas som det regnar...

Hoppas morgondagens förmiddagsfika + allergitest + ridtur får mej på andra tankar...


Until Next Time

Fridens

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards