Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Normalt??

Av AG Ylander - 28 maj 2012 23:39

Lite tankar igen såhär kl.00.39 på natten...


VAD ÄR NORMALT?? Kan man definiera ordet NORMALT?? Man säger ju ofta att "Du e ju int normal" eller "Det där låter ju inte riktigt normalt" men, vad ÄR normalt egentligen??

Vi pratade med en kompis om det en gång, när hon sa att hon inte vill bli ett sånt därnt NORMALT tråkigt par när hon skaffar karl, men igen, VAD ÄR NORMALT??


Ett NORMALT förhållande?? Är det då att efter några år, ligga o läsa en varsin bok innan man släcker lampan, pussar varann lätt godnatt och somnar med ryggarna mot varandra?? Man har sex en gång i veckan med lampan släckt vid läggdags?? Är det att frun ALLTID har maten klar när maken kommer hem från jobbet, ALLTID håller huset skinanade rent och ALDRIG bjakar sina egna intressen, utan så länge maken får ägna sej åt sitt så är allt frid och fröjd??


Isf är vi INTE normala, jag och Tom♥, lååångt ifrån... Tex så tycker folk att vi INTE är normala som inte festar på skillda håll... Men de ha vi valt själva!! Vi har haft från första början den överenskommelsen, att INTE festa på skillda håll och INT fara på krog utan den andra partnern. Vi har provat, men de slutar alltid med en massa drama o skitsnack. Så vi mår bäst av det...


Tom jobbar och jag är hemma arbetslös, men det betyder INTE att vi inte skulle dela på hushållsarbetet ändå. Jag har inte varje dag maten klar när han kommer hem, mest eftersom det oftast är HAN som har maten med sej hem från jobb... Men kaffe, de har ja nästan alltid klart åt honom!! Jag håller faktiskt inte huset skinanade rent... ja HATAR att diska, de är det värsta jag vet... Och har jag inte gjort det av nån anledning, så ställer han sej o gör det utan att knorra. Är det ONORMALT det då?? Klart att jag gör lite varje dag i hemmet för att vi inte ska bo i någon svinstia, det säger ju sej självt, men JAG tycker det är VIKTIGARE med ett bra, fungerande förhållande, än ett rent hem... Jag känner inget MÅSTE att göra "det o det o det" innan han kommer hem från jobb... Ja jobbar inte i hemmet efter nån lista, DÅ om nångång måst man ju tappa lusten att göra NÅTT alls!??!


Vårt samliv är underbart, spontant, passionerat. De FUNKAR bra och det är det viktigaste för OSS...

Vid läggdags ibland så löser jag korsord och han spelar nått spel på telefon. Eller så ligger vi tätt nära varandra och bara pratar om allt möjligt som hänt under dagen och ventilrar andra händelser. Vi har delat täcke under hela vårt liv tillsammans och skulle klara oss bra med en säng på 1m i bredd för vi ligger ihopkurade i mitten ändå, så det skulle rymmas en 3:dje person att sova med oss t.om =P


Vi tycker att vi har ett NORMALT fungerade äktenskap, men det kanske inte andra tycker.. Men så var vi ju där igen, VAD ÄR NORMALT?? Jag tror faktiskt inte att man KAN eg säga vad som är normalt och vad inte. Man skapar nog det normala för en själv så som man själv vill ha det!! Ingen annan kan ju säga åt dej vad som är normalt eller onormalt i DITT liv heller. Anser jag iaf!! Hela livt handlar ju om prioriteringar och val, så säg nu sen vad som är NORMALT eller inte... Nä, de går nog inte!!


 

Jag vet iaf att jag älskar dej min finaste Tom♥, hur ONORMAL du än är ;)


puss o kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards