Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

*HAPPYFACE AG*

Av AG Ylander - 31 maj 2012 21:25

Tänk vad en sån "liten" grej som en lyckad ridtur kan göra åt humöret!! Nåja, den som aldrig varit en hästmänniska, kämpat i ur o skur med sin fyrbenta vän, fått sej åkturer genom luften, skenturer på skogsvägar och orena gångarter aå man studsat ur sadel vet inte hur denna lycka känns!! Men efter travbanebesöket då min kära lilla häst fick frispel å vippade mej i backen så de visslade om det, så har hon varit lite knepig igen att rida, rätt spänd o sån... I förrgår sköt hon rygg som sagt för varje steg o studsade med rumpan som att bocka... Igår när vi var ut o red va hon riktigt fin, ja koncentrerade mej mest bara på att hon sku slappna av o vara nöjd. Idag va hon KANONFIN!!!!! Ja vågade t.om galoppera idag, sist vi gjorde det började hon bocka mitt i allt, inte roligt, i synnerhet inte när man e barbacka, vilket jag i stort sett alltid är då ja e rätt att rida henne med sadel... Vi va ut med alla 4 ridbara ikväll, Mikkiz med sin Gunde, Ellie med sin Eddie, Tina lånade Freippo o jag me Löffa då såklart. Drog returdepåronden, de va sååå nice att rida den igen =) Laufa sökte sej ner i form av sej självt flera gånger o ja hade INGET i handen alls, hon va sååå lätt, bar upp sej själv helt!! Oftast brukar ja nu ha lite vikt i handen, ibland även en massa, men idag, int nått =) Fina lilla tjocka ponnin ♥♥♥ De e länge sen ja kännt samspel med en häst, men nu börjar ja få det igen!! Ibland känner ja av det riktigt mycket faktiskt!! Hon e ju eg så fin, lille Töfse Tufsan min ♥♥♥

   

Stackars gulle va flugor hon hade runt ögonen där =( Samma dag skaffade jag sen flugluva åt henne!!


Imorgon bär det av ut i Ålands skärgård, Seglinge närmare bestämt =) Ska bli kul!! Sist ja va dit så va de för att hämta Painkiller o Kimbrly för ca 2år sen å de va vinter då, ska bli spännande å se Kumlinge sommartid!!


Förresten: Tänkte länka en intressant blogg här:

http://tiniscarlsson.bloggplatsen.se

Tina verkar vara en jättefin tjej som kämpar med ganska mkt liknande grejer som mig i livet! Värt ett besök!!


ja vet inte HUR man länkar i inläggen... Hoppas det blir rätt nu bara =)



puss o kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards