Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Bye bye alcohol, hello life... =)

Av AG Ylander - 27 februari 2013 09:58

En status på facebook som värmde mitt hjärta igår var när en ♥ vän till mej skrev just

"Fast med korken, byebye alcohol, I hate you"

Jag sett på så länge när hon har sjunkit längre å längre ner, men som utomstående kan man inte göra något annat än titta på, eftersom man inte KAN göra nått förän människan själv vill ta tag i saken.

Antagligen har vi känt så som många kände för vår situation för något år sedan.

Allt blir till en ond cirkel, ett ekorrhjul som aldrig tar slut...

Man mår dåligt, då dricker man, sen mår man ännu sämre för att man dricker å så häller man in ännu mera för att bedöva den ångesten. Man blir scitzofren, man börjar inbilla sej saker, man ställer till med bråk, oftast med sin partner, bara för att!

I takt med att spriten går in går vettet ut...

Jag har sett den biten på nära håll, jag vill inte se den igen!

Been there, done that, NEVER again...


   


I dagsläget då??

Ja, nu kan man väl kallas oss halvnyktra alkoholister, för vi KAN dricka en fredag o sen ge f*n i det i tre månader!

Enligt en del har vi blivit tråkiga, vi blir aldrig bjudna på fester eller något, vi sitter mest hemma och dricker cola när fredagen kommer. Men vi trivs med det!!

Vill ni inte ha med oss att göra för att vi inte super o röjer som förr?? FINE!! Men då var vi aldrig riktiga vänner förut heller. Dom ÄKTA finns kvar ännu, dom RIKTIGA kan komma, på en kaffe, en fredagskväll kl.22, UTAN att påpeka hur tråkiga vi är eftersom det inte går att supa med oss mera.

Jodå, vi festar nog till ibland, när det finns själ till det, då festar vi till redigert, för att man inbillar sej att man fortfarande klarar av att dricka på samma sätt som 2år sen, men det är dömt att misslyckas ;) SEN mår man skit 2-3 dagar... =P


Så till min älskade vän:

Kämpa på, det kan bli tufft, men jag VET att du klarar det, bara du VILL!!

Se på oss, VI klarade det, vi må va tråkiga, men tusans va bra vi mår nu! Nu när alkoholen inte tar alla krafter av en.

Tänk vad STOLT man känner sej den dagen man märker, att HEJ, vi har 2 lådor öl ståendes hemma som ha funnits här i 2månader och barskåpet fullt =)

och framför allt, det blir BILLIGARE så =P

Alkohol e fan int billigt o i takt med att man kommer neråt i beroendet, desto mera behöver man...

JAg skriver detta för att jag har svårt att säga saker direkt ansikte mot ansikte, som du vet, men jag håller tummar och tår för dej och du är ALLTID välkommen hit på en rehad helg, vi kan spela kort o dricka kaffe ;)

Du kommer alltid att vara som en syster för mej och jag har varit så orolig, men nu kan jag säkert slappna av igen!

Är SÅ GLAD för din skull =)

och om abstinensen eller nått annat blir för starkt, så vet du var jag finns ;)

 


Until Next Time

Fridens

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards