Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av AG Ylander - 16 februari 2011 18:26

Min definition av kärlek... Oj, de va svårare...;

Man kan ju älska olika saker på olika sätt. Materiella ting jag kan säga att jag "älskar"/älskar att göra:

bada bastu, se på film, mysa med älskling, festa, god mat, en bra bok etc...


Kärlek är att känna sej trygg med någon, att kunna skratta, gråta, dela djupaste tankar å tragedier med någon. Kärlek i ett förhållande är att ta hand om varann, leva för varann, kämpa för varann, inte ge upp för den minsta lilla motgång det finns.


Man kan ju älska olika saker på olika sätt. Jag älskar mina djur och mina vänner och så älskar jag såklart Tom.


Att älska ett djur för mej är att få djuret att känna sej trygg och omtyckt av mej. Att jag har regler för djuret och är snäll men bestämd. Zoya är min ögonsten!! Finns ingen härligare hund än henne och hon är ryyysligt "mammig". Inomhus följer hon mej vart ja än går. Ute om vi ska leka med henne å Sweet lämnar hon helst int min sida. Vart ja än är, där e hon precis brevid!! Hon e så gullig, min lilla näsa =)

  Till på det är hon så grymt snäll!! Har nog aldrig gjort något illa sen vi köpte henne, jo i början, men då va hon så grymt ouppfostrad att de int va klokt... Hur tänker folk egentligen som skaffar en stor hund o inte uppfostrar den?? (gäller ju nog även små hundar för den delen =P ) Älskar allt å alla, aldrig elak eller morrar åt nått. Barn är det BÄSTA hon vet =) de värsta hon kan göra är pussa ihjäl dom eller råka knuffa omkull dom, hon e ju ändå rätt stor, å har inte alla gånger riktigt koll på sin kropp =P Lite halvflummig är hon också, kräver egentligen ingenting, helst sku hon ligga inne på soffan o sova, få lite mat, ut å pissa, å sen sova vidare!! Grym mysfaktor på denna dam!!


Att älska en vän är att VISA det också. Ställa upp för vännen när den mår dåligt och behöver stöd. En så liten sak som ett snällt sms kan betyda SÅ mycket!! Som när en av mina bättre vänner mådde så dåligt att h*n måste söka riktigt proffshjälp, och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga eller skriva, så jag skickade ett sms och skrev åt h*n att h*n ska veta att jag finns där när helst det behövs, dag som natt, att jag älskar h*n och att h*n aldrig ska tveka att ta kontakt om det känns så!! Vi har en fin relation, vi talar inte dagligen, men vet om att den andre finns där om det så behövs!!

Har även tråkiga exempel på sådant, tex en som alltid ringer mej och lipar över sitt dåliga liv, taskiga vänner, ingen framtid osv, och då förväntas jag sitta där och lyssna och stötta. Men så ringde jag en gång efter ett MEGA bråk me Tom, ja så fick ja som svar "Jaja, de ordnar sej nog, men du, nu MÅSTE ja gå in på butiken, och jag vill inte prata där, så vi kan ju höras nått" å så fick man luren i örat...

Jag har även en annan vän som jag vet att ja kan ringa till i nöd o lust. Hon VET att om ja ringer å gapar å skriker, de e inte HENNE ja e arg på, om ja ringer å gråter, de e inte HON som sårat mej. Hon är en äkta vän och slagpåse som hon så rart kallar mej också för!! Men de e skönt att ha såna personer.

Sen har ja ju min älskade Sara som ALLTID funnits för mej. Vi har kännt varann sen dagis, och fortfarande har vi en fin kontakt!! Visst har vi bråkat MASSOR, men äkta vänskap kan man jämföra med ett förhållande, man älskar, man hatar, man blir osams men sen blir man sams igen!! Jag har inte ens ord som jag kan beskriva Sara med. Men hon VET, mina känslor utan att ja behöver säga något!


Det vara några exempel. Såklart ja har några nära vänner till som jag kan prata med om allt och som jag älskar över allt annat!!


Kärleken till Tom vet jag inte hur jag riktigt ska beskriva, men jag visste inte att jag ens kunde älska en annan människa så som jag älskar honom!! Det finns liksom inga gränser! Och för varje år som går, så blir den kärleken djupare och djupare. Ingen har fått mej att må så bra, han finns där för mej, i vått o torrt, i nöd och lust tills döden skiljer oss åt, om ens då... Vi har gått igenom SÅ MYCKET under våra 7år och 3 månader tillsammans, att det skulle ta en evighet att skriva ner allt. Men ja tänker inte göra det, eftersom det har ingen med att göra vad som hänt oss!! Dessutom är det otaliga människor som försökt förstöra mellan oss. ja herregud va vi hört mycket. En period sku vi skiljas, sen gick de rykten att JAG varit otrogen, när inte de funkade att få oss ifrån varann så kom de rykten att HAN varit otrogen, nå de funka int heller... Att int folk bara kan ge upp?? Det ska ta MYCKET innan jag ger upp denna kärlek. Ja undrar om de verkligen finns något som kan få oss att gå isär??

Would you die tonight for love?

-Baby join me in death...


Japp, hoppas ni är nöjda med min variation på definition av kärlek =)


puss o kram


   

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards