Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av AG Ylander - 25 februari 2011 12:40

oj... ska man välja EN händelse... nå ja börjar med händelsen när jag och en kompis införskaffade þróttur frá Bakkakoti även kallad Proppen. Meningen var att vi skulle hitta en sommarhäst, hon hade ett gammalt halvblod från förut, så vi sku hitta nått för mej att rida på, detta var 1999 tror ja... Minns inte årtal å datum exakt nu... Nå vi for till Annika Widman å titta på Proppe å så blev det bara att vi köpte honom... Så då va man delägare på en häppe mitt i allt =) Men de e krångligt... De e verkligen ingen höjdare att va delägare me nån som e svårt att kompromissa med... Jag gick lite kurser å annat me honom, tävlade lite också. Sen kom dagen då hon sa att hon inte ville vara nån sponsor på en häst hon knappt petar på mera, så då blev de prat om att ja sku köpa ut henne. MItt i allt ringer hon å säger att "NEj Annika vill inte att du ska ha honom", förstöd ringer ja ti Annika å pratar me henne, men de va inte alls så hon sagt... Nåja, efter MYCKET om å men köper ja ut henne, betalar kontant å tar hästen å flyttar honom till Överby. Känslan va underbar!! Summa sumarum va mina år med min älskade Proppe underbara oftast. Visst kantades de av tragedier emellanåt också, men i det stora hela! Han lärde mej det mesta, han va en underbar personlighet och botade många med hästskräck till att älska dessa ädla djur! Han var en riktigt klippa! Han lugnade mej när ja va stressad, orolig eller nervös. Vi tävlade massor, t.om ett finskt mästerskap när han va 19år =) Vi tävlade dressyr, gick hoppkurs, galoppkurser, galopptävlingar, en å annan uppvisning bla vid islandia inför Ericson Capital Horse Show, tränade dressyr för intruktör, tränade för Palli, Jökull, Olil o Åsa, Sirpa etc. Vi hann med mycket han å jag!! Samt en massa roliga busturer, tex barbacka ute på isen i sund, eller när vi hade töltrace me Geisli å Galsi, Proppe hängde fint me han =P Min lille knöl... Det var med sorg i hjärtat ja sålde tillbaka honom för att fira pesnionärsliv hos Annika igen. Meningen var att ja sku börja träna å tävla Jór, men som bekant sket de sej me honom nu... Just nu ångrar ja att ja nånsin sålde Proppen... han va tryggheten i min tillvaro... menmen... ja har minnena...


  þróttur frá Bakkakoti

e.Vidar frá Vidvik

u.Hatid Bakkakoti

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards