Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av AG Ylander - 27 februari 2011 10:18

som inte har något med följetången att göra   


Bara såååå längtar till tisdag och få fara till Åbo!! Ska bli sååå nice att få komma bort från kobben en vecka å bara få rå om varann!! Ska tillbringa första dagarna o nätterna hos min farmor som bor i Åbo, precis bakom domkyrkan har hon en STOR 3:a där vi har vårt "eget" rum att husera i!! Så då blir de väl att mysa å gå på nån trevlig pub!! Älskar verkligen den staden, ja sku bra kunna tänka mej att bosätta mej i Åbo, de e nog ända storstaden ja sku kunna bo i!! Sen ska vi då till mormor också, å ti Pia å Jan nån natt!! Behöver verkligen komma bort härifrån lite, få en nytändning så att säga!! Darling e helt annorlunda när vi e där än när vi e här hemma, e vi bortresta blir han alltid till denna underbara, härliga man som jag en gång blev förälskad i. Här hemma e han bara stressad och orolig... Sen e de så lugnt å skönt hos fammu!! Även fast de bara e 500m till centrum från henne så e de så lugnt å skönt läge. Inget härjande eller nått alls där!! o så finns de e supermysig pub precis bakom hörnet. Som dessutom har karaoke alla dagar kl.22-> så där brukar vi sitta å ta nån öl å lyssna på lokala förmågor som sjunger     


Bara min rygg nu håller... Den har krashat igen... Morr... borde verkligen börja fundera på att byta yrke tror ja bestämt... Ja älskar ju verkligen jobbet, men när inte kroppen håller *morr*


Stort tack iaf till Maria å Sonja som kommer hit å bo å håller ställningarna medans vi e borta!! Kommer att bli den underbaraste veckan på lääänge tror ja bestämt!! Iaf så ser ja fram emot det. Slippa denna kobbe ett tag, börjar vara lite trångt här just nu. Vet int om de beror på mej eller vad, men de känns lite... ja... Nåväl, ska bli skönt att komma bort iaf!!

  vy från farmors balkong!!

  å så åt andra hållet =) Tagna januari 2010 när vi va dit på en snabbvisit. Älskar att vara där (tjatar, ja vet...)


Nu ska ja just lägga igång kaffe och invänta Maria. Hon sku komma å se bara hur allt funkar här (bykmaskin, bastu etc) å var vi förvarar hund å kattmat å sånt! Hoppas dom gillar att bo på landet en vecka bara =) Men de tror ja nog!! Här kommer man undan varann å behöver int va upp i varann helahela tiden om man int vill!! Denna lösning var nog absolut underbar, vi behöver int oroa oss för hundar, katter, hästar eller nått!! Betydligt smidigare än om nån sku måsta komma hit flera gånger om dagen för att mata å rasta djuren!! Dessutom bor Maria i hammarland, så de sku bli ett jäklans körande hela tiden, så lika bra att dom bor här!!


Nu ska ja sluta nojsa om allt å gå å göra nått vettigt. Håller på å byker för fulla mugga nu medans älskling e på jobb, men han borde va på väg hemåt snart också!!


Puss å Kram

 

Av AG Ylander - 27 februari 2011 09:56

alltså dehär me olika religioner odyl e lite förvirrande tycker jag... "Alla" undrar om ja e religiös eftersom mina föräldrar e präster, men för dom som inte visste:


ALLA SOM E DÖPTA ÄR KRISTNA!!! sen huruvida man e religiös eller nä e liksom upp till var och en.


Jag är inte en sån som sitter hemma å ber till Gud och är hysteriskt. Nejdå. Int ens fast mina föräldrar är kyrkans arbetare och Tom har jobbat som kyrkvaktmästare, vilket jag också har gjort. Jag tillhör den evangelisk-lutherska kyrkan. Jag tror inte på att det sitter en liten gråhårig gubbe i himlen och bestämmer över allt. För om det fanns en Gud, då skulle det väl inte finnas sväl å krig heller?? Däremot tror ja på att det finns en högre makt. Något som vi inte vet så mycket om. Jag tror också på ett liv efter döden, ja menar, vi kan väl inte bara försvinna sådär bara när vi dör?? Själen måste väl vandra vidare?? att vi återföds som någon/något annat.


Men kyrkan är mysig att gå till!! I synnerhet på julen med alla tända ljus. Midnattsmässor å ljusmässor är riktigt mysiga att besöka!! De e så stämmningsfullt på något sätt!! Sen tycker ja att de e härligt att lyssna på orgelmusik!! I synnerhet om kantorn verkligen KAN spela och river av ett mäktigt, dystert stycke med mycket bas, tex.phantom of the opera!!


  Åbo domkyrka på julen. Den kyrkan är otroligt vacker!! Så om DU nånsin är till Åbo så rekomenderar jag varmt att fara och besöka denna byggnad, även om man inte är som så kyrkintresserad, den är jättemäktig att vandra runt i!! Jag är även döpt där =)


  Eckerö Kyrka på julen!! Här har jag tillbringat måååånga stunder i mitt liv =) Här är jag även konfirmerad och vigd!!


Vet inte riktigt vad jag mera ska berätta om min tro... SÅ detta får helt enkelt duga!!


Puss o Kram


 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards