Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

The continuation...

Av AG Ylander - 6 maj 2013 12:43

Lördagen jobbade jag, men de går så snabbt o smidigt just nu på gården att det nästan är "löjligt" men ja passar på att njuta, snart börjar väl kalvningsrumban å DÅ lär det bli mera... Så att ja just nu mjölkar på 30-40min så stör mej inte alls =)

Sen for vi ut på tur, pigga hästar o glada ryttare! Skrattade gott åt Jennifer som mitt i allt började gnata

"Ja vill galoppa, KAN vi galoppa, nu VILL JA FAKTISKT GALOPPA!!"

"jajajaaa, vi galopperar då!!" tyckte jag

Å galoppera fick hon!! Tusans vilken fart de två små L:en fick upp (Laufa o Litla) för Jenny haka ju på hon också =P Har märkt att Litla vill INTE ligga först, men hon trivs bra o får en TUSANS fart när hon e jämnsides med någon!!


På söndagen sen tog vi lite sovmorgon först, Tom va med svågern till Sverige på lördagen så han va rätt trött o sliten när han kom hem. Tror vår kväll slutade vid 22.30 på lördagen =P

Sen for vi ut på ritt allihopa! Jag, Jenny, Jennifer, Corinne, Petra o Fanny =) 6 glada ryttare med 6 pigga icelandic power ponies =) Ja misstänker nog att hästarna hade ABSOLUT lika roligt som oss =) Red riddarklint runt o till Solbacka. Återigen tog vi en rask galopp o nu tände Laufan till på allvar!! JÖSSES vilken acceleration de fanns i den där lilla hästen... Ja kände riktigt hur ja for bakåt, fötterna nästan igenom stigbyglarna o så höll ja mej kramaktigt i manen medans hon matade på =P De va need for speed BIG TIME!! E de något isisar lärt mej, så e de att man ska ALDRIG underskatta en liten islandshäst!! PUNKT!!

Sen märkte vi en annan gullig sak! Nu när Litla o Laufa varit åtskilda ett tag, så varje gång Litla träffar henne igen står hon riktigt o myyyyyser å småhörrar åt Löövet =) Gullisarna =) Sen vill både Litla o Ljufa gå så nära Löövet som möjligt när vi e ut =P Ja tror Löövet e lite BFF med alla jag =) Men hon e en sån bra häst på det viset, hon e lugn o trygg o stabil! Hon e inte rädd av sej för nått o hon e jämnlik mot resten av flocken! Hon går undan för ledaren o håller sej lite för sej själv!

Min fina fina Löffe ♥

Avslutade dagen med fika vid stallet i solen här på Tallkulla!! Så underbart varmt o skönt minuset va väl alla myror då...

       

Vår stallhund e tillbaka igen också =)

 

Tre ytterst trötta hästar njuter av solen =)


Idag har jag varit nu till Cityläkarna! Fick ingen som helst hjälp på hälsocentralen sist ja va dit så då efter att vi kom på att ja jobbar för LR alltså ska till CL så for ja dit.

Idag träffade jag läkaren. Hon klämde o kände, drog, peta o påta. Så tog ja ett gäng blodprov o imorgon ska ja o röntga handen o nacken... Nu börjar det ju faktiskt HÄNDA nått!! Skönt!!


Nu iväg på work. Börjar i ena ändan på gård 1 å far sen o fortsätter på gård 2!


Until Next Time

Fridens

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards