Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Så var det med den saken ;)

Av AG Ylander - 23 maj 2013 17:21

i går var det en rätt späckad eftermiddag! Kastrering-besiktning-vaccinering men allt gick bra o sen kasta vi ut Glasse o Flugar i hagen o OJ vad dom njööööt =) Jessus dom burna på som dårar =P Även att lillemannen va o kände på trådarna ;) Vi stod o tittade när han åt under tråden o tänkte att men va tusan, borde han inte få stöt snart, men pannluggen isolerade såpass bra, men sen ett tu tre så va inte pannluggen där mera så då sa de SPRAK o båda FLÖG iväg =P Sen stod de mitt i hagen o såg chockade ut =P Nå, bra de så behöver ja inte vara rätt för att ha någe rymlingar här ;)

Sen for både Ljufa o Freyr åt varsina håll på bete =( USCH va tomt de blev här nu *gråter* Laufa står nere i Brusta med resten av gänget också så just nu e de bara Flugis o Glasse här på backen, men sen när dom far bort så SEN lär de ju bli tomt =P Men bra tillika så får betena vila o växa upp i lugn o ro samt att de ska bli skönt att få vinterhagen uppröjd, mockad, städad o sen så gräs dit också! Bara pojkarna försvinner därifrån så ;)

Laufa har det nog riktigt bra hon med Somi o company! Birta o hon ha e lite BFF:s, dom e båda lite outsiders så då tyr de sej till varann =) Härligt så att ingen är helt utstött o ensam!

Min kära make fick för sej igår kväll att börja möblera om också =P MItt i allt! Så nu ser köket ut såhär:

 

Ja, eller bordet står mot väggen till höger nu såklart då! Men de blev riktigt bra! Köket blev liksom större o luftigare =)


Det jag irriterar mej mest på just nu är att jag inte KAN göra allt jag vill pga smärtan... Imorse igen så domnade händerna bort EFTER ja stigit upp o tagit av mej skyddena... Dessutom skulle läkaren ringa mej i TISDAGS om röntgenresultaten men tror ni hon gjort det då?? NÄÄÄ, just det!! Skulle ju hemskt gärna vilja börja få veta va fan som felas!! HATAR denna ovisshet...

Sen vet nog alla som bor på landet på en gård med hästar odyl hur mycket det är som BORDE göras, men när de inga går alla gånger... Blir så frustrerad och tror ni man kan be om hjälp då?? Nä, såklart inte... KAN SJÄLV!!! Sen står man där men tårarna rinnande pga smärtan i kroppen bara för att man INTE KAN be om hjälp...

Det skönaste jag vet, är när någon ser att jag har ont och tar kommandot, typ säger:
"Nej, AG, sätt dej ner en stund så gör JAG detta"

och gör det trots att jag börjar påttra och opponera mej! Sånt uppskattas verkligen =)

Jag BORDE:

* Mocka ur sommarhagen det som de lämnat efter sej nu

* Påbörja mockningen i vinterhagen

* Städa bort gammalt ensilageplast och höbalsnät

* Byta ut trådar i sommarhagen


Fast å andra sidan så finns det ALLTID något att göra på en gård... Men när kroppen säger stopp... Sen fortsätter man tjosa på ändå å härja o ha sej, FAST det tar ont o sen gnäller man över det igen... Aja, de e aldrig bra!


Just nu:

 


Nä, men om man sku nu ta o börja med lite mat iaf så ser vi sen vad som händer!

Until Next Time

Fridens

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards