Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av AG Ylander - 21 augusti 2013 14:07

Ja, så är det! Allt kan ju faktiskt vara värre!!

Det blev vårt motto i måndags =P

Vi börjar på morgonen:

Skulle ringa o väcka Corinne, första samtalet tryckte hon bort, andra gången svarar hon. Väl i stan så står snutarna på en paralellgata med henne när hon väntar på mej, nå, frid o fröjd! Väl nere i hamnen så ställer vi oss i en kö, det trögar o trögar, flera börjar stiga ur bilarna o undra vad som händer. Vi byter kö, där får vi veta att Viking Lines datasystem krashat... Nåja, de tar sin lilla tid såklart men efter sin tid så får vi biljetterna å kör ombord.

Den resan går smärtfritt...

Väl på svenska sidan så visar det sej att Corinne har fel billaddare i bilen, alltså e hon strömlös o min telefon funkar inte där. Dessutom har Iphonen ju ultra mega super micro size simkort så de går inte ens att byta telefon. Hittar en bensinmack där C ska tanka, då vill ingen av automaterna ta emot kortet... Efter mycket om o men fixas den ena automaten, vi får tanka o åker vidare efter att fått i oss 2 korv me bröd.

Hittar ett köpcenter där vi traskar omkring ett tag för att slå ihjäl lite tid. Fortsätter vår resa mot Enköping(??) och Gröna Gången...

Till saken hör nu att vi e helt borttappade med vår vägbeskrivning! Nåja, hittar en OKQ8 mack dit vi stannar o ber om hjälp. Får en fin urskriven karta som dom ritat i vägen åt oss. Glada i hågen fortsätter vi resan!!

Väl på motorvägen så missar vi en avfart... Det märker vi dock senare såklart. Kör o kör o ett tu tre ropar C

"MEHH, DÄR står de en stor skylt Gröna Gången!!"

Fortsätter en bit till tills vi hittar ett ställe där vi kan byta sida på motorvägen. Kör förbi det igen, ser min älskade häst ut till motorvägen... Tar någon avfart, villar omkring lite i en stad... Nåja, vi kommer ut på motorvägen igen och nu tar vi av på avfarten. Vi ska följga väg 55. Mitt i allt kommer en korsning när det visar vägg 55 åt vänster, men på ingen av vägbeskrivningarna står det nått om en sväng.... Nå, vi svänger! Kör vilse... nästa gång kör vi förbi den korsningen... Båda e lite halvsura vid detta laget! Mitt i allt ser vi, EN KYRKA!!! Janåmen, då hittar vi ju ända fram.

Lastar hästen och far iväg igen mot Norrtälje!!

Missar en avfart, men ingen reagerar någe mera på det så vi hittar ett Ö&B, Coop, ICA o allt va de fanns.

Stannar o handlar.

Far iväg igen o kör tillbaka, ser avfarten vi missat. Tar den o allt e frid o fröjd!!

Vi e på väg ner mot kapellskär och i GOD tid =) Vi e ju jestabåda en halvtimme före i hamnen!! Fint detta =)

Även Laufa e nöjd o glad i släpet!

 

Nåväl, nu e vi på bättre humör båda två å pladdrar på som vanligt. Ett tag där va vi lika sura så då satt vi bara tyst o tjurade ;)

Kommer ner till hamnen.

Allt stängt o förbommat

Inte en enda bil...

Tänkte att Nåhh, vi hade väl fel på tiden då, att den går 21 eller nått!! En bil till kommer dit, ett par tyskar som bilar runt i norden, vi står å diskuterar me dem en stund. Efter ett tag tycker vi nog att detta börjar bli konstigt så C o ja går upp till terminalen för att höra när båten eg går!

"Den gick kl.19 Höstturlistan började idag!"

Säger den vänlige mannen i cafet...

DÅ kände jag hur hjärtat sjönk...

Aja, vad göra nu då?? Fanns inte så mkt annat än vända om o fara till Marica! Sagt o gjort, vi vänder å jag kör till Lohärad! Väl framme söker vi upp Marica o hon ser ju definitivt förvånad ut att se oss där =P

"Jahaa, va det idag ni skulle komma?? Nej vänta lite här nu, ni ska ju inte alls vara här va??"

"Njeee, vi e liksom akterseglade" svarade C =P

När jag ringer Tom från M:s telefon svarar han med orden

"Hej, jaha du, det gick såhär nu..."

För han förstod ju direkt när de ringde från M:s telefon att de var jag och att vi missat båten...

Nåja, vi blir bjudna på värsta, fina grillmiddagen och Laufa får installera sej i en box med sitt hönät. Vi sitter uppe ganska länge o diskuterar allt mellan himmel o jord. Riktigt nice =) Somnar ganska fort sen.

Jag vaknar när familjen Westerholm börjar stöka på på morgonen, Marica e in i rummet en gång o WIlma två. C bara sover hon ;) E de nått hon e bra på e de SOVA, ja e avundsjuk!!

Jag ger upp efter en stund o stigen upp jag med o lägger igång kaffe, så vi sitter o äter frukost o dricker kaffe där M o jag. Sen går ja en promenad med Laufa, som nog sovit riktigt gott hon med =)

Efter ett tag går vi ut i stallet så får jag henne skodd.

Går å väcker C också, hon hade stängt av larmet på min telefon o sovit vidare ;)

 

Sen va de bara att lasta Laufa o fara mot hamnen.

EGENTLIGEN hade vi de ju hur bra som helst!! De va säkert nån mening med att vi sku missa båten. Nu fick vi ju fin middag med trevlig samvaro o gott att dricka! En pratstund med M om allt o inget halva natten o så fick jag hästen skodd! Så inte gick det ju någon nöd på oss inte =) Vad hjälper det att lipa, inte slapp vi ju hem snabbare för det heller ;)

Men känslan när han sa att båten gått, den va hemsk...

Kände riktigt hur hjärtat sjönk o ja kände mej helt tom, nedstämd, ledsen o förtvivlad...

Men vad hjälper det??

 

Så då var vi hemma istället kl.16 igår men en nyskodd häst =)

Men nog är det skönt att ha henne hemma nog!! När jag hämtade henne ur hagen så ropade ja på henne o hon kom raskt knatade mej i möte med öronen fram å huvudet högt =) Mitt älskade skrutt ♥ Och JÖSSES va hon tappade hjärnan när ja släppte ut henne med Ljufa o Freja =P Brallade, bockade, fes o sprutade iväg i 190! Jag försökte förklara åt henne att gravida kvinnor inte ska bete sej på det viset men hon bara ignorerade mej på det planet ;) Var säkert skönt efter en lång resa o natt på box att få sträcka ut i hagen =)

 

Älskade lille skruttan =) Så skönt det var att se henne igen ♥

Nu vill jag bara att dessa två veckor ska gå FORT så ja får rida henne igen =)

Men nu e de bantning som gäller ;) En viss fröken har nog haft det lite FÖR bra i sverige ;)


Slutet gott allting gott

Ljufa var ÖVERLYCKLIG att ha sitt Lööv hemma igen =) Oj va dom stod lääänge o klia, fnula o pilla på varann =P Sötnötterna =)


 inget ont som inte har nått gott med sej!!


Until Next Time

Fridens
 ♥

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards