Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Dag 22: Någonting som gör mig upprörd

Av AG Ylander - 23 augusti 2012 10:43

Jaaaa, det är nog en hel del som gör mej mer eller mindre upprörd på olika plan... Men det har vi väl alla??

Men en sak ja kommer på direkt såhär som gör mej förbannad är att bli tagen förgiven!! ja absolut AVSKYR det =( de e lätt att man blir sån, ja vet det själv. Tex just i ett långt förhållande är de lätt att man tar varann förgivna, den andre ha ju varit där hela tiden, den kommer nog alltid att vara där o fortsättningen med! Men det är faktiskt värre när vänner tar en förgivet! Jag känner att jag alltid är tvungen att släppa allt å fara och om ja säger att ja behöver en stund på mej att tex.vakna, dricka kaffe eller nått sånt, då blir de livat... Det känns som att folk inte tror att man har ett liv bara för att man är arbetslös! Men ja gillar att planera mina dagar ändå. Dessutom MÅSTE jag göra det... Ja sitter här ute med dåliga bussförbindelser o ska ja bil att ja måste fara nånstans så måste ja veta dagen före så ja kan fara med Tom på morgonen å ta bilen. Vi har ju bara en brummbrumm...

Jag blir även upprörd av visst skitsnack!! Prata skit om mej, hur mkt ni bara vill, orkar o kan, men GE FAN i mina nära o kära!! Ett ont ord om Tom, mina föräldrar eller närmaste vänner får mej att se RÖTT o då e du inte mkt värd i mina ögon. Det fick H en gång bevis på när han skull börja snacka skit om Sara åt mej, men ja gjorde nog väldigt klart för honom att de inte är värt något!! Ska HAN försöka berätta nått om HENNE åt MEJ?? Ja ha kännt henne i... *funderar* typ 23år... Nää, de gick inte hem!!

Vissa påståenden gör mej skitförbannad också!! Som att jag inte skulle ta hand om mina djur... HERRGUD!! ALLA vet, att hur vi än haft det, hur nersupna vi än må ha varit, så ha djuren ALLTID haft det dom behöver!! Ja lever för mina hästar o hundar! Ja, katterna e ju också med på ett hörn, men för mej så är dom såpass mkt mer självstädiga o kräver inte lika mkt som hundarna ;) Så ja går nog över glödande kol och döda lik för mina djur och det finns flera som sett tex nu med Laufa o Freyr positiva resultat i deras mående! Så då kan ja ju inte ta hand om dem alltför illa!! Däremot folk som bara skaffar djur men inte tar ansvar för dem gör mej rabiat!! Det är ju trots allt DU som valt djuret, inte djuret som valt dej. Då är det på DITT ansvar att ta hand om ditt djur på bästa möjliga sätt!! Ja misstänker att det som kan göra vissa lite sura e ju att man ser inte upp hit på gården nerifrån vägen, du måste upp hit å vända för att se hur hästarna o hundarna har det ;) Det är sånt sen som leder till nyfikna frågor å påståenden!! Aja, men mår ni bättre av det så be my guests!! Annars e de ju bara att komma hit då om ni vill tryna!! Säg till bara, ja bjuder på kaffe ;) För jag har INGET att dölja! Hästägarna o hundarnas uppfödare är mkr nöjda med djuren, det räcker för mej! Sen vad vissa pippinetta fjollor tycker så e deras bekymmer. MEN, om det är djurplågeri att INTE stödutfodra i augusti, INTE ha täcken på från september o låta hästn stå ute i regn på sommaren, så är det nog inte bara jag som är djurplågare ;)

Så sånt som gör mj pissed off är alltså skitsnack, påståenden o lögner om

Tom mor o far mina närmaste vänner min djur

 

Sen e de ju SJÄLVKLART att ja reagerar negativt när/om jag läser om barn som far illa! Det säger ju sej självt!! Där är det ju lite samma som med djur, ett litet barn kan inte försvara sej själv utan litar på dej som förälder/närastånde att vara dess röst! Dock har vi inte egna, och vissa kommentarer kan såra, som när en sa åt Tom att "ja, va glada så länge ni INTE har barn" men det är ju liksom inte självvalt! Vi har int valt att vara barnlösa, vi är bara inte såpass lycklig lottade som vissa att jag blir bara gravid sådär utan större ansträngningar! Var/hos vem felet sen ligger vet vi inte...

 

puss o kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards