Queen-Of-Darkness

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Dag 25: En första gång

Av AG Ylander - 26 augusti 2012 19:50

jaaahaaaa, en första gång för vad??? *funderar* JA, min första TÄVLING!!


Första tävlingen med Throttur som jag någonsin var med i var Åländska Mästerskapen i lätt fyrgång senior! På den tiden var det ju alltså MÅSSOR med tävlande ekipage! Inte alls så som det är numera med knappt 15 ekipage =( Men iaf, tillbaka till berättelsen!!

Catta agerade chaffis å mentor, de var nog lika bra, jag var så nervös att ja absolut kunde ha DÖTT... Tror det gick 1pkt cigg på typ 1 timme eller nått sånt... Throttur o jag hade ju rätt nyligen lärt oss tölta tex(JAG hade lärt mej, HAN kunde nog redan =P )

Dags för uttagningar, ja gick igenom programmet om o om o om igen i mitt huvuvd. Livrädd att glömma bort något! Då kan ja ju bara berätta, att islandshästtävlingar är mkt enklare så till vida, än någon hopptävling eller dressyr, att du behöver bara komma ihåg att hälsa på domaren å var du ska byta gångart, vilket är mitt på kortsidan! 1 varv tölt, 1 varv trav, ½ varv skritt å 1 varv galopp. Svårare än så är det inte. Nåja, ja red in på banan å gjorde det jag skulle iaf! Fick poängen upplästa och de lät ju helt bra! Minns inte mera vad jag fick, men ja va nöjd!! I pausen gick jag o min hejarklack (Catta, Emma o Elin om ja inte minns helt fel) för att titta på resultatlistorna å fika, hör å häpna, jag hade kommit med i A-FINAL!!!! Jösses anamma!! OJ va överraskade vi blev o ja blev igen så nervös att ja kunde ha spytt... Herregud!! Rida FINAL!??! JAG???? Mamma mia... I finalerna rider man flera på banan å på speakerns kommando. Aja, de va bara å ta hand om hästen för natten o åka hem själv å försöka sova lite! Finaldags var på söndagen, Throttur hade nog sovit gott på travbanan å ja va sååå nervös att hohoh...

Finaldags, nervös så ja skakade, minns inte vilken i ordningen ja va in på banan men vi va 5 eller 6 ekipage iaf! Så var det bara att sätta igång att rida!! Jättekul var det o vi körde så det rykte!! OJ va pigg min häst blev med flera andra isisar brevid sej på banan =P När finalen väl var färdigt riden så samlades alla ekipagen utanför banan för utrustningskontroll samt att poängen skulle räknas ihop. När allt va kollat å räknat så började det ropas in placeringar så vi satt upp alla igen då. På femte plats... På fjärde plats... På tredje plats... Anna-Greta och Throttur!! WHAT????? JAG??? TREA???? Ja blev fundersam när ja varken va 5:a eller 4:a redan, 3:a va ju så mkt bättre än ja nånsin kunnat ens hoppas på!! Catta stog vid prisutdelningen med tårarna rinnande "Nu lipar jag för din skul AG" å då började även jag lipa =P

Visst, de var lätt 4 gång o ja kom trea, men ja hade nog aldrig ens kunnat DRÖMMA om att de sku gå så bra!! Den fina vita rosetten hänger på min vägg än i dagens läge!! Det var en dag jag aldrig kommer att glömma =)

 

Bilden är dock från V1 några år senare. Har inga bilder från första tävlingen på datorn så...


puss o kram

 

och så dagens:


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AG Ylander - 29 oktober 2015 13:22

HERREGUD va länge sen ja skrivit nått här... Aja, ha väl inte haft den lättaste preioden ett tag så...   27/7 konstaterades att fostret slutat utvecklas i v.6... 31/7 till sjukhuset för förberedelser av medicinsk abort 2/8 in å göra medicinsk...

Av AG Ylander - 22 juli 2015 14:20

Ja vad kan man annat säga?? Sist ja skrev va i typ april =P  Ni som kanske hängt med så vet att mitt liv varit gaaaanska så hektiskt den senaste tiden. Den störtsta chocken of them all kom för några veckor sedan när de visade sej att ja var gravid....

Av AG Ylander - 15 april 2015 16:16

Ojsan oj vad inaktiv ja varit här då =P  Men mitt liv har minst sagt varit myyycket rörigt ett tag här nu. Gjorde ju inte saken bättre att min mor pratar om att sälja Pargas, MITT pargas, enda stället ja får sinnesro på å där ja riktigt känner mej ...

Av AG Ylander - 20 januari 2015 15:34

Efter att ha varit i Karis nästan en vecka o blivit bortskämd så e man hemma igen å blir bortskämd här med ;) Janne kockar, byker, pysslar, plockar å donar! Men ja klagar inte!! Absolut inte =P    Det som däremot tar lite hårt på mej är när folk ...

Av AG Ylander - 14 januari 2015 16:03

... Vi gav det ännu ett försök. Men var det för att VI ville eller för att "alla andra" tyckte att "Jamen klart ni ska försöka"? Ja vet inte riktigt. Men de gick ändå inte vägen. Så snart hör man till statistiken av människor med kraschat äktenskap å...

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards