Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av AG Ylander - 5 mars 2013 21:19

Fast ja undrade här vad Petra höll på å stressa med inför Reynir kursen, hade helt för mej att den va om typ 2veckor, så döm om min förvåning när det visade sej att den e NU I HELGEN!!! SHIT!!! Måste hårdträna nu då en par dagar =P Med början imorgon!

Nåja, vi fick ju inte SÅ mkt hemläxa egentligen, vi ska hitta energin och go'et i varandra, vi ska lyfta fram varandras självförtroende och VÅGA utmana oss själva, jag ska utmana mej och hästen, jag ska VÅGA rida, VÅGA kräva, VÅGA VÅGA VÅGA, det var min hemläxa och jag tycker det går riktigt bra med det faktiskt =) jag har börjat känna att jag blivit tuffare liksom, vågar vara lite mera "på" henne o kräva, för när jag kräver och Laufa klarar så ser man på henne hur nöjd hon e när hon får känna sej duktig =) och hon gör ju verkligen allt för en den lille hästen! Fast hon e trött, svetten rinner men så FORT man begär något av henne så gör hon sitt yttersta för att vara till lags! Ja, såvida hon accepterat DEJ som sitter på ryggen då såklart ;)

 

 

 

Samling vid oasen idag =)

Det är en sak jag tycker är så intressant, att iakta hästarna, studera democh deras språk! Just vid såna härna tillfällen som vid vattenpåfyllning eller matning så ser man så tydligt skillnaden på kroppsspråket på ranghöga och låga hästar! Superintressant =) Man lär sej massor bara av att titta och studera dem =)

Freyr är högst i rang, han dricker först eller tar den första högen med mat (nu har dom fri tillgång)

Ljúfa är nästa, hon har svårt att acceptera att Freyr är högre i rang ibland och utmanar honom, han är tålmodig med till sist måste hon sättas på plats, så fort han sagt åt henne så flyger hon på något av de andra ranglåga hästarna, vem som nu råkar vara närmast, ungefär som att på något sätt måsta visa sin position "Fine om han sa åt mej men jag är högre än DEJ" när det gäller de andra stona behöver Freyr bara vika bak ett öra eller kasta en blick så backar de snällt och väntar på sin tur.

När Freyr o Ljúfa är klara så går Laufa dit, samtidigt kommer Litla och Aleiga, Laufa surar till mot dem först, men efter en stund när de visat henne att "vi ÄR lägre i rang än dej, snälla får vi också komma dit" så får dom också komma fram å så står alla tre och dricker i lugnan ro.

Dom har verkligen olika sätt att förmedla! Det är ju genom att studera hur hästarna pratar med varann som vi människor sen vet hur VI ska prata med dem!

Jag kan stå hur länge som helst nästan och bara iakta dem =) Dessutom är de ju så vackra att se på också ;)

Vad vore livet utan hästar?? GUD så tråkigt =)

 

Until Next Time

Fridens


 

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards