Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under augusti 2012

Av AG Ylander - 14 augusti 2012 23:38

Hur mkt du sårar mej med ditt beteende?? Hur ont de gör i mej när jag inte vet över huvudtaget VAD som är fel?? VAR de kracklar?? Varför du dissar mej?? Ärligt, jag trodde efter alla år vi känt varandra, efter alla duster vi haft, att vi kunde PRATA med varann!! Ja ha ju bett dej, gång på gång på gång, att SÄG när de är något som är fel, berätta vad jag gjort, så kan jag be om ursäkt, eller göra om det så det blir bättre! Jag har inte en möjlighet att ens kunna be om ursäkt eller gottgöra något när jag inte får VETA VAD det handlar om!! Inget blir bättre av att man ignorerar saker o ting. Tyvärr så försvinner inte bekymren hur gärna man än skulle vilja det. Jag trodde att du var nöjd med tillvaron och erbjudandet jag gav dej, men tydligen var det inte något för dej eftersom du bara struntade i det. Det kände jag att var fel mot MEJ, att bara strunta i mej o inte berätta att du inte tänkte fortsätta utan du valde att helt dissa det... Jag känner mej otroligt sårad, ledsen och åsidosatt.. Ersatt av någon som tydligen passar dej bättre då, för det känns som jag inte då platsar int i ditt liv mera... Eller?? SNÄLLA ja ber dej, om du känner igen dej i detta jag skriver, ta kontakt med mej så vi kan reda ut saker o ting! Vi behöver inte umgås mera, vi behöver inte ens höras av om det är det du vill, ha bort mej ur ditt liv, men jag vill iaf få VETA vad jag gjort!! Ge mej nu iaf en CHANS att förklara mej, be om ursäkt, ställa allt tillrätta!! Varje gång jag läser på FB (bara som ex nu) om hur roligt du haft med dina finaste vänner, så dör en liten bit av mej bort... Inser du inte vad du gör åt mej?? Det går inte en dag utan att jag tänker, grubblar, funderar o undrar på dej o vad som hänt... RIKTIGA äkta vänner växer inte på träd, men emellanåt känns det som mitt bestånd av de pålitliga vännerna bara minskar... Jag vet att jag helt garanterat gör en MASSA fel. Uttrycker mej klumpigt, sårar omedvetet, beter mej på fel sätt utan att tänka på det, men jag KAN ju inte VETA om ingen säger något!! Allra bäst är ju att köra med öppen dialog, säga till DIREKT på en gång om man upplever att man blir orättvist behandlad, att någon gör fel mot en! Jag tål nog att säga åt, det borde du veta vid det här laget, så länge som vi känt varann..

För jag orkar inte vara dissad hur länge som helst...

Om du väljer, trots mina försök att ta kontakt, att unvika o dissa mej, så är det inte sagt att JAG sen tar emot DIG mera tillbaka in i MITT liv igen. För jag har känslor jag med, känslor som är extremt sårade nu...

Jag trodde att äkta vänskap är något som ska vara ömsesidigt. Att de ska vara på lika villkor... Men jag kan ju bara berätta att det nog finns en par i min ungängeskrets som är såna som tar kontakt när det passar DEM. När DE är ensamma o inte har någon annan att umgås med, då ringer dom mej och om JAG inte har tid just exakt DÅ, nej sinni då blir de ett sjujäklans liv i luckan. Men när JAG hör av mej och vill umågs, nej då e de fritt fram att ignorera eller bara inte ha tid. Då e ni minsann väääldigt upptagna med en massa annat... Det värsta med det hela är ju sen när ni verkar tro att inte sanningen kommer fram! Tex säg nu att jag bjudit över Karin på fika på tisdag, först tackar hon ja, sen sms:ar hon mej nån timme före utsatt tid att hon inte kan komma pga magsjuka. Senare på eftermiddagen ringer Lisa mej bara för att prata skit o nämner i förbigående att Karins bil stått hos Erik i flera timmar... När jag sen ifrågasätter Karins beteende o varför hon ljugit för mej så blir de ett himla hallå och sen ett tu tre så blir JAG the-bad-guy... Aja, de e inte alltid lätt att förstå sej på...

Nu blir texten liten som att jag blir offret jämt å ståndigt, nu är inte det fallet, men det bara råkade bli sej på detta viset skrivet!! Just nu mår ja SKIT pga ovissheten. Jag vill bara få veta VAD jag gjort fel och VARFÖR det är okej att ignorera mej mitt i allt, efter allt ja gjort för dej =(

Tack o lov att jag trots allt har den bästa vän jag någonsin kunde tänkas ha. DU är absolut mitt allt och jag älskar dej mest av allt på denna jord! Du bevisar för mej gång på gång på gång att du faktiskt finns för mej, i vått och torrt, i nöd och lust, i glädje och sorg. Tack min underbara älskade Tom♥ Av alla mina närmaste vänner så är du den som står mej allra närmast. Du är inte "bara" min make och älskade, du är min bästa vän, tvillingsjäl, du är min verkliga själsfrände och partner-in-crime ♥ Jag älskar och respekterar dej högaktningsfullt på alla sätt å vis. Jag gör ALLT för dej och vet att du skulle göra ALLT för mej. Jag lever endast för dej. Du är det bästa som finns och det finaste som nånsin hänt mej!! ♥♥♥

 


Dagens:


 

Jag måste ju bara instämme i det där ^


 


puss o kram

God Natt

 

Av AG Ylander - 14 augusti 2012 09:11

ojsan... Jaaa, min allra högsta dröm e ju såklart att mina nära o kära ska få vara friska o må bra mååånga år till! Samt att ja ska få leva resten av mitt liv med Tom♥ eftersom det för mej är helt otänkbart att leva med någon annan. SKulle vi av nån anledning skilja oss så sku ja leva ensam resten av livet. PUNKT.

Men för att få sväva iväg i mina drömmars land lite:

Drömmer ju såklart (som de flesta andra) om den STORA lottovinsten ;) Då skull jag göra oss skuldfria, köpa loss denna gård men totalrenovera ALLT, hus, stall, garage etc. Köpa mej en RIKTIGT topp tävlingshäst med kapacitet att komma hur långt som helst med, ni vet, en sån man får 9:or o 10:or med för alla gångarter ;) Men medans huset renoveras skulle jag ta min älskling o fara på en resa lite hit och dit runt i världen, bo på 5-7 stjärniga hotell o bara svulla i lyx!! Stallets o husets ritningar har ja ju redan i huvudet så ja vet precis hur ja vill ha det ;) ni vet, spaavdelning med bla bastu, bubbelpool o rubbet. Jag skulle köpa oss en fin båt, bara för att Tom♥ älskar att vara på havet och jag gillar det också för den delen. Väl hemkomna sen med huset o stallet nyrenoverat, tillbyggt o fixat så skulle ja ändå investera också i några snälla, lugna, mommohästar till och ha lite turridning här i området, Laufa o Freyr skulle NATURLIGTVIS finnas kvar, dom försvinner inte i första taget från mej ;) OCH så skulle jag naturligtvis SHOPPA!! Kläder, skor, accessoarer, ta med mej mina närmaste tjejer på en lyxweekend nånstans, och förståss en resa till Island är ett MÅSTE!!


 


Nådåså, då har mina drömmar å fantasier fått skena iväg lite igen då ;) Men hey, you´ve gotta have a dream!!


puss o kram

 

Av AG Ylander - 13 augusti 2012 23:04

Undrar om ja sku behöva igen någe mediciner som skulle stabilisera mitt humör lite... Att kastas mellan djupaste hopplösheten till största glädje ner till dystraste mörkret igen inom loppet av nån timme börjar bli rätt jobbigt... Aja, men de e så som det kan vara... Känner mej inte någe deprimerad heller!! Eller ja, en tomhet känner jag, men det är det alltid efter vi haft Pia o Jan ♥ på besök å sen ha de åkt...

Diskussionsämnet depression är ganska intressant!! Ja menar, ALLA kan säga att "uuu ja känner mej lite nere å deppig" Men fram tills dess, att du inte behövt medicinras pga depression, så vet du INTE vad en riktig depression innebär!! De e kalla fakta! Jag vet vad det innebär, ja var medicinerad mot det i 3-4år, man märkte direkt skillnaden på mej om ja inte tagit mina "happytabs" eller om ja gjort det. De va inget skoj, att måsta viga sitt liv åt mediciner, vilket jag än idag gjort... En kompis till mej sa ganska bra en gång när hon fått cipralex utskrivet men inte hämtat ut det:

"jan vet inte om jag VILL hämta ut dem, för sen om ja äter dem o känner glädje, hur ska ja veta om det är ÄKTA glädje jag känner eller om det är pga medicinerna!??!"

När man är deprimerad betyder det att hjärnan inte producerar det ämnet som vi behöver för att känna glädje, nu minns ja inte vad det heter, men det ämnet får man via Cipralexen(eller vad man nu äter) så oavsett fake eller äkta glädje, så är det väl ändå BRA att känna glädje o lycka!??!

Natt svammel igen ;)

Lekte lite i paint idag

   

Har laddat ner MASSOR med görsnygga teckensnitt från www.dafont.com rekomenderas varmt! Där fanns allt möjligt mellan himmel o jord! Enkelt o snabbt att ladda ner o installera på datorn! T.om e teknikdumhuvve som jag klarade det ;) *woopwoop*


puss o kram

 

Av AG Ylander - 13 augusti 2012 17:57

Ibland undrar jag helt enkelt om det är mej det är någe fel på, min mormor gick bort i februari, jag får med jämna mellanrums saknadsmoments där ja sitter o tänker, minns, gråter å kramar hennes foto... Men det känns som jag skulle vara den enda av oss som sörjer! Det känns som att "alla andra" lagt locket på, bgravningen har varit, tanten e i jorden o nu e de bra med det! Tack o hej! Så känns det för mej...

E de nått fel på MEJ eller?? Jag saknar henne, de e bara så... I år var FÖRSTA året på 30år som de inte kommit ett Alla ♥ans dag kort, inget påskkort, inget födelsedagskort...

Eller om det är jag abra då som är överkänslig!??! Ja menar, de e 3år sen vi avlivade Bamse, fortfarande när ja ser någe om en hund som gått bort eller en bild på en tricolor collie börjar ja tänka på honom... Älskade lille hunden som ja saknar honom ännu... =/

Fast det är väl ändå bra att sakna, det är ju av kärlek vi saknar!


puss o kram

 

Av AG Ylander - 13 augusti 2012 09:29

Eventuellt är det lite lätt tidigt att berätta om det, eftersom jag fortfarande går omkring med hipsters o mysjumper... ;) E nog bara att konstatera att ja börjar bli gammal... Min kära make också ;) Ringde honom när ja steg upp o han mumlade också något om bakis fortfarande... Min mage är inte på speking terms med mej ännu... Vågar knappt dricka kaffe ännu!! Dessutom gjorde ja den fasansfulla upptäckten på WC: skithuspappret SLUT!!! Tack o pris för att de fanns i husvagnen ;) vilka bekymmer man har =P

Det är dagarn som denna som ja får sen så dåligt samvete att ja inte orkar göra nått... SKu ha varit på hästrond o donat me L men när ja knappt vågar stiga upp ur soffan... Ha inte vågat käkat nått mer än ett chokladrån ännu så de e inte så bra att fara hemifrån då, igår kväll fick ja ju sotan för att ha skött med med insulinet men hur de går om man int äter, genom att ha ett socker på 2,4... Nåja, pinade i mej några rostmackor me marmelad på som faktiskt fick hållas nere!! Men idag är ja inte lika säker på om de sku få stanna... URKURK... MEN, alla ni som känner mej o vet min historia med alkoholen, så måste ja säga, att numera när man har ett sunt förhållande till spriten, så känner ja mej faktiskt stolt att vi KAN dricka EN lördag o ligga o skaka två dagar, men inte ta nån återställare!! Dessutom, som ja mådde igår o idag, så det SISTA jag tänker på är nog elkohol =P jag /VI mår så mkt bättre nu, dessutom, så nu KAN man ringa mej kl.03 en lördagnatt å fråga om skjuts, för ja e alltsom oftast körklar!! Ta bara 1,5år bakåt, hur ofta hände det då??

Hmm, detta har nu inget med rubriken att göra dock... =P


Morgonens:


   

*hehehehe ^ *


puss o kram

 

Av AG Ylander - 12 augusti 2012 16:44

Glömde ju HELT bort att sätta in dagens visdomsord ;) Så här kommer det:


   


Nu ska ja fortsätta med det ja gjort hela dagen: INGENTING ;) Legat på soffan å drönat bara, käkade biff o grillsallad vilket vad GRYMT gott ;)


puss o kram

 



Av AG Ylander - 12 augusti 2012 12:20

Ganska passligt att skriva detta på en söndag ;)


Veckan har varit bra!!

Jobbat för prosteriet, ridit Aleiga, Idunn och mina egna, stadshäng o lunchat me L, Underbart rolig ridtur i fredags!! Herregud va skoj de var =) Pigga hästar o glada ryttare!! Rejsa som cp:n bitvis ;) Laufa tyckte om de, alla andra me för den delen!! Igår hade ja lite ponnyridning! Sonja ha varit livrädd för hästar så hon ville verkligen prova rida! Sagt o gjort, hon tog in Freyr själv o så, ja lagade honom i ordning o så red ja Laufa själv o hade honom som handhäst! Först red Sonja en sväng o sen Pia!! D gick jättebra å hästarna va supersnälla!! Jag fick dock ingen bild på det men både Sonja o Pia plåtade som tokar ;)

Sen grillade vi o åt middagen i husvagnen =) Myyyys =)


Igår hade vi en andra karaokefest! Riktigt lyckat blev det =) Ja had iaf kul, sjöng massor, rockade o dansade så idag e man nog bakis, skakis o hes ;) Man måt som man förtjänar... Men de va de värt!! Vi va inte så många, men de va ett bra gäng så de vi hade grymt skoj!! På bild fattas Janne Ström, Jocke o Nela! Vet inte vart kameran försvann när dom anlände ;) Nån glömde den bara!



                              SÅ idag ha de plockats tomglas o moppats golv =)


 

Idag kände vi nog oss alla lite som såhär ;) *HAHAHAHA*


Darling e å kuppar gästerna till båten nu, saknar dem redan =/


puss o kram

 

Av AG Ylander - 12 augusti 2012 12:16

Glömde ju helt bort att skriva igår =P Nytt försök =)


Min väska innehåller rätt mkt bra o ha saker!! Men standard som alltid är med är

* Insulin

* Cigg

* Tändare

* Telefon

* Läppfett

* Plånbok

* Smink (ibland)

* Bindor

Tom skulle ha något ur min väska en gång, han lovade att ALDRIG mera försöka söka nått i mina väskor =P Han hitta en massa saker utom just de han sku ha!! *Hahahaha*


 


puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards