Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av AG Ylander - 4 januari 2013 20:59

Satt o läste Rebeccas blogg 

http://horsedreamdayz.blogspot.com

och började själv fundera på mitt hästår 2012 och mina hästmål 2013!


Kan ju bara säga att mitt hästår 2012 va lite lätt blandad.... Kan ju inte säga att det gick DÅLIGT med inte gick det väl sådär jätte super BRA heller... Tog mej till två kurser med Laufa, en trail kurs (som nog var totalt bortkastade pengar enligt min meninge, eftersom alla övningar vi gjorde va ju sånt man utsätts för på en helt vanlig ridtur... Man går över saker, under saker, runt saker och förbi saker...) och sen red ja kurs för Reynir som var det BÄSTA och ROLIGASTE jag gjort!! Ska rida för honom i mars och april då han kommer tillbaka o håller kurs! Längtar så tusans!! Dnna gång ska även Petra o Ljufa med o kursa! Funderar på att be honom lägga pass på Laufa så jag får se när ett proffs rider pass på henne! Det råder ju dock delade meningar om huruvida hon är 5gångare eller inte, men om Laufa är 4gångare så kan ja ställa upp i 140cm hoppning med Freyr imorgon dag! PUNKT! Eftersom flera tränare ridit pass på henne så kan dom ju inte ha fel direkt! Dessutom så frågade Reynir om hennes pass på kursen och ja, jag svarade så gott jag kunde då att "Jaooo, nog e den väl helt bra nog" och han svarade med "Ja, jag skulle kunna tänka mej att hon har en sjujäkla pass, hon ser ut som det skulle finnas power där" och DET värmde hjärtat!! Synd att de som tvivlar inte hörde det bara,

Så, mitt mål med:

Laufa

Ställa mera KRAV på oss båda, inte bara puttra på utan verkligen VÅGA gå på henne, KRÄVA saker och framför allt våga RIDA FRAM! Inte mesa o fjanta på! Hästen går så mkt bättre om hon får känna sej duktig och då KÄMPAR hon verkligen! Samtidigt som JAG får upp självförtroendet om jag VÅGAR och märker att det LYCKAS!! För ja KAN, det VET jag, men jag ska VÅGA också! Ja e bra på att peppa andra, sporra dem, men varför gör jag inte det med mej själv?? Det är frågan... Men jag SKA få det att funka med min lille svart/vita springare =) för jag vet ju också att hon KAN bara jag KRÄVER!


 


Freyr:

Har jag väl inte så stora mål med som så! Han är och förblir den där mysiga töltfaffan som man åker runt i skogen på =) Jo, klart man ska kräva av honom också! Man kan inte bara sitta o mesa sej på honom utan man måste RIDA. Alla med jävlar anamma och finsk SISU i sej kan rida Freyr =P Men när han sen funkar är han UNDERBAR!! En riktigt mysfaffa =) Jennifer o han passar så bra ihop! Ingen av dem är stressad eller hafsig, dom tar saker o ting i sin egen takt och på sitt eget sätt =P


 


SÅ jag har väl inte riktigt sådär jättseriösa mål kanske vissa tycker! Men jag jobbar bättre om jag inte har ALLTFÖR mkt krav på mej, jag tycker om att ta dagen som den kommer och jobba hästen utifrån hur den känns just den dagen! Ja kan inte säga att

"På onsdag ska ja rida 1h dressyr på banan"

för när onsdagen kommer kanske hästen inte ALLS känns som det skulle vara givande med ett dressyrpass, utan hellre en tur i skog och mark! Sån e jag o det har funkat hittills! Eller så kanske det är världens skitväder på onsdag, regn o storm... Ja kan ju bara lova att då rider jag INTE...

Det sägs att det inte finns dåliga väder, bara mindre bra, men någon MÅTTA med allt... Det är inget nöje för varken hästen eller mej att fara ut o bli genomdränkta båda två!


Övriga mål:

jaaa, få ordning på mitt liv kanske =P

Tycker ju dock att jag har rätt bra ordning o koll på det mesta faktiskt!
Fortsätta jobba på vårat äktenskap att de hålls såhär fint som det är nu! Det skulle inte skada iaf ;)

Hitta ett jobb och få ordning på ekonomin skulle inte vara helt fel! Snart börjar ja ge upp hoppet och söker mej till finland eller sverige att jobba!! Fast å andra sidan, ja tror inte på distansförhållanden! Jag beundrar de människor som får det att funka!! Men JAG skulle nog inte fixa det!! Sen finns de ju dom som säger

"Äh, det klarar du aldrig, du klarar dej inte utan Tom så de e bara att glömma!"

Som om ja vore nått vrak som inte kan överleva utan en man vid min sida... Det är faktiskt sårande!! Ja menar, VARFÖR I HELVETE skulle jag INTE klara av det???? Visst skulle det bli tungt i längden att vara borta från Tom, men det betyder ju bara att jag älskar honom så mycket att jag inte gillar att vara borta från honom. Vad är så fel med det????? Men MÅSTE jag, så fixar vi det nog!! Så är det!

Det är ungefär som det där med att mina kvällar med Tom är heliga, vi trivs i varandras sällskap!! Är det så fel de då?? jag skulle ju börja undra, varför man över huvudtaget skulle vara gifta, om man INTE trivs i sällskapet av sin äkta hälft!! DET är ju däremot konstigt tycker jag!!

Tom är min själsfrände, min tvillingsjäl, soulmate, bästa vän, älskade.

Stör det någon det då???

As I should care less...!!

vi VILL göra saker tillsammans

vi VILL tillbringa tid ihop

vi VILL vara ilag, om vi så bara ligger i soffan o glor på TV, så vill vi göra det, ihop!

PUNKT!!


puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards