Queen-Of-Darkness

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av AG Ylander - 15 januari 2013 08:33

Måste bara få lätta på trycket lite nu, blev så förbannat irriterad igår kväll när vi var o handlade, när vi kom ut från butiken, stod där utanför å rökte, så kom en familj, parkerade helt kallt på invalidparkeringen, hoppade ur å gick in i butiken... Hur fräck kan man vara??? och NEJ, den bilen hade INTE någon sorts invaskylt what so ever!! Skulle den haft det skulle jag väl inte irriterat mej  heller??

Jag tycker verkligen att det är höjden på fräckhet, att som fullt frisk, parkera på en invalidparkering...

"Jamen ja ska ju bara in 5 minuter"

OCH???
Under dom 5 minutrarna kanske det kommer en invalid som BEHÖVER ha den där parkeringen!!

Jag har nog parkerat på fel ställen, fan, ja ha samlat på mej hela 2st parkeringsböter i mina dagar, men att parkera på inva parkering, det gör ja tamefan ALDRIG!! Där går nog min gräns! För jag tycker verkligen det är så helvetes FRÄCKT!!! Jag skulle faktiskt inte TÄCKAS göra så. Jo, ja kan stanna på en sån å släppa av/plocka upp nån, då står ja där 2sek o kör vidare, men att parkera där och helt kallt gå iväg, nej mitt samvete skulle verklign sätta stopp!! Jag skulle få så illa o vara att ja sku nog ändå direkt gå å flytta bort bilen. Visst e ja bekväm av mej och parkerar gärna nära en ingång om det bara går, men likväl så KAN ja faktiskt GÅ också, jag har inget fel, janå, ryggfel då, men det hindrar mej inte från att gå ;)

Men såklart vågade man ju inte säga något... Man borde ju gå fram å ifrågasätta människorna som gör det, men näää, pallar man det månne??? Int en chans... =P

Samma med famlijeparkeringar som finns vid vissa större butiker! Dom är ju till för BARNFAMILJER!!! Ska en familj då med två små barn måsta gå från ena ändan parkeringen till butiken bara för att JAG är lat och inte orkar gå??

Nej, verkligen inte.

Tyvärr finns det de också som har fått invalidparkeringsskylt, men utnyttjar den på helt fel sätt. Som en jag vet som hade fått tillstånd att parkera på inva parekring, h*n lämnade bilen i 4 dygn på en invaperkring å for o supa... H*n blev av med tillståndet efter det... DET var rätt, för den människan har INGA fel i världen på sina ben...

Men en sak jag undrat över, om min make är rullstolsbunden, så har ju vi i våran bil invalidskylt, såklart, men det kan ju omöjligtvis berättiga MEJ att parkera på inva parkering när min man INTE är med heller!??! Trots att man har skylten fastklistrad i vindrutan?? och även om han ÄR med men inte stiger ur bilen, utan det bara är jag som springer in i butiken, då kan det ju inte vara rätt att parkera på en inva perkering?? Eller?? Det kan inte vara rätt... Inte i min värld!

Även vid Mattssons, så har dom ju mellan invalidparkeringen ovh vanliga ett utrymme men strckade linjer, förbjudet att parkera, som är ca lika brett som en vanlig parkeringsruta. Detta utrymmet är ju till för att den rullstolsbundne ska lätt slippa ut ur sin bil utan att behöva ha det trångt mellan bilarna, men respekterar folk det?? NÄ!!! Dom parkerar sina bilar där ändå dom...

E vi verkligen så lata, bekväma och fräcka i dagens läge att vi helt kallt SKITER i andra människor bara för vår egna bekvämlighets skull??

och vad lär vi åt våra barn med sådant beteende?? Att det är helt okej att strunta i människor som verkligen BEHÖVER den där parkeringsplatsen NÄRA ingången, för att vi själva inte "orkar" gå??

Det finns tyvärr så mycket i dagens samhälle som är på sniskan tycker jag...

     


Ja, man undrar...


Tills vi skrivs igen!


 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards