Queen-Of-Darkness

Alla inlägg under januari 2013

Av AG Ylander - 14 januari 2013 01:10

Jaa, de e nog så just nu... Har riktigt Back-To-Reality ångest BIG TIME =( va ju så härligt att vara hos farmor o bara koppla bort alla negativa tankar o bekymmer som finns här hemma... Men ja, vi kör en resumé av helgen som varit:


FREDAG 11/01


Var till frissan till att börja med =) Riktigt nice då ja inte klippt mej på typ 3-4år eller nått =P

resultatet blev såhär:

 

Är riktigt nöjd med det =) dock e ju läppstiftet LITE målat runt hela truten på efter bilden =P *HAHAHA*

Sen knalla ja runt på stan några timmar! Hittade lite smått o gott, bla på UFF på Humalistonkatu hade dom typ alla kläder 2€/st, så där fyndade ja lite skoj ;)

Sen hem o packa o käka. Kändes väldigt väldigt vemodigt att packa ihop grejerna för att lämna farmor =( Saknar  henne massor ännu... Känns alltid lika tråkigt att fara därifrån...

Nåja, iväg till hamnen för att möta upp Darling o resten av caravangänget som kom på mässan! Fick ett grymt fint rum på hotellet, mega mysigt o såååå sköna sängar!!! Sen bar de av ner till baren för att dricka lite öl å umgås med de andra! Blev presenterad till folk till höger å vänster, hörde massa nya namn o minns inte typ hälften av dem =P Pinsamt men sant... ;) Blev dock inte så grymt sent, tror vi kom till rummet vid midnatt nån gång.


LÖRDAG 12/01

Carvanmässan i Turkuhalli! For med buss dit kl.11 och det var verkligen JÄTTE kul att vara där =) Nog för att man tappade bort alla med jämna mellanrum, men gick ju bra ändå å knata på där för oss själva! Såg massa snygga husbilar, bussar o vagnar! Den lyxigaste husbussen kostade ju "bara" 330000€ fast då ingick det en liten personbil som man kunde köra in i bussen =P


   


Sen for vi tillbaka till hotellet, de flesta åkte in till stan för att shoppa eller gå på pub, men vi valde att fara till hotellet o ta de lugnt. Hade blivit av med rummet vid kl.12 men delade med Ralf o Helena så vi fick husera i deras svit =) Det var snällt =)

Lite bilder från hotellet, som förövrigt var ett ombygt sädesmagasin =)

             

Bara för att jag ÄLSKAR mina "nya" leggings som ja hitta på UFF samt mina nya skor som ja hitta på Skopunktens MEGA rea =)

   

Hahaha, sista bilden innan vi lämnade hotellet för att gå till båten å fara hem.


Båtresan va mera lugn, Benny tog hytt å sa att vi fick förvara grejerna där om vi ville. Efter vi käkat så blev man såpass mosig att vi gick o frågade om vi fick gå till hytten å kasta ikull oss en stund

"Jamen själklart, ja tänker också göra det snart. Känns ju dumt att betala för en hytt o inte använda den" fick vi som svar, så det var jättesnällt =) Man e inte riktigt van med detta, att man kommer som en ny person med i en förening o blir emottagen med öppna armar =) Alla var hur snälla o trevliga som helst! man kände sej verkligen som en i gänget =)


Men så kommer verkligheten ikapp en förr eller senare... Igår sov jag bort nästan hela dagen, fick ju inte sova ordentligt natten mellan lördag-söndag, eller rättare sagt på söndag morgon när vi kom hem vid 03... Man va ju såpass upp i varv ännu så int gick det ju o sova då inte... Är nog därför ja inte kan sova nu istället, så man e väl lagom mosig imorgon igen =P Är ett HELVETE när man vänt på dygnet... Hos farmor så var ja varje natt vaken till en 3-4 för eftersom jag absolut HATAR att sova ensam så drog ja mej riktigt för att gå till sängs... Sen sov man till 12 istället... Så dit for den nattsömnen...  Nåja, ska väl lyckas vända rätt på dygnet småningom... Vet att ja har en del som MÅSTE göras imorgon o så kommer Catta på morgonen för att hämta husvagnskatalogerna som vi plockade med oss åt dem. Så inte kan ja sova bort hela dagen då inte!!


Jag är mycket medveten om att man INTE kan fly från sina problem... Men det var som sagt så skönt att vara hos farmor, slippa tänka på allt negativt som hör vardagen till och faktiskt må BRA några dagar... Tänk om det vore så enkelt att man bara kunde ignorera problemen å sen försvinner dom!! GUD så SKÖNT det skulle vara!! Men tyvärr gå inte det direkt... =(


Tills vi skrivs

Puss o kram

 

Av AG Ylander - 10 januari 2013 17:37

Få platser har så stor plats i mitt hjärta som Åbo har!! Det är liksom MIN stad. Här finns MINA ställen, MINA fik, MINA butiker, MINA pubar... Trivs så gudomligt bra här, men saknar min underbara älskade långhåroga hårdrockare MASSOR...

Jag skulle lugnt kunna bo här! Men trot nog ändå att efter ett tag skulle jag nog sakna landet ;)

Det är så ROLIGT tycker jag att laga sej i ordning för att gå på stan, sminka, klä sej, fixa upp sej lite! Det är viktigt för MEJ att inte se ut som hej-kom-och-hjälp-mej. Visst bryr jag mej hemma också, inte far jag gärna till butiken i skitiga joggingbrallor, men här e de en annan sak! Sen bara det att kunna KLÄ sej som man vill utan att NÅGON tittar snett!! UNDEBART!!

Tillbringade några timmar med att loda omkring på stan idag. Sov till 12 igen, käkade lite frukost, lagade mej i ordning o så drog ja iväg! Kom hem med lite småplock. Sku titta på en jacka på Lidl dom gjort reklam för men när ja kom dit så fanns det inte en enda jacka... Bara de andra reklamskaerna som var i reklambladet...

Hittade även idag till UFF Secon Hand, men fick i nerverna efter en stund för det var så mkt folk där, så ja kom därifrån med en kjol för HELA 1€ =P

   

Örhängen från NINJA ♥ MIn nya favvobutik!! Typ som Glitter!

 

Mössa från Anttila ;)

 

Örhängen från Glitter, Smink o nagellack från Wiklund och Stockmann.

Man hittar ju hur mkt som helst på rea =)


Igår gick ja vilse... JAG gick vilse... i Åbo... Pinsamt...

Va på S-market i bottenvåningen av Wiklund och såg en utgång, nå ja gick ut då och så stod ja på en bakgård.... Känslan va hemsk, skräckblandad förvirring när ja inte hade ett HUM om var jag var... Utgång Brahegatan hade det stått på dörren... Var fan e Brahegatan?? Jag o gatunamn e hopplöst... Vet vad farmors gata heter men inte så mkt mer än det...

Nåja, ja började gå försiktigt framåt å när ja kom ut från bakgården så fatta ja var jag var... Men bara känslan va hemsk =P Kanske man borde börja plugga gatunamn lite bättre =P


Fick en fin komplimang idag av en helt främmande människa! Hade min rosa leggins, från sparhallen:

 

Kom gående genom Thalia och det kommer en kvinna i möte som stannar upp och utbrister åt mej

"Men GUD vilka snygga leggings du har!! Verkligen supersnygga!!"

och log och sprang vidare...

Sånt blir man glad av!! Ja blev så paff att jag inte kunde så mkt annat än le och tacka så mycket =)

Tycker de e så roligt när helt random människor kommer å säger nått sånt =) Jag kan nog också göra det om det bara handlar om det ;)


Såg förresten en kille på stan idag som MÅSTE vara Toms borttappade son... Han liknade PRECIS på Tom, kanske en 11år, långt mörkt hår, svarta kängor, svarta jeans, nitbälte, läderjacka... Skulle kunna tänka mej att om vi hade en son skulle han bli o se ut så ;)


tills vi skrivs


puss o kram

 

Av AG Ylander - 9 januari 2013 19:26

Så ligger lägena här och GOTT är det! Farmor sitter å ser på TV o jag sitter i barnkammaren o bloggar! Så förbaskat HÄRLIGT att vara här igen!! tillbaka i Åbo♥ MITT ÅBO ♥♥

Började dagen med att sova till 10, tog en mugg kaffe o en cigg o tänkte att ja lägger mej raklång en stund till... KLIPP så sov ja till 12... Farmor skrattade bara att

"jaha, sidär, nu ha du ju nog sovit iaf!!"

Men det var nog behövligt eftersom ja inte sovit bra på flera nätter hemma o här med så kika ja på TV till 03 ca, sku sova sen, vaknade kl.04 o nästa gång 05....

Bara för att ja e såååå het i TV lurarna =P

SHIT va vindögd ja ser ut o vara där..... *HAHAHAHA*

   

Lodar i fammus TV fåtölj ;)

 

Min kuppe i barnkammaren =)

 

Hytec stereon!! En GRUNDIG Satellit transistor 6001

Jag kan LOVA att det är bättre ljud i denna radio än i dagens moderna ;)


Efter frukosten så måla ja på nyllet å sen gick ja ut på stan. Konstaterade dock efter en liten stunds gående att det INTE va riktigt före att gå med 12cm smala klackar när det var isigt ute... =P Gick längs ena gågatan och såg en skylt som gjorde att jag trodde ja dött o kommit till himlen: MEGA rea på Skopunkten =D Hittade ganska direkt ett par skor där men MÅSTA ju bara gå runt o dreggla på allt... OJOJOJOJOJ vilka snygga stövlar, sandaler, högklackat, lågklackat.... You name it!! Men jag slutade med dessa:

 

Otroligt liknande jodphurs ;) Men ACK så sköna att gå med =) Riktigt bra räfflor i sulorna också!


Så knatade ja omkring lite i största allmännhet! Hade ingen större budget att lägga iväg så de blev lite småshopping bara, shampo, hårinpackning, dushkräm, värmeljus, lyktljus, bomullsrondeller, ett läppstift som va assnyggt:

 

Syns inte SÅ mkt men det heter Perfektly Mocca och ja tror att de e märket som heter Magnetic Lips, annars vet ja inte vad det är för märke på det =P

Dagstidningarna, doftljus...

Tog en paus o en fika på Aschan i Hansa, va rätt nice o sitta där för sej själv å kika ;)

Skulle ju ha nog kunnat gå i evigheter omkring men när man inte riktigt har pengar heller så e de inte så skoj! Va till Claes Ohlsson och ska på fredag dit å köpa en pannlampa och så funderar ja på att köpa den där laddningsbara borrmaskinen för 14,95€ men är lite osäker på om det är något att ha alls!

 

Shoppinggatan i Åbo City ♥♥


Nu har jag för en stund sen kommit ur badet! JÖSSES va skönt det var o lägga sej i badkaret o bara ligga där och jäsa ;) Ha inte badat badkar på ja vet inte HUR många år =P

Imorgon ska ja till frissan!!! WUPIII!!!! Ha inte klippt mej på... Ehhh.... 3år?? Typ... Börjar nog bli dags å bli av med alla kluvna toppar så det skulle bli lite friskare! Visst kör jag med inpackningar o sånt men vad hjälper det när håret är SÅ slitet ... Så det ska bli nice =)


Tills vi skrivs!


puss o kram

 

Av AG Ylander - 8 januari 2013 07:31

Packnings Panik...

Åk Ångest...

Resfeber...

Ja BORDE.... Men ska bara...

Och så sitter ja här fast ja har 1000 saker att göra egentligen...

Grattis du har vunnit en blå cyckel från Plasto i valfri färg! Du får hämta den själv å bygga ihop den!!

Tack så Mycket!

*flummmmmmmmmmmmmmmmmmm*


Mikkiz får säkert en intressant åktur när hon ska köra mej till båten!!


 

Tycker ja om ALLT just nu!!
Fräsht, ser ut som ja har en snorkråka hänger i näsan =P *HAHAHAHAHAHA*

Aja, den bjuder ja på ;)

 Puss o kram

 

Av AG Ylander - 7 januari 2013 14:55

jaaa, vi fick ju faktiskt höra ett rätt roligt skitsnacksrykte igår, eller ja vet inte egentligen om man ens KAN kalla de för rent SKIT snack, men de e roligt att andra har koll på vad vi gör bättre än oss, för då slipper ju vi göra det ;)


Fick veta att Tom o Tette börjat skruva på bussen i ett garage i stan!!!

Detta tyckte vi att va rätt underligt eftersom:
A) Dom LETAR garage att hyra

och

B) Bussen står här hemma på våran gård...

Så antingen är ju då garaget så hemligt att Tom o Tette själva inte ens vet VAR det är eller så har dom varit så packade varje gång dom varit dit att dom inte minns det... Men VILKEN buss ha dom skruvat på då månne?? Inte våran iaf... Aja, men som sagt, det är jättebra att andra håller koll på allt vad vi gör å inte gör, för då slipper vi ju själva göra det =)


Fick ÄNTLIGEN slangvindan av Tarja o Tette igår!! UNDERBART!!! Nu slipper man bråka med en frusen, trasslig slang som de blir en massa knutar o dorg på!! Så den laga ja i ordning idag:

   


Som sagt, så jäääävla skönt att bara behöva rulla ut ställningen istället för att bära ut 60m trasslad slang =P Men när ja frågade hur mkt det ryms på den sa Tette att ca 45m, nu e de 58m ca vindat på den och som det synes så skulle det ju rymas massa mera!! Nåja, de e bara bra det =)


Även haft söta Maria Mattson på kaffe o skitprat här idag =) Samt deras söta Alaskan Malamute Sessi som fick busa lite med Zoya! Zoyan va såååå lycklig att få leka med en kompis igen!! Gulle va lessen hon blev när Sessi for =(

Maria va de länge sen ja träffat, så de va riktigt nice att prata lite skit å höra skvaller ;)

Men när man hör snack om vissa som inte vet vilken kille dom ska välja eller håller på å råddar med flera osv så det får mej att inse hur GRYMT bra jag har det egentligen =) Jag har världens UNDERBARASTE make som älskar mej och BARA mej över allt annat!! Jag har mitt på det torra, jag behöver inte vara orolig för att bli lämnad o oälskad, för det blir jag inte! Det är en otroligt skönt känsla att veta det =) och ja, jag älskar ju honom mest av allt också såklart =) Han är mitt allt helt enkelt!!

Min underbara älskade långhåriga hårdrockare ♥♥


 


Sen har jag ABSOLUT MEGA packningsångest.... HATAR att packa inför att fara nånstans... Har man nu bil så e de inte så svårt för då gör de inget om man packar för mkt, men när man reser "till fots" så kan man ju inte ta med sej hur mkt som helst!! Sen e de ju faktiskt så att ja ska ju inte vara så många dagar, men ÄNDÅ....

Så såhär ser vårt gästrum ut just nu:

 

Nåja, får ja bara härja på en stund till så ska de väl ordna sej!! Den stora kappsäcken blir nog FÖR bauta att ta ensam, även om den går på hjul! Fast den blir ju bra om man ska handla mkt... Nåja, ja ska se lite hur ja gör! Känns ju bättre att ha den då som e större så man KAN shoppa lite något än att sen resa hem med en massa plastpåsar eller med TVÅ väskor =P Nåja, ska nu gå upp o fortsätta!


tills vi skrivs

puss o kram

 

Av AG Ylander - 6 januari 2013 03:42

Fast nå, resfeber har jag ALLTID när ja ska fara nånstans, flra dagar före... Så de e inget ovanligt! Mest pga att jag ska åka ENSAM till Åbo med båten och sen ta mej ENSAM till fammu... Nåja, blir väl buss nr.1(?? va de den??) till Kauppatori o sen gå till Porthansgatan eller taxi från hamnen, kostar väl 15€ ca, näj, inte ens det... Går på en tia typ!

Bara några dagar kvar så bosätter jag mej här

 

Den såkallade barnkammaren i fammus 3:a =P Den lägenheten är ett sånt ställe som tiden alltid står still i! År efter år, varje gång man kommer dit så ser det likadant ut! Kan vara MAX en matta, en tavla eller en blomma som blivit bytt mot något annat! Men annars är det likadant som för 10-15-20 år sen! Mysigt o hemtrevligt på sitt sätt, men TYST... Aldrig en radio som e på eller en TV. Det var skillnaden från mormors läga till fammus, hos mormor va alltid radio OCH tv på å babblade! Massa liv o massa grejer överallt! Fammu har tyst o strikt städat. Allt på sin plats! Inget avvikande! Men så vill hon ha det =)

Kan även lova att detta ställe kommer att få sej ett besök:

 

♥ CYBER SHOP ♥

ÄLSKAR den butiken och alla snygga kläder, piercingar, accessoarer odyl som finns där! WOnderful!

Ska även få till en date med svägerskan Teija samt en date med Piiiiuskaaa♥♥♥


Ångesten handlar om tanken på att sova utan älskling o hunden... 3 nätter utan min långhåriga snarkbollar!! GAAAHHH!!! Fast på sitt sätt blir det nog bara bra! För närvarande ligger dom o snarkar ikapp vilket resluterar i att jag inte får sömn...


Jag börjar ärligt lessna på denna jävla insomnia!! Börjar bli jävligt DRYGT att inte få sova en hel natt, sen somnar man på morgonkvisten i bäddsoffan, sover bort halva dagen o det blir INTE ETT SKIT vettigt gjort... Så har mina dagar snurrat för tillfället... Vaken på natten, sover bort dagarna och har världens ångest o dåligt samvete för att ja inte får ett SKIT gjort... Nåja, kommer väl småningom in i normala dygnsrytmer igen!

Har redan plockat fram vad jag ska packa med mej till Åbo. Ska ju möta upp älskling o resten av caravangänget på fredagen i hamnen för att bo en natt på hotell och sen på lördagen fara på caravanmässan i Åbo! Ska bli rätt kul ändå! Kanske att en av Toms gamla gangsterpolare skulle komma ner dit också =) Så måste tänka lite efter då med andra ord VAD jag ska ha med mej i klädväg... ÅNGEEEEST över DET också... Har ju så mkt jag VILL ta med mej... Måste nog imorgon (läs: senare idag) prova ut vad jag ska ta med mej helt enkelt o sålla ner allt till MINIMUM antal plagg... och skor... helst vill jag ta med mej ALLA mina snyggaste skor jag bara äger, utan att ens tänka praktiskt tex hur mkt jag kan GÅ i dem... Nejnej, SNYGGT ska de vara... =P Anna-Greta Ylander, dags att börja tänka efter lite NU ;)

Säger som en kompis när hon for på tävlingar med häst: Det som glöms kvar köper man på vägen!

Får väl göra så jag med...

Men jag längtar även att få komma till Åbo. MIN stad!! Känner mej mera hemma där än i Mariehamn fast ja e född å uppvuxen på Åland! Så de kan bli ;)

Älskar att bara gå omkring, titta, kika o fundera =) Titta på kläder, prylar, människor! Sätta mej på Hunters Inn o ta en kaffe, helst Irish, för att efter en stund fortsätta vandra på stan =)

Nu MÅSTE jag sova...


puss o kram

 

Av AG Ylander - 4 januari 2013 20:59

Satt o läste Rebeccas blogg 

http://horsedreamdayz.blogspot.com

och började själv fundera på mitt hästår 2012 och mina hästmål 2013!


Kan ju bara säga att mitt hästår 2012 va lite lätt blandad.... Kan ju inte säga att det gick DÅLIGT med inte gick det väl sådär jätte super BRA heller... Tog mej till två kurser med Laufa, en trail kurs (som nog var totalt bortkastade pengar enligt min meninge, eftersom alla övningar vi gjorde va ju sånt man utsätts för på en helt vanlig ridtur... Man går över saker, under saker, runt saker och förbi saker...) och sen red ja kurs för Reynir som var det BÄSTA och ROLIGASTE jag gjort!! Ska rida för honom i mars och april då han kommer tillbaka o håller kurs! Längtar så tusans!! Dnna gång ska även Petra o Ljufa med o kursa! Funderar på att be honom lägga pass på Laufa så jag får se när ett proffs rider pass på henne! Det råder ju dock delade meningar om huruvida hon är 5gångare eller inte, men om Laufa är 4gångare så kan ja ställa upp i 140cm hoppning med Freyr imorgon dag! PUNKT! Eftersom flera tränare ridit pass på henne så kan dom ju inte ha fel direkt! Dessutom så frågade Reynir om hennes pass på kursen och ja, jag svarade så gott jag kunde då att "Jaooo, nog e den väl helt bra nog" och han svarade med "Ja, jag skulle kunna tänka mej att hon har en sjujäkla pass, hon ser ut som det skulle finnas power där" och DET värmde hjärtat!! Synd att de som tvivlar inte hörde det bara,

Så, mitt mål med:

Laufa

Ställa mera KRAV på oss båda, inte bara puttra på utan verkligen VÅGA gå på henne, KRÄVA saker och framför allt våga RIDA FRAM! Inte mesa o fjanta på! Hästen går så mkt bättre om hon får känna sej duktig och då KÄMPAR hon verkligen! Samtidigt som JAG får upp självförtroendet om jag VÅGAR och märker att det LYCKAS!! För ja KAN, det VET jag, men jag ska VÅGA också! Ja e bra på att peppa andra, sporra dem, men varför gör jag inte det med mej själv?? Det är frågan... Men jag SKA få det att funka med min lille svart/vita springare =) för jag vet ju också att hon KAN bara jag KRÄVER!


 


Freyr:

Har jag väl inte så stora mål med som så! Han är och förblir den där mysiga töltfaffan som man åker runt i skogen på =) Jo, klart man ska kräva av honom också! Man kan inte bara sitta o mesa sej på honom utan man måste RIDA. Alla med jävlar anamma och finsk SISU i sej kan rida Freyr =P Men när han sen funkar är han UNDERBAR!! En riktigt mysfaffa =) Jennifer o han passar så bra ihop! Ingen av dem är stressad eller hafsig, dom tar saker o ting i sin egen takt och på sitt eget sätt =P


 


SÅ jag har väl inte riktigt sådär jättseriösa mål kanske vissa tycker! Men jag jobbar bättre om jag inte har ALLTFÖR mkt krav på mej, jag tycker om att ta dagen som den kommer och jobba hästen utifrån hur den känns just den dagen! Ja kan inte säga att

"På onsdag ska ja rida 1h dressyr på banan"

för när onsdagen kommer kanske hästen inte ALLS känns som det skulle vara givande med ett dressyrpass, utan hellre en tur i skog och mark! Sån e jag o det har funkat hittills! Eller så kanske det är världens skitväder på onsdag, regn o storm... Ja kan ju bara lova att då rider jag INTE...

Det sägs att det inte finns dåliga väder, bara mindre bra, men någon MÅTTA med allt... Det är inget nöje för varken hästen eller mej att fara ut o bli genomdränkta båda två!


Övriga mål:

jaaa, få ordning på mitt liv kanske =P

Tycker ju dock att jag har rätt bra ordning o koll på det mesta faktiskt!
Fortsätta jobba på vårat äktenskap att de hålls såhär fint som det är nu! Det skulle inte skada iaf ;)

Hitta ett jobb och få ordning på ekonomin skulle inte vara helt fel! Snart börjar ja ge upp hoppet och söker mej till finland eller sverige att jobba!! Fast å andra sidan, ja tror inte på distansförhållanden! Jag beundrar de människor som får det att funka!! Men JAG skulle nog inte fixa det!! Sen finns de ju dom som säger

"Äh, det klarar du aldrig, du klarar dej inte utan Tom så de e bara att glömma!"

Som om ja vore nått vrak som inte kan överleva utan en man vid min sida... Det är faktiskt sårande!! Ja menar, VARFÖR I HELVETE skulle jag INTE klara av det???? Visst skulle det bli tungt i längden att vara borta från Tom, men det betyder ju bara att jag älskar honom så mycket att jag inte gillar att vara borta från honom. Vad är så fel med det????? Men MÅSTE jag, så fixar vi det nog!! Så är det!

Det är ungefär som det där med att mina kvällar med Tom är heliga, vi trivs i varandras sällskap!! Är det så fel de då?? jag skulle ju börja undra, varför man över huvudtaget skulle vara gifta, om man INTE trivs i sällskapet av sin äkta hälft!! DET är ju däremot konstigt tycker jag!!

Tom är min själsfrände, min tvillingsjäl, soulmate, bästa vän, älskade.

Stör det någon det då???

As I should care less...!!

vi VILL göra saker tillsammans

vi VILL tillbringa tid ihop

vi VILL vara ilag, om vi så bara ligger i soffan o glor på TV, så vill vi göra det, ihop!

PUNKT!!


puss o kram

 

Av AG Ylander - 2 januari 2013 17:33

Suttit och funderat på lite datum detta år som är värda att komma ihåg!


6/2 Tom AG 9år förlovade

27/2 ett år sedan mormors bortgång =(

18/6 Jag blir 32!!! TRETTIOTVÅ ÅR!!!! Ja fyllde ju just 25....

31/7 Tom AG 9årig Bröllopsdag (jag tyckte att vi JUST gift oss)

14/8 4år sen Bamse somnade in =(

02/11 Tom AG 10år!!!!!!

13/12 1år sen Sweet gick bort =(


Jag kan faktiskt inte förstå att vi varit ett par i 10år redan!!! JÖSSES va fort tiden går!! Vissa kanske tycker de e dumt att ja skriver om det såhär långt i förväg, men å andra sidan, de som känner oss vet nog att de md 100% säkerhet kommer att bli en 10års dag att fira =) För ha vi INTE gått isär ännu, trots allt som hänt under dessa år, så undrar jag VAD som egentligen skulle göra att vi SKULLE gå isär?!!? Jag menar, vi tog oss igenom den kaotiskt, mardrömsperioden för ca 5år sedan, visserligen HÖLL det på att sluta med skilsmässa då, men det gjorde inte det, så då kan ja faktiskt inte ens i min vildaste fantasi komma på VAD som skulle resultera i en skilsmässa hos paret Ylander! Alla motgångar har stärkt oss, de har gjort att vi vuxit oss samman och blivit ett såpass sammansvetsat team som det bara inte går att slita isär sådär bara. Det ska nog vara något riktigt drastiskt! Men å andra sidan så har livet lärt oss att ta oss igenom dåliga perioder!

Tyvärr då, så har ja glömt att NJUTA av de bra perioderna!! VARFÖR kan ja inte bara njuta när allt är bra mellan oss istället för att gå omkring o bara VÄNTA på när det kommer att krasha igen?? Whats the point liksom??

Just nu e allt udnerbart här hemma! Han e glad, mysig, rar, hjälpsam, snäll! Vi har massa passion mellan oss och allt e jättebra! MEN istället för att njuta 100% av det så njuter ja till 50% och andra hälften så går ja å väntar på NÄR det skall krasha igen...

Undrar om karlarna tänker så också?? Ja tror inte det, dom lever nog mera i nuet än vad oss kvinnor! Nu är ju inte alla kvinnor likadana, det vet jag, men ja tror det är så faktiskt! Vi kvinnor tänker mera på framtiden medans männen lives in the moment mera!

Hur lär man sej det?? Jag vill lära mej att leva UTAN grubblande, UTAN tänk om tankar, UTAN oron... Bara få njuta av tillvaron och vardagen tillsammans!

Jag känner mej som en nykär tonåring ju för tusan!! Vill pussas, kramas o mysa hela tiden! Får fjärilar i magen när jag tänker på honom! Går runt med ett fånigt leende och är bara såååå lycklig!

Men det är väl bra att känna så efter snart 10års förhållande?? det är väl så det ska vara när det är bra?? Jag vet ju att vi två är a match made in heaven ♥♥♥

Vi avslutar varje telefonsamtal med "puss puss, älskar dej" fortfarande!

Vi sitter o håller varandra i handen i bilen!

Vi går hand i hand i butiken, på gatan, överallt!

Vi kramas och pussas var vi än må vara i stort sett!

Vi ger varandra massa söta komplimanger i tid och otid!

Vi skickar söta, gulliga SMS åt varandra, bara för att!

Så ja, det är väl nog såhär det skall vara när man funnit RÄTT!! När man hittat honom med stort H! När man funnit sin andra pusselbit i livet!

För det har jag gjort iaf!! och jag lämnar honom ALDRIG!!

Men ändå, kan jag njuta av de bra stunderna?? Svar: NEJ!!! =(


Kan heller inte förstå att det redan gått ett ÅR sen mormor somnade in... Saknaden river i mitt bröst för jämnan och sorgen är enorm ännu...

Ett år av sorg, saknad och ensamhet har passerat...

Som följs av ännu ett år av samma sak...

Det sägs att tiden läker alla sår, men detta sår vägrar läka! Det blir inte ens till ett ärr... Du lämnade ett stort tomrum i mitt hjärta som inte kan ersättas med något annat... Det finns INGEN som kan fylla ut det tomrummet mormor lämnade...

Jag saknar och tänker på dej varje dag!!


 


puss o kram

 

Presentation


Välkommen in att följa mitt liv! Är väl mera åt hårdrock/goth stilen. Lider av panikångest som kommer och går. Så welcome and enter the dark side... ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards